11 dôvodov, PREČO využívať Facebook na BIZNIS. Dôvod č. 5 vás presvedčí!


Prečo mať Facebok - marketing

Dnešných ľudí môžeme rozdeliť na 2 skupiny, na tých, čo sú na Facebooku a tých, ktorí mu doposiaľ ešte odolávajú.

Viem, ako to je… Mnohí z vás považujete Facebook za stratu čas. Sám som ho kedysi za stratu času považoval.

Dnes však na Facebook nedám dopustiť.

V tomto článku vám ukážem 11 dôvodov, prečo by ste mali byť na Facebooku, aj keď doteraz odolávate a najmä prečo by ste ho mali využívať na biznis.

Už som zopár ľudí presvedčil, aby si založili Facebook, začali ho aktívne využívať na biznis a vďaka tomu sa ich biznis posunul na inú úroveň. Tak verím, že sa mi podarí presvedčiť aj vás 🙂

Čitajte ďalej a ukážem vám na konkrétnych príkladoch ako Facebook môže pracovať aj pre vás.

 

Prečo by ste mali využívať Facebook na biznis?

1. Facebook je GENIÁLNY nástroj na udržiavanie kontaktov

Ako často sa stretávate s celým okruhom vašich známych? Sú medzi nimi aj takí, s ktorými ste sa nestretli mesiace alebo roky?

Áno?…Tak s nimi sa dá veľmi dobre udržiavať kontakt pomocou Facebooku.

Vaši priatelia na Facebooku uverejňujú príspevky, čo sa udialo v ich živote. Vy na ich príspevky môžete zareagovať označenim “páči sa mi” alebo komentárom, čím sa im pripomeniete a ukážete, že na nich myslíte.

Je to jednoduchý a časovo nenáročný spôsob ako nestratiť kontakty na známych a byť s nimi v kontakte (aj keď len virtuálnom).

Ak ste obchodník, ktorý predáva napr. reality, poistenie, parfémy alebo svoje poradenstvo, tak zostať v kontakte s každým, s kým sa stretnete, je životu dôležité. Asi viete aké CENNÉ sú všetky kontakty.

Preto každého s kým sa zoznámite si pridajte na Facebook a začnite udržovať kontakt.

 

Prečo byť na Facebooku - zdieľať články

Prečo byť na Facebooku – zdieľať články

2. Facebook je nástroj, ako dať svojmu okoliu vedieť, čo robíte

Bežný človek má na Facebooku v priemere 150 známych, tí ktorí s Facebookom aktívne pracujú, tam majú stovky alebo tisíce známych.

Vždy, keď pridáte na Facebook nejaký príspevok, tak sa to zobrazí vašim priateľom. Prestavte si teda, že pridáte na Facebooku odkaz na nejaký odborný článok z vašej brandže.

Vaši známi ihneď spozornia. Keď to zopakujete viackrát, tak pochopia, že sa danej oblasti venujete. A to je základ, aby mohli dvihnúť telefón a zavolať vám.

Lebo pokiaľ vaši známi nevedia, čo robíte, tak ako môžu dvihnúť telefón a zavolať vám?

Možno dvihnú telefón, ale zavolajú niekomu inému, o kom vedia, že danú vec robí a je v nej odborník.

Takže čo by ste mali robiť, aby ste dali svoju okoliu vedieť, čo robíte?

Občas pridajte odkaz na nejaký odborný článok z vašej bradže.

Podrobnejšie sa tejto technike venujem v bezplatnom tréningu fb naruby (viac tu).

Na obrázku je príklad ako to robím ja. (Pridajte si ma za priateľa a budete to vidieť na vlastnej koži >>>)

 

3. Môžete si zdarma vytvoriť firemný profil na Facebooku, tzv. (fanpage)

Firemný profil na Facebooku umožňuje, aby ste sa prezentovali ako firma alebo ako obchodník. Je dobrá nielen pre veľké firmy, ale aj pre bežných obchodníkov, napr. finančných poradcov, realitných maklérov, výživových poradcov, koučov, trénerov atď…

Jej výhodou je, že pomocou nej si robíte zdarma reklamu a hlavne komunikujete s masou. Takže keď máte nový produkt, tak prostredníctvom firemného profilu (fanpage) sa o ňom dozvedia masy.

Najväčšia výhoda komunikácie s masou spočíva v efektivite. Čím väčšia masa, tým viac obchodov z nej spadne.

To je dôvod prečo som si pred niekoľkými rokmi vytvoril svoju fanpage, ktorá má dnes viac ako 10 000 fanúšikov.

 

Prečo mať Facebook - fanpage

Fanpage na Facebooku

 

Nie je nič lepšie ako keď pridáte príspevok na Facebook a ten sa zobrazí tisíckam ľudí, ktorí sa hneď dozvedia, čo chcete.

Je to MEGA efektívne.

Tu je príklad ako využíva fanpage na Facebooku realitný maklér, ktorý nie darmo bol ocenený za najlepší marketing (preto predáva aj moju nehnuteľnosť :).

 

Prečo mať Facebook - fanpage 2

Odporúčam. Vytvorte si aj vy svoj firemný profil na Facebooku (fanpage) a začnite aktívne využívať tento bezplatný nástroj, ktorý vám pomôže k vyšším predajom.

 

4. Facebook môže byť knižnica vášho know-how

Ak na Facebooku natrafíte na zaujímavý článok, tak si ho môžete uložiť “na neskôr”. Po čase tak budete mať úžasnú knižnicu článkov.

Čo tak si začať ukladať na Facebooku články z vášho oboru alebo články, ktoré vám pomôžu k vyšší predajom?

Budete mať tak pokope všetko, čo sa vám v budúcnosti môže zísť.

Tu vidíte ako to využívam ja:

Prečo mať Facebook - uložisko

 

5. Na Facebooku je SUPER LACNÁ reklama

Vedeli ste, že na Facebooku si môžete zaplatiť reklamu? A nie hocijakú – super lacnú.

Keď som si pred niekoľkými rokmi zaplatil reklamu v PEZINSKO (inzertný časopis) stála cca 50 eur, prišiel mi z nej jeden zákazník a ten zaplatil “NEUVERITEĹNÉ” 3 eurá.

Odvtedy som printovú reklamu nevyužíval. Bola to pre mňa čistá strata.

Na Facebooku môžete mať reklamu za oveľa “lepší” peniaz. Navyše vidíte koľko ľudí danú reklamu videlo a tiež koľko ľudí na ňu kliklo.

Prečo byť na Facebooku - reklama

Prečo byť na Facebooku – reklama

Naposledy som za reklamu zaplatil 29,98 eura. Moju reklamu videlo 21139 ľudí a do svojej “internetovej predajne” (na svoj web) som takto dostal 414 potenciálnych klientov.

Je to skvelé, že?

A čo je na tom najlepšie, že vôbec nemusíte veľa platiť. Kludne si to môžete vyskúšať napr. za 1 euro, aby ste videli, čo to dokáže.

Tu je príklad ako to využíva jedna diskotéka kúsok od môjho rodného mesta (obrázok).

 

 

6.  Spojiť sa s podobne zmýšlajúcimi ľuďmi

Na Facebooku sa môžete zapojiť do skupín, ktoré sú zamerané na rôzne témy a zoznamovať sa tam, budovať si tam vzťahy alebo tam LOVIŤ KLIENTOV.

Ako to robí napríklad Martin Palkovič – účtovník. Martin je aktívny v skupine Učíme sa podnikať, kde ľuďom ochotne radí a odpovedá na ich otázky ohľadne učtovníctva.

Nečudo, že už veľa ľudí z tejto skupiny sa nakoniec stali aj jeho klientami. (aj ja som jeho klient vďaka tejto skupine 🙂

Na Facebooku nájdete rôzne skupiny od zamerania na zdravý životný štýl až po financie a MLM.

Ja osobne som členom vyše 200 skupín.

Tu je zoznam facebookových skupín, ktorá som našiel na tému chudnutie (ideálne pre výživových poradcov). Ten zoznam je naozaj obrovský a do obrázku sa nezmestil.

Prečo mať Facebook - skupiny

7. Facebook je skvelý nástroj na zákaznícku podporu

Skupiny na Facebooku sa dajú využiť aj inak a to pre lepšiu zákaznícku podporu. Môžete si vytvoriť uzatvorenú alebo utajenú facebookovú skupinu, pridať alebo pozvať do nej svojich klientov a pomáhať im, vzdelávať ich a komunikovať s nimi.

Napríklad tak ako to robí Generalli Slovensko:

Prečo mať Facebook - skupiny a podpora

 

8. Facebook je skvelý nástroj na sledovanie konkurencie

Vedeli ste, že na Facebooku môžete sledovať svoju konkurenciu? Existuje na to nástroj, ktorý sa volá záujmy. Do záujmov si môže pridať ľudí (konkurentov), fanpage vašej konkurencie a môžete sledovať, čo všetko pridáva na Facebook, ako komunikuje, aké má novinky atď.

Je to spôsob ako nenápadne sledovať konkurenciu bez toho, aby niekto o tom vedel. Ja takto sledujem napríklad všetkých info-podnikateľov (a ani to netušia:).

Samozrejme vidím len to, čo zdieľajú verejne alebo so mnou. Ale vďaka tomuto nástroju vidím všetko, dokonca aj každé “páči sa mi”.

P. S. Takýchto zoznamov mám viac 🙂

 

Prečo byť na Facebooku - záujmy

 

 

9. Aktuálny zdroj informácií z vášho oboru

Takmer každý web má svoju fanpage na Facebooku, kde zdieľa svoje články, názory a rôzne príspevky. Pomocou záujmov si môžete vytvoriť takýto zoznam a vidieť všetko, čo zdieľajú. Vďaka tomu budete mať všetky informácie napríklad zo svojho oboru pekne pokope.

Každý deň len pozriete pár príspevkov, čo pridali a ste najiformovanejší človek v obore.

Ja napríklad takto sledujem najväčšie obchodnícke kapacity na svete ako sú Brian Tracy, Zig Ziglar atď.

Prečo mať Facebook - svetoví obchodníci

10. Skvelý spôsob ako získať názor od potenciálnych klientov

Chcete zistiť, čo vašich klientov trápi alebo aký je ich názor? Nie je to jednoduchšie ako opýtať sa ich na Facebooku. Pokiaľ máte fanpage, tak len jednoducho položte otázku. Odpovede vám často pomôžu napríklad pri tvorbe produktov, argumentov alebo lepšie pochopiť správanie vašich potenciálnych klientov.

Napríklad v tomto príspevku zisťujem, či ľuďia vedia, čo je SEO. Odpovede mi pomôžu ako zamerať kominkáciu s klientom pri predaji môjho nového kurzu “Ako sa dostať na prvú stránku v Google” (teda či môžem používať v komunikácii odborný výraz alebo nie).

Prečo mať Facebook - otázky

 

11. Obrovský zdroj informácií pred stretnutím s klientom

Keď idete na stretnutie s klientom tak buď klientovi predáte alebo nepredáte. Dobrá príprava dokáže zvýšiť úspešnosť vášho predaja.

V rámci prípravy si môžete preklepnúť klientov profil na Facebooku. Zistiť čo sa mu páči, či máte spoločných známych, čo naposledy robil.

Všetko to závisí od nastavenia jeho súkromia na Facebooku, čo väčšina ľudí nastavené nemá. Takže môžete získať cenné informácie a dostať sa do obrovskej výhody.

Prečo mať Facebook - informácie

 

Takže toto bolo 11 dôvodov prečo mať Facebook a prečo ho využívať pre biznis. Priznávam, je ich ešte oveľa viac… O niektorých som tu zámerne nehovoril, lebo sú určené len pre ľudí, ktorí sú v kurze FB NARUBY PREMIUM (vstup do kurzu je uzatvorený).

To je aj dôvod prečo, v niektorých obrázkoch boli niektoré veci rozmazané – prezrádzali by totiž stratégiu, ktorú učím v kurze.

Avšak verím, že aj týchto 11 dôvodov alebo spôsobov vás obohatilo a začnete ich využívať vo vašej praxi.

Napíšte mi prosím do komentárov ako vy využívate Facebook vo svojom biznise, alebo ktrý z týchto 10 dôvodov vás najviac zaujal.

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn

Chcete viac tipov ako zvýšiť predaj?

Zadajte e-mail a budete mať vždy čerstvé informácie ako zvýšiť svoje zisky.