ONLINE WORKSHOP pre ľudí z MLM, poradcov a koučov:

Nemáte radi telefonovanie? Oslovujte klientov cez správy! 

Prihláste sa na workshop, zistite ako na to a vyhnite sa najväčšej chybe, ktorej sa ľudia pri oslovovaní klientov cez správy dopúšťajú.

Klient potvrdí termín stretnutia, ale na schôdzku nepríde? Záver telefonátu, vďaka ktorému je toto minulosťou.

Pokojne zložíte telefón a do kalendára si zapíšete termín dohodnutej schôdzky.

Ste na seba hrdý, pretože ste prekonali strach z telefonovania, zdvihli slúchadlo a zavolali úplne cudziemu človeku.

Navyše ste zvládli klientove námietky a dohodli si s ním stretnutie. Krásny to deň. 🙂

Stalo sa vám, že ste si svoj deň do detailov naplánovali a nakoniec nevyšiel podľa vašich predstáv? Niečo je vo vzduchu a klienti stretnutie s vami neustále presúvajú? To je však ten lepší prípad. 🙂

Čo s klientom, ktorý na schôdzku vôbec nepríde? Nezdvíha vám telefón, nezavolá a tvári sa, ako keby sa pod ním zľahla zem.

Na stretnutie s ním ste sa zodpovedne pripravili, venovali ste tomu svoj čas a energiu. Cestovanie vám tiež zabralo nejaké tie minútky navyše. A vy zrazu sedíte v kancelárií s vedomím, že žiadne stretnutie sa konať nebude.

Takáto situácia určite zamrzí. Neostáva vám nič iné, len čakať na stretnutie s ďalším klientom.

Aby ste takúto situáciu nezažívali príliš často, zamerajte sa na záver vlastného telefonátu. Ako ste s klientom telefonovali. Čo ste mu povedali, že vás napokon nebral príliš vážne a na stretnutie s vami sa vykašľal.

Záver telefonátu a jeho úlohy:

Popriať krásny deň a zložiť telefón nie je záver telefonátu. Je to skôr príjemná bodka. Čo je cieľom správneho záveru telefonátu, ktorý vám zabezpečí klientov, ktorí na schôdzku aj reálne prídu?

  1. Klient vašu dohodu o stretnutí musí brať vážne.
  2. Zanechajte v klientovi príjemný pocit, pretože nielen prvý dojem je dôležitý.

Ako to urobiť?

Úplne jednoducho. 🙂 V závere telefonátu klientovi pripomeňte, na čom všetkom ste sa dohodli. Spravte mu prehľadné zhrnutie.

“…Dohodli sme sa, že sa stretneme 2. mája o 16tej hodine u vás v kancelárií na ulici XY. Píšem si to do kalendára. Prajem krásny deň a teším sa na vás.”

 

zaver telefonatuAby ste klientovi zdôraznili, že je to záväzné, nezabudnite povedať: “Píšem si to…” alebo “Zapíšem si to do kalendára.” Nezostaňte však iba pri hovorení. Reálne si termín zapíšte aj do kalendára.

V kalendári listujte, pracujte s ním, nepoužívajte papieriky, ktoré sa vám stratia. Klient to v telefóne počuje. Ak to myslí s vami vážne, tiež si vytiahne kalendár a termín schôdzky si doň zapíše.

Poslednou bodkou v závere telefonátu je príjemné rozlúčenie s klientom. Nielen prvý dojem je dôležitý, ale aj ten posledný. Dajte si záležať na tom, ako si vás bude klient pamätať. Či už ako obchodníka, ktorý sucho zloží telefón, alebo ako príjemného človeka, z ktorého cíti úsmev a dobrú náladu.

Ak rozhovor ukončíte vetou: “Prajem krásny deň a teším sa na vás.” a nezabudnete sa pri tom usmievať, určite vás klient bude vnímať ako milého človeka. A kto by sa s takýmto človekom nechcel stretnúť? 😉

Chcete byť v telefonovaní úspešný? Začnite tipy z tohto článku používať vo svojej praxi.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.