[ROZHOVOR] 3 až 5 potenciálnych klientov denne BEZ toho, aby musela OTRAVOVAŤ ĽUDÍ. Čo robí inak než väčšina obchodníkov?

Pred dvoma rokmi sa Evka rozhodla, že začne využívať sociálne siete na biznis. Ako väčšina úspešných ľudí nešla cestou pokus omyl, ale našla niekoho, kto sa v sociálnych sieťach vyznal viac ako ona a učila sa od neho.

Výsledky nenechali na seba dlho čakať. Po prvom mesiaci hlásila, že jej to funguje. To ju nakoplo, aby sa do toho pustila na plné pecky. Dnes sa jej z Facebooku ozývajú 3 – 5 potenciálni klienti denne.

To je služné, však? 🙂

Preto som sa ju rozhodol vyspovedať, ako to robí, čomu za to vďačí a na čo si dať pozor.

Verím, že rozhovor bude pre vás prínosom a inšpiruje vás, aby ste sa aj vy vydali na cestu získavania klientov cez Facebook.

1) Aby ťa ľudia lepšie spoznali. Povedz, čo robíš, čím sa zaoberáš?

mikluskovaVolám sa Evka Miklúšková pomáham a učím ženy, ako schudnúť navždy, natrvalo bez jojo efektu, týrania a hladovania, aby sa už nikdy nemuseli trápiť s kilami navyše.

Som zakladateľkou blogu. Mám rastúcu fanpage na Facebooku: Chudnutie s radosťou, ktorá má v tomto momente 3 475 fanúšikov.

 

 

2) Prečo si sa rozhodla využívať Facebook na biznis?

Rozhodla som sa Facebook používať preto, lebo dnešná doba je doba internetu. Jednoznačne treba isť tam, kde sú zákazníci a to je Facebook. Facebook je obrovská sila, ktorú si ešte veľa ľudí neuvedomuje.

Ja som sama v minulosti využívala starý, klasický spôsob, aby sa o mne potenciálni klienti dozvedeli. Boli to rôzne letáky, ankety, promoakcie … .

Zistila som, že Facebook má obrovský dosah. Je skvelé mať klientov aj zo zahraničia, ale v podstate tam nemusíte byť. 🙂

 

3) Ako ti Facebook pomáha v biznise alebo aké výsledky ti prináša?

Pomáha mi v tom, že môžem na základe správnych stratégii na Facebooku pomáhať viac ľudom a viac ľudí sa o mne dozvie. Buduje mi značku odborníka v mojej oblasti a tou je chudnutie.

  • Pomáha mi zvýšiť počet potenciálnych zákazníkov
  • Pomáha mi komunikovať a byť v kontakte s mojimi súčasnými zákazníkmi
  • Zároveň mi pomáha pri kontakte s novými zákazníkmi
  • Veľmi mi pomáha šíriť moje učenie do celého sveta a to je paráda
  • Pomáha mi rozširovať klientelu nie len lokálne ale aj globálne

Aké výsledky prináša??

Denne sa mi v priemere ozvú 3-5 potenciálni klienti, či už zo Slovenska alebo zo zahraničia. Sú to ľudia, ktorí ma už dlhšie sledujú a v nejakom okamihu potrebujú pomôcť s chudnutím alebo sú to ľudia, ktorí náhodne (aj keď náhody neexistujú) „zablúdia“ na moju fanpage a napíšu mi.

 

4) Koľko času tráviš prácou ohľadne Facebooku?

Vždy na začiatku týždňa si k tomu sadnem na cca 3 hodinky. Naplánujem a pripravím príspevky na celý týždeň. Beriem to už ako rutinu. Počas týždňa už iba odpovedám na komentáre a súkromné správy.

 

5) Čo využívaš FB skupiny, fanpage, osobný profil alebo reklamu?

Aby sa aj moji priatelia dozvedeli v čom im môžem pomôcť, využívam osobný profil. Samozrejme nezahlcujem ho iba mojim biznisom, to by som poniektorých naštvala. 🙂

Robím v podstate to, čo ma Martin naučil v kurze FB naruby. Pridávam príspevky z mojej oblasti, v ktorej podnikám. Občas tam „hodím“ aj niečo z osobného života. Potom niečo, čo ma vystihuje a to je zväčša motivačný citát, ktorý ma zaujme.

Ďalej využívam fanpage, odkiaľ mám najviac zákazníkov. Na fanpage mi beží aj reklama z hruba raz – dvakrát za dva týždne. Fanpage prepájam aj s osobným profilom, aby ma ľudia vnímali aj tam, aj tam. 🙂

Fanpage

Takisto využím aj skupiny. Mám dve: jedna je uzavretá, kde mám iba klientov, ktorí sú v programe chudnutia. Je to skvelý nástroj na komunikáciu s nimi. Druhá skupina je verejná.

 

6) Kde si sa naučila pracovať s Facebookom

Keby mi niekto pred nejakým časom povedal, že budem na Facebooku robiť veci, ktoré robím teraz, tak by som sa poriadne pobavila. 🙂

Za toto všetko vďačím  Martinovi Mažárovi a jeho kurzu FB naruby. Kurz bol pre mňa úplne zlomový v mojom podnikaní. Bola som absolventkou kurzu, kde nás Martin učil krok po kroku, ako pracovať s Facebokom, aby nám prinášal ovocie, v podobe spokojných a nadšených zákazníkov.

Kurz FB naruby ma presne naučil ako pracovať s osobným profilom, čo tam pridávať a čo naopak vôbec nie. Naučil ma, ako nenásilne dávať o sebe vedieť. Naučil ma, ako si založiť fanpage. Za toto všetko naozaj ĎAKUJEM.

Pamätám si presne ten čas, bolo to tesne pred Vianocami, rozmýšľala som, mám isť do toho, nemám isť do toho. Našťastie vyhral vo mne ten víťaz. Bola to naozaj skvelá investícia do môjho podnikania.

 

7) Ako často pridávaš príspevky na Facebook a prečo?

Príspevky pridávam na môj osobný profil každý deň. Na fanpage dvakrát denne jeden doobeda a druhý vždy večer o 8 hod. Prečo? Aby ľudia stále videli, že žijem a som tu, aby som im pomohla.

 

8) Čo považuješ za najväčšiu chybu pri využívaní Facebooku?

Najväčšou chybou je, keď ľudia podnikajú v nejakej oblasti a vôbec nevyužívajú Facebook na to, aby sa aspoň ich priatelia dozvedeli v čom sú odborníci, v čom im môžu pomôcť. Pridávajú príspevky, ktoré vôbec nesúvisia s tým, v čom podnikajú. Takto zbytočne prichádzajú o stovky potenciálnych klientov. To je z môjho pohľadu obrovská chyba.

Priznám sa, aj ja som v minulosti robila takúto chybu. Bola som na Facebooku viac mŕtva ako živá. To je už minulosť. Vďaka kurzu FB naruby sa mi biznis otočil na RUBY. Začo naozaj ďakujem.

 

9) Aký bol tvoj najúspešnejší príspevok na Facebooku?

Tento:

Mikluskova

Vtedy som si uvedomila nekonečnú silu Facebooku. Príspevok som pridala 24.01.16 a ani som netušila, že dosiahne 121 komentárov4 291 dosah. Podotýkam bol to neplatený príspevok.

Potom platený príspevok, respektíve to bolo video, ktoré malo dosah 7 737  a 3 000 pozretí:

Mikluskova

 

10) Čo je najdôležitejšie pri využívaní Facebooku?

Takže po prvé: Jednoznačne sa to najprv naučiť robiť správne, bez toho to nepôjde.

Po druhé: To čo sa naučíte dávať do praxe. Potom už iba trpezlivosť, vytrvalosť, akcia a stále dookola. Zrazu sa otočíte a po roku vás ľudia vnímajú ako odborníka v danej oblasti. Ľudia vám píšu, volajú, že potrebujú od vás pomôcť, poradiť.

Je to skvelý pocit, keď miesto toho ako „naháňať“ klientov, zrazu vás klienti sami oslovujú. Chcú využiť vaše služby. Je to pocit na nezaplatenie.:)  Toto všetko by som nezažila, keby som pred dvoma rokmi neabsolvovala Martinov kurz FB naruby.

 

11) Keby si mala dať jednu radu menej skúsenejším ohľadne Facebooku. Aká by to bola?

Jedna rada??? Jednoznačne začať publikovať príspevky, ktoré sa týkajú oblasti, v ktorej pôsobia. Striedať ich raz biznis príspevky a raz súkromne príspevky. A predsa ešte jedna rada robiť to pravidelne. Nie týždeň ani dva, ale stále dookola. 🙂

 

12) Keby si mohola vrátiť čas? Čo by si ohľadne Facebooku robil inak?

Určite by som začala už pred 6 rokmi pracovať s Facebookom, nečakala by som už ani minútu.

 

Evka, ďakujem pekne za rozhovor. Verím, že tvoje odpovede mnohých ľudí budú motivovať k tomu, aby začali využívať Facebook a ostatné sociálne siete na získavanie klientov ako ty. Držím ti palce a prajem veľa úspechov.

Pokiaľ sa vám rozhovor páčil, dajte mu páči a zdieľajte ho zo svojimi priateľmi.

Pokiaľ máte nejakú otázku na Evku alebo mňa, tak ju pridajte do komentárov. Veľmi radi vám ju zodpovieme.

 

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn