„Okamžité zvýšenie návštevnosti“ a 7 ďalších dôvodov, prečo si zamilujete e-mail marketing

Čo urobíte ako prvé, keď ráno zapnete počítač?

Ak ste ako väčšina ľudí, tak si skontrolujete e-mailovú schránku. (Môžete sa tak tváriť, že robíte niečo užitočné, keď sa vám ešte nechce pustiť do práce. Poznám to.)

Používanie e-mailov sa pre nás stalo absolútnou samozrejmosťou. Dýchame vzduch, pracujeme a kontrolujeme si e-maily. Máme pocit, že tu vždy boli a vždy tu aj budú.

Sú také… nudné a staromódne.

Hm, naozaj?

No, možno nie sú také sexi ako Instagram alebo Facebook… Ale to ešte neznamená, že e-mail marketing neprináša výsledky, ktoré stoja za to.

Práve naopak. Pravda je taká, že moderní marketéri na e-maily nedajú dopustiť. A ak ešte nezbierate e-mailové adresy​​​​​​​, prichádzate o veľa.

Ako to viem?

Pretože nám e-mail marketing tvorí približne 70% obratu. 

A tak som sa rozhodol prezradiť vám 8 dôvodov, prečo by ste to s ním mali skúsiť aj vy:

1.Je to zadarmo

Poslať e-mail nestojí nič (okrem pár vzácnych minút vášho času).

To je pre malých podnikateľov, ktorí nemajú obrovský rozpočet na marketing, fantastická správa. Môžete písať správy aj tisícom ľudí a neminúť pri tom ani cent!

Samozrejme, pokročilé nástroje, ktoré vám e-mail marketing výrazne uľahčia, stoja pár drobných mesačne. Aj profesionálny copywriter si niečo vypýta.

Ale ak s e-mail marketingom len začínate, môžete využiť množstvo nástrojov úplne zadarmo. Platiť zvyčajne začnete až vtedy, keď sa vaša databáza kontaktov rozrastie alebo posielate veľké objemy e-mailov mesačne. A vtedy pravdepodobne aj tak zistíte, že sa to za ten malý mesačný poplatok oplatí.

2. Kontakty, ktoré vlastníte

Kto by si nepamätal Prieskumníka?

Áno, presne toho, ktorý na Facebooku skryl všetky vaše príspevky pred vašimi fanúšikmi niekde do svojich útrob. Zo dňa na deň naše príspevky stratili dosahy, na ktorých sme tak dlho pracovali…

Problém sociálnych sietí je ten, že ich vlastní niekto iný. Keď sa ten niekto rozhodne čokoľvek zmeniť alebo ich nebodaj úplne zrušiť, nič s tým nezmôžeme. Náš biznis je im vydaný na milosť a nemilosť.

Ale s e-mail marketingom máte svojich fanúšikov plne vo svojej moci. (Ale, prosím, správajte sa k nim slušne! 🙂 ) Je na vás, komu a ako často budete posielať e-maily a čo budú obsahovať.

Investujte do zbierania e-mailových adries a získate tak databázu kontaktov, ktorá bude len a len vaša.

3. Okamžité výsledky, keď ich potrebujete

Minulý rok nám chýbalo 15 000€ na akontáciu. Au!

Čo teraz?

Pre niekoho by to bol dôvod na paniku najvyššieho stupňa. Kde rýchlo zohnať toľko zákazníkov?

Ale ak máte po ruke zoznam svojich kontaktov, nemusíte sa uchýliť k pokútnym praktikám a slizkej manipulácií, aby ste od ľudí vylákali čo najviac peňazí. Stačí dať svojim verným fanúšikom vedieť, že máte ďalší perfektný produkt, ktorý by sa im mohol páčiť.

A tak sme svojim kontaktom poslali sériu predajných e-mailov. Výsledok? Týchto pár e-mailov nám pomohlo na akontáciu zarobiť. Koniec dobrý, všetko dobré.

Poučenie pre vás:

Vďaka e-mail marketingu získate okamžité výsledky, keď ich práve potrebujete. 

Čo urobím, keď chcem zvýšiť návštevnosť na webe?

Pošlem e-mail.

Čo urobím, ak chcem niečo predať?

Pošlem e-mail.

A už si len počkám na výsledky…

4. Vytvárajte dobré vzťahy na celý život

Kým sociálne siete sú skvelým nástrojom na objavenie nových potenciálnych zákazníkov, e-mail je najlepším spôsobom, ako si s nimi udržiavať a budovať dobrý vzťah.

A človek, ktorý vás pozná a dôveruje vám, má pre váš biznis omnoho vyššiu hodnotu ako náhodný návštevník. Jedine dobré vzťahy vám zaručia také skvelé výsledky, ako som opísal v predchádzajúcom bode.

Je len na vás, čo budete vašim kontaktom posielať, aby ste sa skamarátili. Môže to byť newsletter s užitočnými článkami, výhodné ponuky len a len pre nich, darčeky k nejakému sviatku… Ak ich nebudete spamovať, ale prinášať im skutočnú hodnotu, dokonca sa budú na vaše e-maily tešiť!

Ale e-mail marketing nemusí byť len jednosmernou komunikáciou. Veď e-maily sú na to, aby sme sa rozprávali spolu, aby sme si navzájom vymieňali informácie.

Povzbuďte ľudí na vašom e-mailovom zozname, aby vám na vaše správy odpovedali. Začnite si s nimi písať, zoznámte sa s nimi, venujte im svoj čas. Získate tak nadšených fanúšikov (možno aj) na celý život 🙂

5. Oni si vybrali vás

Každý, kto sa dostal na váš zoznam e-mailových kontaktov, vám vlastne povedal:

„Chcem dostávať vaše správy. Zaujíma ma, čo mi chcete povedať.“

Je to ako keby ste boli podomový obchodník a niekto vás pozve k sebe domov. Je pripravený počúvať. Dal vám prístup do jeho osobnej e-mailovej schránky a čaká, čo mu napíšete. 

Takúto skupinu ľudí, akých obsahuje vaša e-mailová databáza, inde na internete nájdete len ťažko.

To by bola škoda nevyužiť, nie?

6. Presne merateľné výsledky

Nemusíte hádať či ten e-mail o jarnom výpredaji, ktorý ste včera poslali, vôbec niekto čítal.

Každý bežný nástroj na správu e-mailových kampaní vám dá presné informácie o tom, čo sa s vašim e-mailom dialo. Napríklad:

  • koľko ľudí si ho otvorilo
  • zoznam e-mailových adries ľudí, ktorí si ho neotvorili
  • kto sa odhlásil z odoberania vašich e-mailov
  • koľko ľudí kliklo na nejaký odkaz
  • ktorý odkaz bol najúspešnejší a ľudia naň klikali najviac…

A keď to celé ešte skombinujete s Google Analytics, môžete sledovať napríklad aj počet nákupov z e-mailovej kampane.

Asi si viete predstaviť, že tieto informácie majú hodnotu zlata. Ľahko zistíte, o čo je najväčší záujem alebo čo na vaše kontakty „platí“ a môžete tak vylepšiť svoju ďalšiu kampaň. A potom znova ďalšiu a ďalšiu, až kým s výsledkami nebudete spokojní.

7. Berte to osobne

Poznáte obrovský trend súčasnosti – personalizáciu? 

Ľudia sú už presýtení všetkými tými reklamami, ktoré sa na nich valia z každej strany a pritom ich vôbec nezaujímajú. Preto, keď uvidia ponuku presne pre nich, nie sú na kliknutia takí skúpi.

Rovnaké to je aj pri e-mailových kampaniach. A tak možnosť prispôsobiť a personalizovať svoje správy je obrovskou výhodou e-mail marketingu.

Svoj zoznam kontaktov môžete deliť podľa najrôznejších kritérií – podľa veku, pohlavia, predchádzajúcich nákupov, produktov, ktoré si pozerali… A každému z nich môžete poslať e-mail vyrobený „na mieru“.

Ľuďom sa takéto e-maily budú páčiť oveľa viac a vám budú prinášať lepšie výsledky. Vyhráte obaja – aj vy budete sýty, aj zákazník celý 🙂

8.  (Takmer) každý ich používa

QUERTYIOP.

Asi takto znel obsah prvého e-mailu, ktorý poslal Ray Tomlinson v roku 1971 sám sebe.

Odvtedy prešlo už mnoho dát a vlastnú e-mailovú adresu má už snáď každý. A nielen má, ale veľa ľudí si svoju schránku kontroluje každý deň.

S e-mail marketingom tak môžete cieliť na kohokoľvek a určite neminiete.

Ale, prosím vás, nerobte to takto…

Veľa obchodníkov si myslí, že keď raz získali e-mailové adresy, už majú vyhraté.

Pripravia si muníciu a začnú bombardovať nevinných ľudí na svojom zozname reklamou, ktorá ich nezaujíma. A potom sa divia, prečo im to nefunguje a ľudia sa odhlasujú z odberu e-mailov…

Nebuďte ako oni.

Keď vám niekto dá svoju e-mailovú adresu, dáva vám aj svoju dôveru. Púšta vás k sebe, do svojej e-mailovej schránky. Vážte si to. Buďte priateľský, pomáhajte a prinášajte hodnotný obsah.

To je tajomstvo každej úspešnej e-mailovej kampane.

P.S.: Používate e-mail marketing aj vy? Prečo áno alebo prečo nie? Napíšte mi odpovede do komentárov, som zvedavý 🙂

[facebookShare][linkedInShare]

Komentáre
  1. Peter píše:

    V podstate to funguje ako píšeš. Aj keď v dnešnom čase používania mobilov by mnohí najradšej komunikovali len na Facebooku a v Messengeri, len kratkymi spravami a nechce sa im písať maily. Niektorí ani nemajú počítače a bez klavesnice na mobile sa ľudom písať nechce. Tomu potom biznis treba prispôsobiť aby všetko pre ľudí bolo na pár klikov, lebo písať objednavkovy email je pre ľudí nepraktické.

  2. Ivan Staněk píše:

    Zdravím Martine,
    děkuji za skvělý článek, který mně utvrzuje,že email marketing je nejúčinnější nástroj jak komunikovat s lidmi, kteří zanechali svůj email výměnou za nějaký článek, nebo e-book apod.
    Mám svoje webové stránky teprve měsíc ale mám tam zatím formulář na sběr kontaktů takový ten klasický. Na tento email ale můžu odpovídat, až se podívám do své emailové schránky. Je lepší to nějak zautomatizovat, abych klient dostal odpověď ihned. Existuje nástroj na vytvoření Landing Page, kde by zájemce nejprve zanechal kontakt a pak teprve přesměroval na moje webové stránky? Nebo jak třeba získat e-maily z messengera. Děkuji Ivan Staněk

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *