Jednoduchý návod pre vytvorenie stránky na Facebooku. Zaberie vám to len 10 minút

Predstavte si, že potrebujete schudnúť. Máte pár kíl navyše, ktorých sa neviete zbaviť. Už ste vyskúšali všetko možné, ale tie kilá sa vás nechcú pustiť. Stále sú na vás nalepené a vy už meliete z posledného. Neviete si s nimi rady. Zrazu, pri pozeraní príspevkov na Facebooku, sa vám zobrazí článok od vášho veľmi dobrého spolužiaka zo strednej školy.

Článok nie je hocijaký. Obsahuje presný postup, ako si upraviť jedálniček, aby kilá zmizli a chudnutie už viac nebolo nočnou morou. Pri čítaní sa vám vybavujú všetky chyby, ktoré ste pri chudnutí urobili. Článok vás natoľko zaujal, že zdvihnete telefón a svojmu bývalému spolužiakovi zavoláte s prosbou, či aj vám dokáže pomôcť.

Takéto situácie sa bežne stávajú. Riešite určitý problém a zrazu zistíte, že váš známy vám s ním dokáže pomôcť. Facebook je skvelým nástrojom na propagáciu seba, ako experta a profesionála v určitej oblasti. Avšak veľa ľudí vníma Facebook ako zbytočný požierač času.

Ja ho skôr považujem za geniálnu možnosť, ako sa priblížiť k svojim potenciálnym klientom. Pre obchodníka a podnikateľa je nesmierne dôležité byť tam, kde sú aj jeho klienti. A na Facebooku je ich tooooľko :). Len hlupák by sa pripravil o tak skvelý zdroj klientov, akým je Facebook.

Jednou z možností ako dať o sebe vedieť, o tom, čo vlastne robíte a v čom ste nesmierne dobrý je osobný profil na Facebooku. Ak vám priestor na osobnom profile na Facebooku nestačí a chcete vlastné podnikanie propagovať profesionálne, vytvorte si na Facebooku fanpage.

Je to úplne jednoduché. Pozrite si presný návod ako si vytvoriť fanpage na Facebooku:

 

1. krok

Kliknite na odkaz: www.facebook.com/pages/create

 

2. krok – Typ fanpage

Nie je fanpage ako fanpage. Ak ste napríklad infopodnikateľ, ktorý predáva online kurzy, na fanpage budete mať úplne iné požiadavky ako majiteľka svadobného salónu s úžasnou predajňou, ktorá je plná ručne šitých svadobných šiat.

Vyberte si typ fanpage, podľa zamerania vášho podnikania. K dispozícií máte viacero možností:

Facebook fanpage

 

  • Miestny obchod alebo miesto – Ak máte kamennú pobočku alebo miesto, kde prijímate klientov, tento typ fanpage je pre vás ako stvorený. Pre každý typ fanpage sú typické určité vlastnosti, ktoré u iných typov fanpage nenájdete. Napríklad pri tomto type máte k dispozícii recenzie, mapu, otváracie hodiny, dokonca aj hodnotenie (počet hviezdičiek), ktorými klient vyjadruje svoju spokojnosť.
  • Firma, organizácia alebo inštitúcia – Tento typ fanpage sa hodí predovšetkým pre veľké organizácie, akými sú napríklad banky. Ak pracujete ako realitný maklér, ktorý má vlastnú pobočku, túto fanpage by som odporúčil pre vašu materskú spoločnosť. Vám, ako realitnému maklérovi, úplne stačí fanpage „Miestny obchod alebo miesto“.
  • Značka alebo produkt – Ak predávate knihy, prípadne pôsobíte ako lektor, je to skvelý typ fanpage práve pre vaše školenia. Ak predávate viacero kníh alebo organizujete niekoľko seminárov, každý z nich by mal mať vlastnú fanpage.
  • Umelec, skupina alebo známa osobnosť – Tento typ fanpage je určený jednotlivcom, najmä ak pôsobíte ako finančný, či výživový poradca, realitný maklér (ktorý nemá pobočku), tréner alebo expert v určitej oblasti.
  • Zábava
  • Záležitosť alebo komunita – Ak chcete mať Facebookovú stránku zameranú na určitú tému, napríklad zdravia, financií, či predajných techník, zvoľte si tento typ fanpage.

3. krok – Kategória a názov fanpage

Každý typ fanpage má svoje jednotlivé kategórie, ktoré bližšie charakterizujú zvolenú fanpage. Takže, ak máte vybraný typ fanpage, zvoľte jej kategóriu.

Facebook fanpage

Na obrázku vidieť, že som si vybral fanpage „Umelec, skupina alebo známa osobnosť“, kategóriu „Podnikateľ“.

 

Facebook fanpagePotom vypíšete názov fanpage, ja som zvolil „Martin Mažár“ a kliknete na tlačítko „Začať“.

V tomto momente vás Facebook presmeruje na vami vytvorenú fanpage, kde môžete doplniť už konkrétne parametre.

 

 

 

 

 

4. krok – Nastavenie fanpage

Vyplňte všetky údaje v nastavení stránky:

1. Informácie

fanpage_informacie

 

Informácie sú základné údaje o stránke. Ide o core message, ktorá hovorí o tom, čo robíte a akým spôsobom pomáhate ľuďom. Takto vyzerá moja core message: „Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas zarobili viac peňazí.“ To, čo tu napíšete, sa zobrazí v základných informáciach fanpage.

Maximálna dĺžka core message je 155 znakov. Snažte sa zmestiť do tohto rozsahu, inak na stránke tieto údaje neuvidíte celé. Nebude to vyzerať veľmi profesionálne.

Pod core message je priestor na zadanie url adresy vašej webovej stránky.

 

2. Profilová fotka

 

Facebook fanpage

Ak vytvárate fanpage pre vašu firmu, pri nahrávaní profilovej fotky použite jej logo. Ak vytvárate fanpage, ktorej cieľom je prezentovať vás ako odborníka v určitej oblasti, použite vašu profilovú fotku.

Ideálna je fotka, kde vidieť vašu celú tvár s časťou vašich ramien. Na klienta to pôsobí dôveryhodne. Ak chcete u klienta zanechať dobrý prvý dojem, zvoľte fotku s úsmevom. U žien sa osvedčili fotky s priamym pohľadom do objektívu. Vytvárate tak dojem, že sa priamo pozeráte na klienta.

Dôležité je, aby ste na fotke vyzerali ako odborník z danej oblasti. Ak ste finančný poradca, zabudnite na fotku z dovolenky. Uprednostníte fotku, na ktorej ste oblečený v obleku s kravatou.

Profilovú fotku si nahráte po kliknutí na „Nahrať z počítača“. Minimálna veľkosť fotky by mala byť 180 x 180 pixelov.

Dajte si záležať na výbere fotky. Tá sa bude zobrazovať pri všetkých vašich činnostiach na Facebooku (pri pridaní príspevku, komentovaní alebo zdieľaní).

 

3. Pridať medzi obľúbené

 

Facabook fanpage

 

Facebook fanpage

 

V tejto časti nastavenia stránky si novovytvorenú fanpage pridáte do časti „OBĽÚBENÉ“ na vašej profilovej stránke na Facebooku. Bude to vyzerať takto:

Facebook fanpage

 

4. Preferované publikum stránky

 

Facebook fanpage

Posledným krokom je zvolenie preferovaného publika stránky. Zvolíte si parametre vašej cieľovej skupiny. Či je vaša nová fanpage určená napríklad ženám alebo skôr mužom, v akej vekovej kategórií, aké by mali mať záľuby…

 

Toto bol návod, ako si vytvoriť fanpage na Facebooku. Držím palce, aby vaša nová Facebooková stránka vám získala množstvo platiacich klientov. 🙂 Dajte mi vedieť, či sa vám podarilo vytvoriť vašu novú fanpage.

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn