ONLINE WORKSHOP pre ľudí z MLM, poradcov a koučov:

Nemáte radi telefonovanie? Oslovujte klientov cez správy! 

Prihláste sa na workshop, zistite ako na to a vyhnite sa najväčšej chybe, ktorej sa ľudia pri oslovovaní klientov cez správy dopúšťajú.

Potrebujem vašu pomoc: Čo by ste chceli mať v kurze telefonovania?

Dobrý deň, už niekoľko rokov píšem články, pomocou ktorých sa vám – obchodníkom snažím pomáhať.

Verím, že vám tieto články pomáhajú, lebo je to jeden z hlavných dôvodov, prečo ich píšem.

Dnes by som však aj ja potreboval vašu pomoc.

Rozhodol som sa, že spravím kurz telefonovania. Nechcem však spraviť obyčajný kurz, ale taký:

  • aký v Slovenskej alebo Českej republike nemá obdobu
  • a ktorý vám skutočne pomôže.

Skrátka chcem spraviť najlepší kurz telefonovania v Čechách a na Slovensku.

V čom potrebujem vašu pomoc?

Keď chcem naozaj vyskladať najlepší kurz telefonovania, tak bez vás to nepôjde. Keď som si položil otázku, kedy by ste si vy povedali: “Wooow, tak toto je najlepší kurz, na akom som bol….”, tak mi z toho vyšlo, že len vtedy, kedy v ňom budú veci, ktoré vás najviac zaujímajú.

Preto mám na vás otázku:

  • Čo by muselo byť v kurze, aby ste boli spokojní?
  • Čo vás v rámci telefonovania najviac trápi?
  • Aká oblasť telefonovania vás najviac zaujíma?

Prosím, odpovedzte mi do komentárov nižšie.

Aj krátka odpoveď mi veľmi pomôže, aby som pre vás mohol pripraviť najlepší kurz telefonovania a tiež veľa bezplatných videí a článkov na túto tému.

Na druhej strane, čím podrobnejšiu odpoveď od vás dostanem, tým lepšie budem pre vás vedieť kurz pripraviť.

Ďakujem všetkým, ktorí si našli čas a zanechali komentár. Veľmi si toho vážim 🙂

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Martin Mažár píše:

    Prosím, tu zanechajte váš komentár. Ďakujem 🙂

  2. František píše:

    ako presvedčiť zákazníka , aby ma prijal na osobnú schôdzku. Aby sme sa stretli.
    Jako ho presvedčiť , že nie som predavač , ale jeho partner v práci. A chcem mu pomôcť.
    Aby mi dal termín návštevy.

  3. Miroslav Říha píše:

    Jak překonat strach z odmítnutí ?
    Jak zpracovat sebe před telefonováním ?
    Jak vyvolat zájem a zvědavost už v první minutě hovoru ?

  4. Papayová píše:

    Dobrý deň, veľmi by ma zaujímalo, ako hneď na začiatku po predstavení sa klientovi, zaujať tak, aby ma neodbil a pritom mu nepovedať, že ide o poisťovníctvo. Mám slabinu v tom, že klient sa ma začne vypytovať. Aj mu poviem, že takto cez telefón to nejde a najlepšie je stretnúť sa, väčšinou nemá čas alebo záujem. Viem, že telefonické pozvanie na stretnutie má byť krátke a výstižné.
    Ďakujem a držím palce, robíte veľmi záslužnú prácu. :)))

  5. – ako nadviazať s klientom príjemnu komunikáciu ak nie je v najlepšej nálade.
    – ako klienta motivovať, k lepším výkonom
    – ako klientovi predať produkt cez tel.
    – ako si s klientom vytvoriť vzťah keď som ho v živote nevidela a konunukujem snim len cez tel a soc.siete

  6. Ako telefonovať ľuďom s ktorými sa osobne nepoznám
    Ďakujem

  7. Gabriela píše:

    Dobrý deň pán Mažár:),čo sa týka telefonovania, tak ja mám problém odhodlať sa vôbec zavolať úplne cudziemu človeku. Odkladám a prekladám telefonát. Nehovoriac o tom, ak je ten človek nejaký podnikateľ, alebo na vyššej funkcii.
    Ďakujem

  8. Lubomir Nemec píše:

    Ako správne ponúkať poisťovacie produkty.
    Ja nevolám, oni volajú mne.
    Poisťovanie.

  9. Zdeněk píše:

    1. – Oslovenie
    2. – Dôvod telefonátu
    3. = prezentácia ponuky (tovaru?)

  10. František píše:

    Co Vám pomáhá při telefonování, když Vás klienti odmítají.

  11. Martina Mlynarcikova píše:

    Ahoj Martin.Pracujem ako FA.a moj problem je prave v tom telefonovani.To co sme sa ucili na drele,mi pride ako basnicka.Ja by som potrebovala,novu obchodnu rec,alebo aspon vhodne slova,ktore by som mohla pri telefonovani pouzit.Dakujem Martina.

  12. Alena píše:

    Prijemny den prajem………..priznám, ze najviac ma trapi, ze osloveni mi nedokazu povedat.nemam zaujem, ale presne naopak, javia zaujem- chcu , aby som im volala..ale nedrzia slovo a ja volam na telefon, ktory nik nedviha….neviem si poradit s tým, ako ich primat k jasnej odpovedi.ano-nie-inokedy)…..niekedy skusam a vravim im , ze slovo ma byt ako vystreleny sip………suhlasia, ale to je asi tak vsetko…s pozdravom

    PS. nemam oficialnu webstranku.len taku pre potesenie………….

  13. Josef píše:

    1) zaujmout klienta
    2) udržet jeho pozornost a zájem po celý telefonát a zanaechat jej na konci v drobném napětí a zvědavosti, tak aby se těšil na další telefonát
    3)telefonáty pro domluvení obchodního setkání, prodej

  14. Martin Chyla píše:

    Veľmi dobrá téma Martin, teším sa na materiály. Predávame inovatívny produkt. Preto najčastejšie presvedčíme trialistov – zákazníkov, ktorí sú ochotní vyskúšať nové veci. Toto sú naše starosti:
    1. klient sa dohodne, prejaví záujem ale potom veľmi často po diskusii s partnerom vo firme, manželkou/manželom, alebo niekým vo vedení je odmietnutý. Ako mu pomôcť tento boj vybojovoať ak chceme predať po telefóne. Ako si ho udržať ako advokáta a neskôr podporcu, ktorý u nás nakúpi
    2. Niekedy nám klienti nezdvihnú – nemusí to byť dôležité ale nezdvihnú. Niekedy sa táto situácia zvrtne v náš prospech, keď zavoláme znova alebo zavoláme z iného čísla ale niekedy opakovaný telefonát vníma zákazník ako nátlak a už nás odmieta z princípu. Využívame princíp 48 hodín pre druhý telefonát, ale aké skúsenosti máte vy pre opakovaný telefonát po odmietnutí/nezodvihnutí?

    Martin

  15. Mária píše:

    Celkom rozumiem tým komentárom predo mnou. Kedysi pred rokmi som sa učila, že telefonovať musíte tak, akoby sme už sedeli pred naším partnerom a rozprávali sa s ním ako s priateľom. Do hlasu prechádza aj náš neverbálny prejav – postoj tela, vzpriamenosť, mimika, vnútorné naladenie. Úsmev je z hlasu cítiť aj na druhom konci. Súhlasím, že vnútorné naladenie je základnou vecou. Je to ako obliecť sa na prvú schôdzku – ide o prvý dojem. Tzn naladenie hlasu, mimické cvičenie, vnútorné uvoľnenie sa, vedomie, že mám čo ponúknuť, vedome žiadne očakávanie, zdvorilosť, empatia, hovoriť o tom, čo partnera momentálne trápi, ak niečo naznačí. Netlačiť! S úsmevom sa spýtať, či môžete zavolať znovu, ak vycítite, že teraz nie je vhodná chvíľa a popriať mu pekný deň, úspešné vyriešenie problému, vyjadriť potešenie z rozhovoru. Nie je to strata času. Ten príjemný dojem je viac ako vynútený sľub. Pre partnera je to záväzok.
    Prepáč Martin, ak som zasiahla do AKO. Verím, že ten kurz bude “špicový” a veľmi pomôže mnohým, pretože pomôže riešiť naše najintímnejšie problémy s komunikáciou. Držím palce.

  16. Vždy pomůže příprava – jak se připravit rychle a efektivně :).

  17. Daniela píše:

    Ja malo telefonujem,nemam to moc rada,aj ked nemozem povedat ze by mi odmietali stretnutie,u ludi s ktorymi som sa stretla a vedia ze im budem volat. Ked som skusala volat na zaklade odporucenia,tak nic moc. Chcem vediet,ako sa pri tom necitit,ze sa im nanucujem s predajom,nech vzbudim zaujem.. Zatial nemam web,aj to je asi chyba,ze si neprelustruju viac info o mne..tiez mam problem dotiahnut dobre predaj.. dakujem

  18. Viliam píše:

    Zdravím, pán Mažár,

    mňa zaujíma nasledovné:

    1) Ako upokojíte nervózneho klienta a dá sa to vôbec?
    2) Ako urobiť príjemný prvý dojem

  19. Milan Petrik píše:

    Zdravím Martin.
    Skutocnost, že som aktívne zapojený do tvojho kurzu FB naruby ktorý teraz prebieha môže čo to napovedať o mojom vzťahu k telefonovaniu. Volám rád, ale akonáhle má ísť o pracovný telefonát niekedy nie som schopný ani dvihnúť mobil. Témy v ktorých by som potreboval pomôct?-zaujat klienta počas počiatočnej fáze rozhovoru
    -lepšie zvládať námietky
    -možno pocit z odmietnutia
    Ďakujem.

  20. Roman Mrkvica píše:

    V oblasti zivotneho poistenia je podla skusenosti mojich aj okolitych zacinajucich agentov, najtazsi prvy telefonat v danom dni. Strach z odmietnutia sa okamzite prejavi v hlase, “koktani”, habkani, co je prvotny prejav neuspechu telefonatu. A nasledne aj kazdeho dalsieho. Tradicne call scripty presadzovane napriklad mojou poistovnou som zavrhol v okamihu ako som si ich precital. Predtym som pracoval 18 rokov v reklame s textom a tieto call scripty su nezaujimave a nekonecne dlhe. Osobne som si na to so svojim managerom sadol hned v prvy mesiac svojho posobenia a prekopal to do kratkej formy, kde clovek moze vyuzit aj intonaciu, pouzit usmev a empatiu v klientove reakcie. Netvrdim, ze to vsetko vyriesilo, ale telefonuje sa lahsie. Cize vratme sa k povodnej teme :), kratky a vystizny script, ktory u klienta jemne navodi potrebu stretnut sa a dozvediet sa nezavazne viac o ponukanych produktoch. Ako sa odosobnit od odmietnutia, brat to s nadhladom a hlavne netlacit.
    Ani neviem ci toto bude prinosom 😉

  21. Ludmila píše:

    Pro toho kdo pracuje on line jako vy, Martine, proč a kdy používat telefon?
    První dvě věty, které mohou překonat odpor, že už zase někdo volá a chce mi informovat o něčem co nepotřebuji.
    Zakončení

  22. Heli píše:

    zdravým.Rada by som vedela ,ako reagovať na také poznámky ako :
    – neverím XY poisťovni;
    – sú drahí,
    – platím poistenie a keď ja mám poistnú udalosť,tak mi dajú alamužnu
    – mám s poisťovňami zlú skúsenosť
    atď…
    aby necítili nátlak z mojej strany.

  23. Dusan píše:

    Čo by muselo byť v kurze, aby ste boli spokojní? – trvanie max 2dni
    Čo vás v rámci telefonovania najviac trápi? – dohodnúť termín
    Aká oblasť telefonovania vás najviac zaujíma? – vymáhanie pohľadávok

  24. Honza píše:

    Pokud tam bude vše co uvedli kolegové a kolegyně přede mnou, tak není potřeba dalších připomínek.

  25. Daniela píše:

    Dobrý deň p. Mažár,
    myslím, že všetci máme rovnaký problém, ako trafiť čas, ktorý je ochotný zákazník venovať môjmu telefonátu, nestratiť jeho záujem ako viesť rozhovor, aby som nemala pocit, že som ďalšia čo “otravuje “.

  26. Dobrý den. Jmenuji se Miloslav Mužík. Co uvést k problematice telefonování ? Musíme si uvědomit (a to zejména pokud voláme někomu prozatím neznámému), že vůbec netuší, kdo mu volá. Zřejmě tedy nejvážnějším problémem je skutečnost, že řada volajících se neumí v prvé řadě představit. Dalším problémem je, že mluví velmi rychle. Ano, je to možná naučený způsob, jak nenechat toho člověka na druhé straně “drátu” ani vzpamatovat. Ale i on má právo se rozhodnout, zda nás vůbec chce “pustit do svého soukromí” . Tohle bych zdůraznil zejména pracovníkům pojišťoven a také brokerských společností. Ano, musí se smířit s tím, že mohou být odmítnuti. Ne každý přece bude chtít obchodovat na burze s cennými papíry. ne každý si chce nechat pojistit svůj dům (zvláště, když třeba žádný nemá 🙂 ) Proto bych doporučoval aby telefonát byl krátký a věcný. nemá cenu žádným způsobem kamuflovat svou činnost a domluvit si schůzku za každou cenu. Pokud pak klient na takovou schůzku přijde a teprve tam zjistí, co bylo skutečným jejím cílem, ještě více jej rozhořčíte, protože vám věnoval svůj drahocenný čas a vy jste jej o něj připravili. Proto na takové schůzce máte předem ztracen svůj očekávaný výsledek.

  27. Renata píše:

    Dobrý den Martin,
    takže jak zaujmout v 1. vteřině klienta, aby ho to zaujalo.
    Jakou formou napřed klientovi pomoci a poté nabídnout prodej.
    jak zabránit odmítnutí.

  28. Mária píše:

    Zdravím Martin ,
    no to telefonovanie….. fakt by to chcelo dáku zmenu ….. už je toho telefonovanie podľa môjho názoru veľmi veľa a keď potencionálnemu klientovi volám v ten istý deň už tretia , štvrtá v poradí , dokážu ma poslať i niekam len sa predstavím :-).
    No ďalšie pripomienky ma nenapadajú lebo boli napísané v komentároch predomnou

  29. olga píše:

    Pri telefonovaní, okrem predstavenia….. Akú otázku položiť ako prvú /lebo v otázkach sú odpovede/ ?
    A akou otázkou vzbudiť záujem, aby sa stretol aspoň na 10 minút? Lebo každý oponuje s časom!
    Aby sa nebál stretnúť, veď keď nechce moju informáciu – nevadí.

  30. Ivana píše:

    V podstate všetko už bolo napísané. Studené kontakty, dohodnutie stretnutia kvôli predaju produktu, služby. Aby pochopili, že neotravujem ja ich, ale chcem im poskytnúť obchodnú príležitosť.

  31. Martin Hrubý píše:

    Já bych ocenil spíše praktický kurz, sednout si, telefonovat a na konkrétních telefonátech si rozebrat chyby , které daný člověk dělá, prostě nechat lidi telefonovat a dávat jim zpětnou vazbu z náslechu.. vím, že to pro Vás nebude tak zajímavé finančně, ale na takový kurz bych šel na 100%

  32. Kristína píše:

    dobrý podvečer,v zásade súhlasím s komentármi,z môjho pohľadu je dôležité uvedené,i keď nepožívam telefónny kontakt,ani nepozývam na prezentácie,ako voľakedy,ale mám stálych odberateľov na produkty,avšak kurz, ako si získať ďalších touto formou by bol len prínosom,takže vopred sa na 100% prihlasujem….ďakujem za komentáre priatelia a nedajte sa znechutiť….naša reklama je reklama zadarmo

  33. MIshel píše:

    AHoj , zaujimalo by ma ako vyvolat zvedavost hned na prvom stretnuti,

  34. Lenka píše:

    Ja by som uvitala naucit sa vhodne predstavit.

  35. Božena Lengová píše:

    Ako osloviť klienta, keď ho nepoznám, ako ho dostať na stretnutie, argumentovať, že toto je pre neho dobrí biznis, ako ho motivovať, aby dosiahol veľmi dobré výsledky. Ako docieliť (presvedčiť), že ten biznis je pre neho ako stvorený a motivovať ho, aby dosiahol dobré výsledky.

  36. jaroslav píše:

    Dobrý deň!
    Ďakujem Vám za prejavenú ochotu.Ale fakt nemám veľa času,na telefonovanie by som si našiel čas možno na 8min.-10 min.,a to len asi okolo 14.00 hod.
    Najviac by som chcel,ako predávať najmä kozmetiku a liečebnú kozmetiku mimo práce/”na ulici”v obchodoch ..atď.,aby som zvýšil predaj.

    Ďakujem.

  37. Marek píše:

    Dobrý deň
    S čím napríklad zažať obchodovať čo ponúkať , ako zaujať trh a zákazníkov , aby aj nikto kto neobchoduje mal prehlad a vedel začať .

  38. Ema píše:

    Ja by som uvítala niečo, čím by som klienta hneď v prvom momente zaujala, aby mi nezložil telefón. Najviac ma trápi ak používam studené kontakty.

  39. Radoslav MUNKA píše:

    -chcel by som vedieť upútať klientov aby mali záujem prísť na stretnutie, vedieť si urobiť príťažlivý call script,
    -vedieť odraziť nepríjemné námietky,– neverím poisťovniam; ste drahí, atď…
    – udržať jeho pozornosť a záujem po celý telefonát , tak aby sa tešil na stretnutie a aby som urobil obchod

  40. Ja odpoviem stručne: “ako zaujať človeka na druhej strane v priebehu prvých 30 sekúnd (čo presne mu povedať), aby som ho zaujal a aby mi nezložil telefón.

  41. Noro píše:

    ahoj Martin.
    Zaujima ma vsetko vyssie spomenute. ALE: mohol by si tam pridat aj statistiku, napr. co v sucasnej dobe povazovat pri telefonovani uz za uspech. A ake percenta v telefonovani (ci uz na studene kontakty/alebo aj “predhriate”) povazovat za uspech, resp. Aka byva priemerna uspesnost pri telefonovani na studene/aj ine kontakty. Dakujem.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.