10 online kurzov za cenu 1

Získajte 10 tréningov na rôzne témy a zaplaťte len za jeden. S týmto balíkom rozbehnete získavanie klientov na viacerých forntoch. 

5 návykov úspešných obchodníkov. Bez nich nemáš šancu na úspech!

Ak chcete byť úspešným obchodníkom, učte sa od najlepších.

Začnite robiť veci, ktoré sú dennou rutinou práve tých najlepších obchodníkov.

Päť základných návykov úspešných obchodníkov by ste rozhodne nemali vynechať.

O akých návykoch sa vlastne bavíme? Pozrime sa na ne z blízka.

1. Návyk – Plánovanie

Úspešní obchodníci si pravidelne plánujú nielen príjem, ale aj aktivity, ktoré vedú k jeho dosiahnutiu. Do detailov si naplánujú, čo musia spraviť, aby požadovaný príjem aj zarobili.

Presne si naplánujú, koľko kontaktov potrebujú. Koľko telefonátov musia spraviť, aby si dohodli určitý počet stretnutí. Koľko stretnutí majú zrealizovať, aby uzatvorili plánovaný počet zmlúv. Koľko zmlúv potrebujú podpísať, aby dosiahli vytúžený mesačný príjem.

2. Návyk – Neustále vyhľadávanie nových kontaktov

V predaji sú najdôležitejšie 3 činnosti, ktoré úspešný obchodník musí robiť:

  • neustále získavať nové kontakty,
  • telefonovať (alebo osloviť klientov prostredníctvom Facebooku, prípadne webu),
  • dohodnúť si stretnutie.

Ak tieto činnosti budete robiť v počte, ktorý ste si určili v mesačnom pláne, dosiahnete požadovaný príjem. Príjem, ktorý z roka na rok bude rásť.

úspešný obchodníkDôvodom, prečo veľa neúspešných obchodníkov do pol roka skončí, je nedostatok kontaktov.

Obchodník nemá komu volať.

Platí jednoduchý princíp. Ak nemáte kontakty, nemáte komu telefonovať.

Ak nemáte komu volať, nedohodnete si dostatočný počet stretnutí. Ak nie sú stretnutia, nie sú ani predaje a vy nezarobíte.

Pokiaľ chcete byť špičkovým obchodníkom, do kalendára si zaznačte čas, kedy sa vyhľadávaniu nových kontaktov budete venovať.

Platí pravidlo: Koľko kontaktov v daný deň miniete, toľko kontaktov potrebujete doplniť. 

Ak zavoláte desiatim potenciálnym klientom, potrebujete si databázu kontaktov doplniť o ďalšie nové kontakty. Ideálne je získať aspoň desať nových kontaktov.

Kontakty sú totiž ROZHODUJÚCE. Od nich závisí, koľko klientov získate.

3. Návyk – Pravidelné telefonovanie

Na začiatku potrebujete mať dostatok kontaktov. Na to, aby ste mohli urobiť obchod, potrebujete telefonovať a dohodnúť si stretnutie.

Kľúčové je telefonovať PRAVIDELNE.

Je jedno, či to budete robiť raz za týždeň alebo každý deň. Dôležitá je pravidelnosť.

Veľa obchodníkov má s telefonovaním problém. Preto odporúčam telefonujte každý deň. Rýchlejšie si vybudujete návyk pravidelne telefonovať. Postupom času to bude pre vás oveľa jednoduchšie.

4. Návyk – Pravidelná analýza dňa

Každý večer porozmýšľajte nad tým, čo sa vám v ten deň podarilo, a vďaka čomu sa vám to podarilo.

Tiež pouvažujte nad tým, čo sa vám nepodarilo, a čo by ste nabudúce mohli spraviť lepšie, aby ste obchod dotiahli do úspešného konca.

Aby ste z mesiaca na mesiac boli výkonnejší, efektívnejší, úspešnejší, potrebujete sa pozrieť na to, čo ste spravili, a aké výsledky vám to prinieslo. Či už boli pozitívne alebo negatívne.

Na základe takejto analýzy budete vedieť, čo je pre vás dobré. V tom budete pokračovať. Tiež zistíte, čo je vašou slabinou, na ktorej potrebujete popracovať, aby ste sa posunuli ďalej.

5. Návyk – Neustále vzdelávanie

úspešný obchodníkÚspešní obchodníci vyhľadávajú spôsoby, ako môžu robiť veci ináč, lepšie, efektívnejšie.

Čítajú knihy, kupujú si kurzy, prípadne si pýtajú spätnú väzbu od manažéra alebo skúsenejšieho kolegu.

Nemusíte sa vzdelávať 2 hodiny denne. Začnite máličkom – 15 minút denne.

Ak to budete robiť pravidelne, každý deň, vaša kariéra v obchode sa posunie míľovými krokmi dopredu.

Máte problém s námietkami od klientov? Spýtajte sa úspešného kolegu ako to rieši, čítajte články, ktoré sa zaoberajú touto témou. Možností je veľa. Nezaspíte na vavrínoch, ale vzdelávajte sa.

Pomôcť vám môžu tiež aj moje kurzy – nájdete tam recept takmer na každú oblasť predaja.

Ktoré z týchto návykov sú už pre vás rutinou? Ktoré návyky potrebujete do svojho života zaviesť? Napíšte mi do komentárov. 🙂

 

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Taktiež bez vizitiek, plánovacieho kalendára a aspoň minimálnej firemnej identity to tiež nepôjde.

    • jan scerba píše:

      a dalsi financny poradca je na svete….ani slovo o tom ze by predavujuci mal mat kompletne informacie a ponukat to najlespie…nie vobec….staci predat sracku co najviac ludom a bude to ok 😀 a ked nahodu niekto pochopi ze ponukate shit…..nebojdte stale je xy ludi co pravdu nevedia 😀

      • Martin Mažár píše:

        Ján, ďakujem za komentár.

        To čo píšete je samozrejmosť v akejkoľvek oblasti podnikania (nie len v oblasti finančných poradcov). Žiaden podnikateľ by nemal klienta zavádzať, mal by vždy odporúčať len veci v prospech klienta a mal by podávať kvalitu. V obchode považujem čestnosť za najvyšší princíp.

        Viem, že nie všetci sú takí. Niekedy je to o chamtivom obchodníkovi a niekedy o materskej firme, pre ktorú obchodník pracuje (nedávajú mu kompletné informácie a chudák ani nevie, že ľudí zavádza).

        Našťastie žijeme v dobe sociálnych sieti, kde sa informácia o nekvalite a podvode rýchlo rozkríkne a nečestný obchodník skončí skôr ako to bývalo v minulosti.

        Verím, že situácia sa vďaka internetu zlepší a budeme mať viac čestných obchodníkov.

        P.S. Mali ste zlú skúsenosť s nejakým finančným poradcom resp. finančným agentom?

        • Oleg Mášik píše:

          skvelá reakcia na negatívca. Toto chýba na sociálnych sieťach, inteligentné komentáre a reakcie. Aj keď na finančných poradcov mám vyhranený názor.

  2. lado píše:

    toto je ono

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.