ONLINE WORKSHOP pre ľudí z MLM, poradcov a koučov:

Ako okamžite začať zarábať z Facebooku

(aj keď nemáte kopec fanúšikov, bez otravovania kamarátov a emailovej databázy)

5 biznis príležitostí Facebooku alebo ako z neho vyťažiť maximum

Čo keby som vám povedal, že je na vašom dvore zakopaný poklad?  

A dokonca aj označil presné miesto?

Asi by ste hneď vyskočili zo stoličky a rozbehli sa pre lopatu. Teda, ak by ste mi verili…

Ale nebojte sa, neviem, kde bývate. A už vôbec neviem, čo máte na dvore. A vlastne ani či vôbec nejaký máte.

Ale za to viem, kde sa ukrýva poklad, o ktorom sníva každý obchodník.

“Ale Martin, čo to tu pletieš s pokladmi? Ja som si prišiel prečítať niečo o podnikaní…”

Máte pravdu, takže poďme rovno k pointe:

Facebook je vaša zlatá baňa. Ponúka veľa príležitostí ako zbohatnúť, získať nových zákazníkov a udržať si tých starých.

A ja vám ukážem, kde treba kopať, aby ste z neho vyťažili maximum.

Ste pripravení vyhrnúť si rukávy a pustiť sa do roboty? V tom prípade čítajte ďalej. Objavíte, akých 5 hlavných príležitostí pre obchodníkov Facebook ponúka a prečo si ich nenechať ujsť.

P.S.: Možno už máte svoju fanpage alebo si platíte reklamu. Ale naozaj ste už z Facebooku vyťažili maximum? S vysokou pravdepodobnosťou nie. Takže čítajte ďalej, tento článok je aj pre vás.

1. Facebooková stránka (fanpage)

Čo to je?

Neviete, ako začať s marketingom na Facebooku? Fanpage je to správne miesto.

Založíte si ju jednoducho, rýchlo a zadarmo. Môžete si na ňu pridať všetky dôležité informácie, kontaktné údaje a tlačidlo s výzvou k akcii, ktoré ľudí z Facebooku nasmeruje presne tam, kam chcete. Nezabudnite si pridať profilovú a titulnú fotku, pozvať svojich priateľov a zábava sa môže začať.

Možnosti príspevkov sú oveľa väčšie, ako ste zvyknutí pri osobnom profile. Okrem klasických statusov, fotiek a videí môžete pridať napríklad “carousel” alebo “canvas”, vytvoriť ponuku, udalosť, anketu…

Vďaka štatistikám uvidíte, kto sú vaši fanúšikovia, aké príspevky sa im najviac páčia alebo čo robia na vašej stránke.

Jedna z mojich stránok na Facebooku – Predajné techniky s Martinom Mažárom

Príležitosť

Už ste počuli o tom, že získať dôveru zákazníkov a budovať s nimi vzťah je jeden zo základných kameňov marketingu?

A fanpage je skvelou príležitosťou, ako to robiť. Ste totiž na neutrálnej pôde Facebooku, kde sa v prvom rade zabáva, vzdeláva, radí a až potom predáva.

A okrem toho, je to reklama zadarmo. Áno, je pravda, že Facebook stále znižuje dosahy príspevkov, takže ich vidí stále menej vašich fanúšikov…

Ale ak fanpage skombinujete s inými možnosťami Facebooku, dokážete za marketing ušetriť naozaj slušné peniaze.

Výhody

  • je to zadarmo
  • začať môžete v podstate ihneď a je to veľmi jednoduché
  • budujete si bližší vzťah s vašimi fanúšikmi
  • je základom pre využívanie ďalších možností Facebooku (Instagram, Messenger, reklama…)

 

2. Reklama

Čo to je?

Jednoduchý spôsob, ako dostať vaše príspevky medzi viac ľudí. Pohodlne to urobíte tlačidlom pod príspevkom.

Ak však chcete lepšie výsledky, vyskúšajte Správcu reklám. Ponúka veľké množstvo nastavení, vďaka ktorým bude vaša reklama fungovať presne tak, ako potrebujete.

Váhate, či je to aj pre vás? Či sa to oplatí?

Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že áno. A ak reklamu na Facebooku nevyužívate, oberáte sa o veľa peňazí.

Prečo? To sa dozviete v jednom mojom staršom článku o 6 dôvodoch, prečo si budete chcieť reklamu na Facebooku zaplatiť ešte dnes.

Príležitosť

Síce nie je zadarmo, no stále je pomerne lacná. Ale pozor, nezostane to tak navždy!

Napríklad, v Amerike je cena reklamy omnoho vyššia ako u nás. Čím to je? Jednoducho tým, že je tam o ňu väčší záujem. A kde sa viacerí bijú, ceny stúpajú.

Podobný trend je aj u nás. Podnikatelia zisťujú, že na reklame na Facebooku sa dá dobre zarobiť. Že to nie je výdavok, ale investícia, ktorá sa niekoľkonásobne vráti späť. A tak reklám na slovenskom Facebooku stále pribúda. Preto túto príležitosť využite čím skôr!

Výhody

  • je účinná a dokáže vám vrátiť oveľa viac, než za ňu zaplatíte
  • je ešte stále celkom lacná
  • možnosť presného zacielenia na vašu cieľovú skupinu
  • ľahko prispôsobiteľná
  • viete testovať viac verzií a vybrať tú, ktorá zarába najviac

3. Facebooková skupina

Čo to je?

Platforma, kde môžete vytvoriť skutočnú komunitu.

Na svojej fanpage väčšinou pridávate príspevky iba vy a ostatní len sledujú, komentujú, hodnotia… Ale v skupine sa z vás stávajú v podstate rovnocenní partneri. Tvoríte jednu komunitu s jedným spoločným cieľom. Navzájom si radíte, pomáhate a diskutujete.

Skupina môže byť:

  • otvorená – príspevky vidí každý, aj ten, kto nie je členom
  • uzavretá – príspevky vidia len členovia
  • tajná – o skupine vedia len členovia a iba oni môžu vidieť príspevky

Podnikatelia preto využívajú túto možnosť, aby sa dostali bližšie k (potenciálnym) klientom, budovali hlbšie vzťahy a komunikovali intenzívnejšie. Získavanie nových klientov je potom omnoho ľahšie.

Je to síce zadarmo, ale skupine musíte venovať viac času a pozornosti.

Chcete zažiť, ako to v takejto komunite chodí? Pridajte sa do našej skupiny Online lídri.

Uzavretá Facebooková skupina Online lídri

Príležitosť

V nenútenej atmosfére komunity môžete lepšie spoznať svojich zákazníkov, pochopiť ich a pomáhať im (napríklad aj ponúkaním svojich produktov). To robí z Facebook skupiny naozaj jedinečnú príležitosť, akú inde len ťažko nájdete.

A nielen to. Facebook tieto komunity podporuje, a tak sa ich príspevky zobrazujú ľuďom oveľa viac ako v prípade stránok.

Výhody

  • bližšie spoznáte svojich zákazníkov (a oni vás), takže im budete vedieť lepšie ponúknuť vaše produkty
  • príspevky vidí viac ľudí
  • máte po ruke špeciálne možnosti – vytvoriť anketu, získať odporúčanie, pridať dokument, predajnú ponuku…
  • vyberáte si, či bude vaša skupina tajná, uzavretá alebo otvorená

4. Messenger

Čo to je?

Aplikácia, vďaka ktorej si môžete okamžite vymieňať súkromné správy s jedným človekom alebo s menšou skupinou ľudí.

Mnohí ho používate každý deň, aby ste sa spojili s priateľmi, rodinou, kolegami… Ale napadlo vám niekedy, že by ste výhody Messengera zúžitkovali pre svoj biznis?

Aj firma totiž môže komunikovať s ľuďmi, ktorí sa prihlásili na odoberanie správ (podobne, ako pri e-mailovom marketingu). A nie je to ani také zložité, ako by ste možno čakali.

Príležitosť

Messenger používajú milióny ľudí denne. Ale iba veľmi málo firiem ho využíva na komunikáciu so zákazníkmi.

Cítite tú príležitosť?

Vďaka tomu, že Messenger (ešte) nie je plný reklám, miera otvorenia správ je závratná. Marketéri z Chatbots Magazine mali pri ich testoch priemernú mieru otvorenia 98%! Skúste si to porovnať s e-mail marketingom, kde je bežná miera otvorenia 20-30%.

Už vidíte, prečo sa oplatí začať s marketingom cez Messenger čím skôr? Využite ešte chvíľu, kým ho používa len veľmi málo podnikateľov. (A nikomu o ňom nehovorte 😉 )

A je tu aj príležitosť č. 2. Rovnako, ako pri e-mailovom marketingu, aj tu môžete posielať hromadné správy a celú komunikáciu si zautomatizovať. Stačí vám na to aplikácia, ktorých je dnes už viacero (napríklad manychat.com). Môžete si tak vymieňať správy s (budúcimi) zákazníkmi a zároveň pozerať telku, hrať futbal alebo byť niekde uprostred Himalájí.

Výhody

  • (zatiaľ) Messenger využíva len veľmi málo firiem a obchodníkov
  • vysoká miera otvorenia správ (viac ako 90%)
  • ľudia sa na odoberanie správ prihlasujú ochotne a bez veľkého presviedčania, podobne, ako to bolo v začiatok e-mail marketingu
  • možnosť poslať hromadnú správu jedným klikom do viacerých schránok
  • konverzácia sa dá zautomatizovať

5. Instagram

Čo to je?

Sociálna sieť, kde ľudia zdieľajú fotky a krátke videá zo svojich mobilných zariadení. Na ich označovanie sa používajú hashtagy (#). Vďaka nim viete prehľadávať celý verejne dostupný obsah Instagramu.

Okrem bežných príspevkov môžete pridať aj tzv. príbeh (alebo Instastory). Sú to fotografie alebo videá, ktoré sa ukážu všetkým, ktorí vás sledujú, v hornej časti aplikácie na 24 hodín.

S firemným účtom máte po ruke aj prehľadné štatistiky: zobrazenia príspevku, jeho dosah, kliknutia na web, zobrazenia profilu, počet lajkov a komentárov, podrobné štatistiky o tom, kto sú vaši fanúšikovia…

Možno sa divíte: Prečo je Instagram zaradený medzi príležitosti na Facebooku?

Je to preto, že túto sociálnu sieť vlastní práve Facebook. A ak si chcete vytvoriť firemný účet na Instagrame, potrebujete mať najskôr svoju stránku na Facebooku. Podrobný postup ako si založiť firemný účet na Instagrame nájdete v tomto článku.

Takto vyzerá môj firemný profil na Instagrame (pozrite si ho tu)

Príležitosť

Povedal som vám, že mať stránku na Facebooku je výhodné, pretože svoj obsah zadarmo dostanete k časti svojich fanúšikov. No a v tomto je Instagram ešte výhodnejší.

Príspevky sa totiž ukazujú oveľa väčšej časti vašich fanúšikov.  A štatistiky hovoria, že ľudia sú na Instagrame oveľa viac angažovanejší. Viac lajkujú, komentujú, zdieľajú a klikajú…

A Facebook sa snaží Instagram neustále vylepšovať, aby ho obchodníci čoraz viac využívali pre svoj biznis. Preto dnes môžete na získavanie nových klientov využiť napríklad odkazy v Instastories, reklamu alebo tlačidlo v profile. A v budúcnosti bude týchto nástrojov pravdepodobne ešte viac.

Výhody

  • vyšší dosah príspevkov ako pri stránkach na Facebooku
  • užívatelia viac lajkujú, komentujú a klikajú
  • firemný profil si môžete vytvoriť a používať zadarmo
  • je to účinný marketingový nástroj, najmä ak chcete osloviť mladšiu generáciu do 35 rokov

Nečakajte, kým bude neskoro

Facebook je obľúbenou sociálnou sieťou už zopár rokov. A zdá sa, že sa na tom v blízkej dobe nič nezmení.

Inak je to však so spomínanými výhodami a príležitosťami, ktoré prináša.

Facebook totiž neustále pridáva nové funkcie a vylepšenia. A nie všetky sa nám, obchodníkom, páčia. (Spomeňte si na Prieskumníka).

No a niektoré z výhod sú výhodami preto, že ich zatiaľ využíva len veľmi málo podnikateľov…

Takže moja rada pre vás: Využite príležitosti, ktoré Facebook ponúka. Vyťažte z neho maximum. Čím skôr začnete, tým viac sa vám toho ujde. A keďže je veľa z týchto možností zadarmo, nemáte ani čo stratiť…

P.S.: Aké možnosti Facebooku ste už vyskúšali? Priniesli vám nejaké výsledky? Napíšte mi o tom do komentárov

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Albert píše:

    Veľmi dobre Martin.

  2. Vera píše:

    Krásný den,
    je prosím někde návod v češtině jak pracovat s programem manychat.com?

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň, bohužiaľ neviem o žiadnom návode v češtine na prácu s nástrojom Manychat. Tento messenger marketing je v podstate novinka, takže kým budú nejaké návody v češtine, tak to ešte potrvá.

  3. Erika Hricko píše:

    Dobrý den,
    Pred istým časom som si chcela založiť Account na fcb a bohužiaľ sa mi to nepodarilo… skúšala som to dokonca 2x-pričom oba účty mi boli zablokované… skusala som kadečo, ale zrejme tato sieť nie je určená pre mna… nemáte s tým nejake skúsenosti? Ďakujem Erika

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *