Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Odhalené TAJNÉ stratégie najlepších obchodníkov, ktoré stoja za ich úspechom. Učte sa od NAJLEPŠÍCH!

Chcete patriť medzi najlepších obchodníkov, ktorí majú najvyššie príjmy rádovo v niekoľkých tisícoch eur mesačne?

Tak tento článok si musíte pozorne prečítať až do konca a potom začať používať tieto stratégie v praxi.

Myslím si, že je každému jasné, že najlepší obchodníci robia veci inak, preto majú aj iné výsledky než väčšina ostatných.

Ako hovorí Jon Morrow: „Aby ste dosiahli úspech, musíte robiť veci, ktoré sa iným nechcú robiť alebo ich nevedia robiť.“

Preto v tomto článku si ukážeme stratégie, ktoré títo špičkoví obchodníci používajú a ostatní obchodníci prehliadajú alebo im nevenujú dostatočnú pozornosť.

Rudolf Kováč

Rudolf KovacRudolf Kováč je divízny riaditeľ Epoinvest a. s., predtým bol riaditeľ pre SR a ČR v Zepter Finance. Za 5 rokov vybudoval tím viac ako 600 obchodníkov. Pri svojej práci využíva moderné predajné techniky – veď sa presvečte sami. Pre mňa je Rudolf jeden z lídrov v MLM, ktorých sa oplatí sledovať a inšpirovať sa nimi.

Rudolfa môžete sledovať tu >>>

Stratégia Rudolfa Kováča

Ruda by som mohol nazvať „Social Media Guru“. Začiatkom roka 2015 absolvoval kurz FB Naruby Premium (kurz je uzatvorený) a začal využívať osobný profil na získavanie klientov a nábor ľudí do svojej obchodnej siete.

Hneď po prvom mesiaci od zavedia stratégie vďaka Facebook zarobil 1892 eur a získal 4 ľudí do tímu (dvoch do českého tímu a dvoch do slovenského tímu).

Ako správny líder pochopil, že Facebook je zlatá baňa a pustil sa do toho na „plné gule“.

Dnes okrem osobného profilu má aj svoju fanpage a uzatvorenú skupinu, kde komunikuje so svojim tímom. Nájdete ho aj na ostatných sociálnych sieťach napr. na Linkedine, Pintereste a Twitteri.

Ale vrátme sa k Facebooku…

Rudo Kováč - profil na Facebooku

Ako to Rudo robí s tým osobným profilom, že mu tak zarába?

Nevyužíva osobný profil LEN na zábavu a taktiež ho nevyužíva LEN na biznis. Kombinuje príspevky, ktoré sú biznisové s príspevkami, ktoré sú zábavné alebo osobné.

Takže raz pridá príspevok o zlate alebo nejaký motivačný príspevok a raz nejaké zábavné video alebo fotku s rodinou,  s priateľmi. Je to veľmi jednoduché a veľmi účinné.

Funguje to, lebo tým, že pridáva príspevky, ktoré súvisia s jeho podnikaním, ho jeho priatelia a známi začínajú považovať za experta v danej oblasti a vždy, keď potrebujú pomoc (v danej oblasti), sa obrátia na neho.

Okrem Rudolfa osobný profil využívajú aj iní úspešní obchodníci, napr. Martin Lamošová, Radoslav Zarecký, Dušan Daniel, o ktorých hovorím nižšie v článku.

Martina Lamošová

Martina Lamošová je Future Executive Senior Sales Director Mary Kay. Pomáha ženám byť krajšími a tiež iným ľuďom vybudovat si úspesné podnikanie v priamom predaji a sietovom marketingu.

Môže byť pre mnohých vzorom ako využívať sociálne siete. Tiež patrí k tým, ktorých sa oplatí na sociálnej sieti sledovať.

Martinu môžete sledovať tu >>>

Stratégia Martiny Lamošovej

Martina podobne ako Rudolf využíva sociálne siete „na plné pecky“. Na Facebooku využíva tiež osobný profil a aj facebookovú firemnú stránku (fanpage), čo jej pomáha inšpirovať ženy, budovať si osobnú značku a následné pomáhať druhým vybudovať ich úspešné podnikanie v priamom predaji.

Úžasný spôsob ako upútať pozornosť a docieliť, aby ľudia išli sami za vami bez toho, aby ste ich otrvavovali.

Na Facebooku má niekoľko firemných stránok (fanpage) napr. osobnú fanpage pod jej menom „Martina Lamošová“ alebo komunitnú fanpage „Poradkyna.Sk – Blog s Tipmi na Krásnu Pleť a Líčenie“ (na obrázku).

Martina Lamošová - facebook fanpage

Ako to robí Martina, že jej to tak funguje?

Výhodou firmenej stránky na Facebooku (fanpage) je, že ľudia, ktorí sa stanú fanúšikom vašej stránky očakávajú, že budete pridávať len biznis alebo odborné príspevky.

Takže to nemusíte robiť ako pri osobnom profile, že pridávate aj osobné príspevky a aj odborné príspevky. Na fanpage sa môžete zamerať len na odborné príspevky.

Keď sa pozriete ako to robí Martina, tak zistíte, že pravidelne každý deň pridáva príspevky, ktoré by mohli zaujímať fanúšikov jej stránky.

Napríklad v stredu uverejnila príspevok s názvom „Trápi vás citlivá pleť?“, ktorý si mali možnosť prečítať fanúšikovia jej fanpage a taktiež aj iní ľudia, lebo 16 ľudí tento príspevok zdieľalo so svojim priateľmi.

Vďaka tomu sa ten príspevok a Martinine meno dostalo medzi stovky ďalších ľudí, veď na Facebooku už takmer každý má vyše 100 priateľov.

Keď sa nad tým zamyslíte, tak je to úžasná reklama zdarma.

To je dôvod prečo by ste aj vy mali začať premýšlať nad tým, že si spravíte svoju fanpage. Či už bude slúžiť na podporu predaja vašich produktov alebo na nábor – to je na vás.

Príspevok Martina Lamošová - Facebook

Samozrejme Martina nie je jediná, ktorá využíva fanpage na získavanie klientov a budovanie mena. Taktiež túto stratégiu používa ja Rudolf Kováč, Richard Bartík alebo Radoslav Zarecký.

Na obrázku vidíte príklad fanpage Rada Zareckého, ktorý ju používa pre hľadanie klientov a zrýchlenie predaja jeho nehnuteľností.

Rado Zarecký - Facebook fanpage

Richard BartikRichard Bartík

Richard bol dlhé roky najlepší predajca životného poistenia v Allianz Slovenskej poisťovni. Neskôr, keď sa stal manažérom, tak ocenenia získaval opäť – tentokrát ako najlepší manažér. Richard tento rok spustil aj svoj web a vstúpil do online sveta

Richarda môžete sledovať tu >>>

Stratégia Richarda Bartíka

Richard si urobil web, na ktorý píše články o predaji a úspechu. Obchodníci, ktorí vyhľadávajú v Google alebo na Facebooku veci o predaji a úspechu, prichádzajú na jeho web, kde okrem odborných článkov je aj jeho ponuka na spoluprácu. Takýmto spôsobom púta na seba pozornosť a získava ľudí do svojho tímu.

Richard Bartík - web

Ako to Richard robí?

Vždy, keď napíše článok – často na tému, ktorú rozoberá na porade so svojimi obchodníkmi, ho pridá na web, pošle na celú mailovú databázu, ktorú získal cez web a zazdieľa na svojej fanpage a tiež na osobnom profile.

Jeho posledný článok je fakt super 🙂

Zatiaľ u Richarda ešte nie sú brutálne výsledky ako napríklad u Dušana Daniela alebo Jara Ileka, ktorý to robia o niekoľko mesiacov dlhšie (o Dušanovi píšem o nižšie), ale dôvod prečo vám tu o tom píšem je, že špičkoví obchodníci sú špičkoví preto, lebo dokážu vycítiť príležitosť – tak ako Richard.

Pokiaľ aj vy chcete využiť túto príležitosť, tak to začnite robiť ako Richard.

Dusan DanielDušan Daniel

Dušan Daniel je mladý networkér, v online svete je ako ryba vo vode. Využíva web a Facebook na získavanie spolupracovníkov. Prezradím na neho, že v auguste sa mu vďaka tomu ozvalo 20 ľudí na spoluprácu, s ktorými postupne robí obchodné stretnutia.

Dušana sa oplatí sledovať, lebo to robí skutočne šikovne a som rád, že z časti aj mojou zásluhou, lebo Dušan je absolventom môjho kurzu Predaj Naruby (kurz je uzatvorený).

Dušana môžete sledovať tu >>>

Stratégia Dušana Daniela

Dušan tiež ako Richard má web a píše články o MLM. Následne tieto články pridáva do facebookových skupín, ktoré sú zamerané na MLM (a je ich naozaj veľa).

Vďaka tomu v očiach mnohých ľudí je Dušan líder, ľudia ho nasledujú a žiadajú o pomoc…Tomu sa hovorí nábor NARUBY 🙂

Ako to Dušan robí, že má také výsledky?

Keď si dáte vyhľadať skupiny, ktoré sú zamerané na MLM, tak zistíte, že Dušan je členom asi každej – pozrite obrázok. Nie je však bežný člen – je veľmi aktívny.

facebook skupiny - mlm dušan daniel

Väčšina ľudí v týchto skupinách len dáva inzeráty na svoje produkty alebo príležitosť (spoluprácu). Dušan to však robí inak. Pridáva tam články, ktorých cieľom nie je predávať, ale pomáhať.

Takto si v komunite MLM robí meno a to je „voda na jeho mlyn.“

Pokiaľ aj vy chcete mať podobné výsledky začnite využívať facebookové skupiny inak než väčšina.

Nesnažte sa v nich predávať, ale pomáhať. Tým nielenže vzbudíte pozornosť, ale v očiach ľudí (vašich potenciálnych klientov alebo spolupracovníkov) budete vyzerať ako líder, ktorého sa oplatí nasledovať.

Radoslav Zarecký

Radoslav Zarecký je realitný maklér, ktorý podľahol internetovému marketingu. Využíva nielen facebook, ale aj web a youtube. To je aj dôvod prečo bol minulý rok ocenený za najlepší marketing (v jeho materskej firme). Rado je tiež jeden z ľudí, ktorými sa treba inšpirovať.

Rada môžete sledovať tu >>>

Stratégia Radoslava Zareckého

Rado ide na to inak než ostatní. Svoj marketing má zložený na natáčaní video obhliadok nehnuteľností, ktoré potom pridáva na svoj web, klasické webové portály, svoju fanpage a svoj osobný profil. Vďaka tomu sa o jeho ponuke dozvedia masy.

Ako to Rado robí?

Rado využíva fakt, že z roka na rok rastie pozeranosť videí. Výskumy hovoria, že v roku 2018 bude 80 % informácií na internete vo forme videa. Preto tí, čo začnú dnes, získajú obrovský náskok pred ostatnými.

Rado natáča najmä video obhliadky. Ich výhoda spočíva v tom, že už nemusí s potenciálnymi klientmi veľakrát chodiť na obhliadky. Ľudia si byt pozrú na videu a jemu sa ozvú už len skutoční záujemcovia. Väčšinou dve obhliadky a je predané.

Toto bola vec, ktorá aj mňa oslovila, preto som Radovi zveril aj predaj svojho bytu. Nehovoriac o tom, že bol ocenený za najlepší marketing.

Ak nie ste ralitný maklér, tak porozmýšlajte nad tým ako môžete video použiť vo svojom marketingu. Lebo video je budúcnosť.

Ako začať aplikovať tieto stratégie do praxe?

Hmmm, viem, je toho veľa. Osobne keby som teraz začínal, tak by som išiel na to takto:

1#. Krok – Osobný profil na Facebooku

Najskôr by som začal využívať osobný profil, aby som dal ľuďom vo svojom okolí vedieť, čo robím a ako im môžem pomôcť. Je to absolútne najjednoduchšie. Návod ako to robiť, som natočil už dávnejšie. Videá si môžete pozrieť tu.

2#. Krok – Firemný profil na Facebooku (fanpage)

Založil by som si fanpage na Facebooku a začal tam pravidelne pridávať odborné príspevky – aspoň raz denne. Týmto spôsobom dokážete rozšíriť svoje publikum aj na ľudí, ktorých nepoznáte. Pratí pravidlo, čím viac ľudí oslovíte pomocou svojej fanpage, tým viac klientov získate.

3#. Krok – Webová stránka

V treťom kroku by som si založil webovú stránku. Kedysi to bolo náročné, no dnes si svoj web dokáže vytvoriť každý aj bez predchádzajúcich skúseností. Tu je jednoduchý návod ako na to – škola webu. Web je dobrý v tom, že ľudia sú nielen na Facebooku, ale veľa z nich vyhľadáva informácie aj v Google. Web vám pomôže veľmi rozšíriť publikum.

4#. Krok – Natáčenie videí (Youtube)

Až vo štvrtom kroku sa pustite do natáčaní videi. Predsa len video je budúcnosť, ale Google, web a Facebook sú súčasnosť.

Nezačnite robiť všetko naraz, ale choďte postupne, krok za krokom.

K prvému kroku som vám zdarma natočil krátky videotréning – FB Naruby. Nájdete tam všetko, čo potrebujete a čo sa nezmestilo do tohto článku (už ja tak je veľmi dlhý).

Pokiaľ máte nejakú otázku, tak napíšte do komentárov. Ak sa vám článok páčil, dajte mu „páči sa mi“ a zdieľajte ho so svojim priateľmi.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.