Prečo robíte chybu, ak nemáte firemný účet na Instagrame (+ ako to napraviť za 10 minút)

Predstavte si miesto plné dychberúcich výhľadov, chutných jedál a roztomilých zvieratiek…

Navštevuje ho 800 miliónov ľudí, z toho 500 miliónov každý deň. (Nie, nie je to kúpalisko v Podhájskej). Priemerne tam denne strávia 25 minút.

53% z nich sleduje, čo hovoria ich obľúbené značky. Denne rozdajú 4,2 miliardy, opakujem, miliardy lajkov. Ich interakcia s obchodnými značkami je 10x väčšia ako na Facebooku a 84x väčšia ako na Twitteri.

60% z nich hovorí, že tam objavili nový produkt. A teraz zadržte dych…

30% z nich si kúpilo produkt, o ktorom prvýkrát počuli na tomto mieste.

Milí obchodníci, podnikatelia, poradcovia, MLM-kári. Chceli by ste robiť biznis na tomto mieste so závratnou mierou konverzie?

Kto by nechcel, však?

Mám pre vás dobrú správu. Toto bájne miesto je skutočné.

Vitajte na Instagrame.

Nenechajte si zjesť svoj kus koláča!

Aj keď Facebook je skvelý marketingový nástroj, doba ide ďalej. A tí, ktorí chcú byť úspešní, sa musia vedieť prispôsobiť.

Možno vám to pripadá namáhavé a zložité. “Už som sa konečne naučil získavať klientov z Facebooku,” myslíte si. “To odo mňa chceš, aby som začínal odznova s Instagramom?”

Rozhodnutie je na vás. Ale práve preto, že firemný účet na Instagrame je relatívne nový a neznámy, je to pre vás skvelá príležitosť.

Niečo, ako keď Kolumbus objavil Nový svet a začala sa éra “zlatých horúčok”.

instagram

Facebook je už totiž plný bombastických nadpisov a reklám. Ľudia si na to zvykli a dvakrát si rozmyslia, kým na niečo kliknú. Aj na lajky sú už skúpejší.

A medzitým na Instagram prichádzajú jeho užívatelia objavovať krásne veci a nachádzať inšpiráciu. Štatistiky hovoria, že ľudia sú tu oveľa viac “angažovanejší”. Čo to znamená? Viac lajkujú, komentujú, zdieľajú a klikajú… a dokonca aj keď sa jedná o firmy, obchody a reklamy.

Aj návštevníci webových stránok, ktorí sa tam “preklikli” z Instagramu, na nich zostávajú najdlhšie. V priemere 192 sekúnd, čo je o 45% dlhšie ako návštevníci z Facebooku a dokonca o pár sekúnd viac ako návštevníci z e-mailov.

Každý deň na Instagram prichádzajú loviť zákazníkov nové firmy a noví podnikatelia. Bola by škoda, keby ste sa do tejto “zlatej horúčky” nezapojili a neodkrojili si kúsok z koláča aj vy.

V jednom staršom článku som napísal, že “len hlupák by sa pripravil o tak skvelý zdroj klientov, akým je Facebook”. Teraz k tomu pridávam “a Instagram”.

Zlaté pravidlo marketingu: Buďte tam, kde sú vaši klienti.

Viete, kto je vaša cieľová skupina, váš ideálny zákazník?

(Predpokladám, že áno. Je to totiž jedna zo základných vecí, ktoré by ste mali vyriešiť na začiatku vášho podnikania. Bez toho je takmer nemožné byť úspešný.)

Ak sú to dôchodcovia z malých obcí bez prístupu na internet, môžete túto stránku zavrieť. Naozaj. Radšej si prečítajte niečo iné z môjho blogu, napríklad 5 spôsobov, ako môže predajca zvýšiť svoje predaje.

Ak by ste ale radi oslovili ľudí z mladšej generácie a nemáte firemný účet na Instagrame, robíte chybu. A to nehovorím ja, ale štatistiky: 90% užívateľov Instagramu má menej ako 35 rokov.

A že táto sociálna sieť nie je len nejaký zahraničný fenomén, ukazujú čísla zo Slovenska. Slovákov bolo totiž v máji na Instagrame 680 000, čo je nárast za posledných 6 mesiacov o takmer 65%.

užívatelia Instagramu zo Slovenska

 

Cielite skôr na “strednú” generáciu? Nebojte sa, ľudí nad 35 rokov na Instagrame pribúda stále viac. Je to podobné, ako s Facebookom. Najskôr bol sociálnou sieťou mladých, a dnes – kto nemá profil na Facebooku ako keby ani neexistoval. Všetko naznačuje, že Instagram sa vydá podobnou cestou a onedlho na ňom bude mať účet ešte aj váš pes.

Ak ste v týchto číslach našli aj svojich potenciálnych klientov, pripravte si svoje fotoaparáty a čítajte ďalej, začíname!

(Inak, aby ste si nemysleli, že si vymýšľam. Všetky štatistiky z tohto článku nájdete tu, tu, tu alebo tu.)

Instagram školenie

Osobný vs. firemný účet na Instagrame

Možno ste si teraz povedali, “Ok, dobre. Prehovoril si ma, idem do toho. Ale nestačí mi obyčajný, osobný účet?”

Čo je také skvelé na firemnom účte? A ako zistíte, či je to pre vás to pravé?

Poďme pekne po poriadku.

Ak chcete vedieť, ktorý typ účtu by sa vám viac hodil, odpovedzte si na nasledujúce otázky:

  • Je vašim cieľom na Instagrame získavať nových fanúšikov, viac lajkov, komentárov…?
  • Chceli by ste sledovať štatistiky vašich príspevkov?
  • Plánujete pridávať platené reklamné príspevky?
  • Chceli by ste mať na svojom profile tlačidlo s možnosťou kontaktovať vás?
  • Máte iba jednu fanpage na Facebooku, ktorú chcete prepojiť s Instagramom?
  • Chceli by ste vedieť, kto sú vaši fanúšikovia a kedy sú online?

Odpovedali ste na väčšinu otázok áno? V tom prípade je firemný účet presne to, čo potrebujete. Oproti tomu osobnému má kopu užitočných funkcií, ktoré vám pomôžu získavať nových klientov.

Ale aby som nenadržiaval len jednej strane, pozrite si porovnanie výhod oboch účtov:

Osobný účet:

  • možnosť súkromného účtu (príspevky uvidia iba tí, ktorým schválite žiadosť o sledovanie)
  • možnosť prepojiť účet s viacerými fanpage na Facebooku
  • jednoduchosť
  • viac autentický a osobný (niektorí fanúšikovia môžu vnímať firemný účet ako neosobný, platený…)
  • nemusíte mať fanpage na Facebooku (pri firemnom účte
    to je podmienka)

Firemný účet:

  • prehľadné štatistiky: zobrazenia príspevku, jeho dosah, kliknutia na web, zobrazenia profilu, počet lajkov a komentárov, podrobné štatistiky o tom, kto sú vaši fanúšikovia…
  • možnosť platenej reklamy
  • tlačidlo na vašom účte s možnosťou kontaktovať vás (zavolať, poslať e-mail, navigovať…)
  • možnosť pridať odkaz k vašim príbehom (ak máte nad 10 000 fanúšikov)

A ak by ste si to niekedy v budúcnosti rozmysleli, vždy si môžete firemný účet bezbolestne zmeniť na osobný. Alebo úplne zrušiť. Takže naozaj nemáte čo stratiť.

Tak čo? Môžeme sa do toho pustiť? 🙂

Ako si založiť firemný účet na Instagrame

Vezmite si do ruky svoje mobilné zariadenie, pohodlne sa usaďte a ideme na to.

(Poznámka: Ak už máte založený účet a chcete iba prepnúť osobný účet na firemný, preskočte na bod č.6.)

1. Nainštalujte si aplikáciu

Možno vás teraz sklamem, ale Instagram nemá desktopovú (alebo počítačovú) verziu. Síce si na jeho webstránke môžete pozerať obsah, ale nemôžete pridávať vlastné príspevky. Na to potrebujete mobilnú aplikáciu.

Navštívte preto svoj obchod s aplikáciami (Google Play, Apple App store alebo Windows Phone Store) a nainštalujte si aplikáciu Instagram.

instalacia aplikacie instagram2. Vytvorte si účet

Po spustení aplikácie dostanete dve možnosti, ako si založiť účet: prihlásiť sa pomocou účtu na Facebooku alebo sa zaregistrovať cez e-mail či telefón. Zvoľte si druhú možnosť a zadajte firemný e-mail.

reg5strác5a na 5nstagra0e

3. Zadajte vaše meno a heslo

Zvoľte si meno a heslo. Pozor, meno nie je prezývka, ktorá sa bude zobrazovať pri príspevkoch. Toto meno sa zobrazí len na vašom profile. Preto si vyberte niečo oficiálne – buď vaše meno a priezvisko alebo názov vašej firmy.

zadajte meno a heslo na prihlasenie do Instagramu

4. Zvoľte si prezývku

Malo by to byť niečo, čo sa spája s vašou značkou a podľa čoho vás ľudia na Instagrame ľahko vyhľadajú. Táto prezývka (alebo používateľské meno) sa bude zobrazovať pri vašich príspevkoch, takže si vyberte niečo, podľa čoho budete ľahko rozpoznateľný. (Určite nie j98fd23. Jedine, že by sa tak volala vaša firma.) Napríklad, moja prezývka je martin_mazar.

zvoľte si používateľské meno

5. Pridajte si profilovú fotku a krátky popis

Najlepšie sa bude hodiť fotografia vašej tváre alebo logo vašej firmy. Myslite na to, že Instagram vašu fotku oreže do tvaru kruhu a všetko, čo bude mimo neho, vaši fanúšikovia neuvidia.

Na popis na svojom profile máte 150 znakov. Využite ich múdro. Napíšte niečo o sebe, čo robíte a ako pomáhate svojim klientom. Nezabudnite tam tiež pridať odkaz na svoju webstránku či blog, aby ste mali kde vašich fanúšikov nasmerovať.

upravte profilovú fotku a popis účtu na Instagrame

6. Prepnite svoj účet na firemný

Pozor: Aby ste mohli zo svojho účtu urobiť firemný, musíte mať fanpage na Facebooku a byť jej správcom!

Prejdite na svoj účet a ťuknite na tri bodky v pravom hornom rohu. Otvoria sa vám nastavenia, prejdite trochu nižšie a zvoľte Prepnúť na firemný profil.

ako prepnúť Instagramový profil na firemný

7. Prepojte svoj účet s Facebookom

Budete sa musieť prihlásiť pomocou svojho účtu na Facebooku a povoliť Instagramu, aby spravoval vaše fanpage. Vyberte si zo zoznamu fanpage, ktorú prepojíte so svojím Instagramovým účtom.

ako prepojiť účet na Instagrame s fanpage na Facebooku

8. Skontrolujte kontaktné údaje

Instagram si automaticky načíta kontaktné údaje z vašej fanpage. Nezabudnite si ich skontrolovať a prípadne doplniť, aby sa s vami vedeli vaši fanúšikovia spojiť.

A je to! Čo ďalej?

Teraz sa môžete pustiť do pridávania fotiek, získavania fanúšikov a budovania dôvery.

Ale o tom niekedy nabudúce… 🙂

P.S.: Používate Instagram na získavanie nových klientov? Ako vám to ide? Je niečo, čo by ste sa chceli o marketingu na Instagrame dozvedieť? Napíšte mi to do komentárov 🙂

Instagram školenie

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn