Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Úspešný obchodník hovorí: ak nie je niekto na sociálnych sieťach alebo nie je aktívny, tak ako keby ani neexistoval.

Ako už býva zvykom, spovedám úspešných obchodníkov (pozrite si aj predchádzajúci rozhovor so Zuzkou Buškouvou). Jedným z týchto úspešných obchodníkov je aj Rudolf Kováč.

Rudolf vybudoval obrovskú obchodnú sieť. Dnes pôsobí ako riaditeľ EPO Invest a pri svojej práci denno-denne využíva sociálne siete – osobný profil na Facebooku a fanpage (firemný profil). Bez sociálnych sieti si to dnes už nevie predstaviť. Ako sám hovorí:

Dnes, ak nie je niekto na sociálnych sieťach alebo nie je aktívny, tak ako keby ani neexistoval.

Prečítajte si celý rozhovor a zistite ako aj vy môžete využiť Facebook na budovanie značky a získavanie klientov.

1) Aby ťa ľudia lepšie spoznali. Povedz, čo robíš, čím sa zaoberáš?

Volám sa Rudolf Kováč. Pomáham ochrániť hodnotu peňazí klientov pomocou investičného zlata formou jednorázových nákupov a šetriacich plánov už od 20 eur/mesiac.

2) Prečo si sa rozhodol využívať Facebook na biznis?

Dôvod je veľmi jednoduchý. Vždy chcem byť iný ako sú tí ostatní. Som presvedčený o tom, že byť kreatívny v biznise je absolútny základ a predpoklad úspechu. Vždy hľadám spôsoby, ktoré nie sú bežne rozšírené. Je predpoklad, že prinesú iné výsledky ako bežné postupy.

Dnes žijeme v dobe sociálnych sietí, v dobe internetu. Dnes, ak nie je niekto na sociálnych sieťach alebo nie je aktívny, tak ako keby ani neexistoval. Ľudia dnes veľa času trávia na Facebooku oveľa viac ako na iných sociálnych sieťach. Teraz je taká doba.

Čo bude za 4 – 5 rokov nikto nevie. Možno bude niečo iné, ale teraz je jednoznačne éra sociálnych sietí a hlavne Facebooku. Preto som sa rozhodol využívať Facebook na biznis.

3) Ako ti Facebook pomáha v biznise alebo aké výsledky ti prináša?

V prvom rade mi prináša ten typ výsledku, že nemusím aktívne hľadať klientov a ani spolupracovníkov do aktívnej siete, ozývajú sa mi sami. 🙂

Facebook mi pomáha pri budovaní osobnej značky ako špecialista na zlato. Je to o tom, že nie každý hneď na začiatku niečo kúpi, nie každý sa hneď na začiatku registruje do obchodného tímu. Ľudia ma dlhodobo sledujú. Sledujú, čo publikujem a vnímajú to veľmi pozitívne.

Veľakrát sa mi stáva, že ľudia, s ktorými som sa rozprával pred rokom, polrokom, sa mi po určitom čase ozvú, že ma sledovali. Čítali moje príspevky, ktoré pridávam a že im to dáva zmysel. Chcú so mnou riešiť biznis, či už z pohľadu spolupráce alebo z pohľadu klientov. To ma veľmi teší.

4) Koľko času tráviš prácou ohľadne Facebooku?

Reálne trávim každé ráno na Facebooku 20 minút. Ráno si naplánujem príspevky, ktoré sa budú počas dňa zobrazovať. Najčastejšie sú to zaujímavé články, motivačné citáty, príspevky ohľadom životného štýlu. V priebehu dňa kontrolujem, či sú nejaké komentáre, reakcie na príspevky a na to potom reagujem, čo mi už nezaberie veľa času.

5) Čo využívaš FB skupiny, fanpage, osobný profil alebo reklamu?

Mám obidve možnosti. Z pohľadu biznisu mi jednoznačne viac funguje osobný profil. Na osobnom profile predávam seba Ruda Kováča ako:

  • človeka
  • leadra
  • obchodníka

Na základe osobného profilu ma ľudia kontaktujú.

Kovac_Rudolf

Na Facebooku mám aj Fan page Rudolf Kováč Investovanie do zlata. Aktuálne mám na fanpage 942 fanúšikov. Podľa mňa fanpage funguje viacej na princípe platenej reklamy. Touto cestou zatiaľ nejdem. Viem, že sú ľudia, ktorým fanpage funguje veľmi dobre.

Ja hľadám ďalšie inšpirácie, ako byť efektívnejší z pohľadu čísel na fanpage. Čo sa týka výsledkov, najlepšie mi zatiaľ funguje osobný profil.

Kovac_Rudolf

6) Kde si sa naučil pracovať s Facebookom?

S Facebookom som sa naučil pracovať v kurze FB Naruby. Už dávnejšie predtým som sa zaregistroval na stránke, kde dávaš tipy obchodníkom. Pravidelne mi prichádzali od teba emaily s radami, ako byť efektívnejší a úspešnejší v biznise. Tvoje rady mi dávali zmysel.

Keď sa dostala sa ku mne informácia, že budeš organizovať kurz ohľadom marketingu na Facebooku, tak som ani minútu neváhal a na kurz som sa prihlásil.

Absolvoval som dva kurzy základnú a rozšírenú verziu. Čo som sa naučil v kurze, môžem povedať, že využívam na 90%. Princípy využívam na 100%.

7) Ako často pridávaš príspevky na Facebook a prečo?

Príspevky na Facebook dávam každý deň. Dôležitá je pravidelnosť. Pre mňa je osobný profil kľúčový faktor v budovaní mojej osobnej značky na Facebooku. Princíp je postavený na tom, že príspevky majú štruktúru:

  • motivačné príspevky
  • vzdelávacie príspevky
  • príspevky ohľadom osobnostného rozvoja
  • kvíz
  • prezentácia životného štýlu
  • fotografie zo života mňa a mojej rodiny
  • odborné články, ktoré súvisia s mojim biznisom.

Pomer príspevkov je približne 1:5. Jeden príspevok o biznise a zvyšné sú vzdelávacie príspevky, príspevky o mne, životnom štýle a pod. Takto mi to funguje super. 🙂 Na obrázku vidíte príklad môjho biznisového príspevku.

rudolf_kovac_prispevok

8) Čo považuješ za najväčšiu chybu pri využívaní Facebooku?

Ja či som robil chyby pri využívaní Facebooku? Neviem, myslím, že nie. Prečo to tvrdím? Facebook som začal využívať, až po absolvovaní kurzu FB Naruby. Po absolvovaní kurzu som sa zavrel doma na dva dni. Vypol som si mobil. Začal som prechádzať ešte raz všetky videá z kurzu. Podľa nich som si nastavoval vlastný Facebook. Po dvoch dňoch som mal všetko nastavené so všetkými nuansami, čo sú za tým.

Následne som v kurze požiadal o radu – o 10 základných činností, ktoré by som mal robiť dennodenne a tie som dodržiaval a stále ich robím. Čím som eliminoval začiatočné chyby pri využívaní Facebooku.

Chyby iných? Keď si pozerám iné stránky na Facebooku, tak veľakrát vidím veľmi chybové stránky. Stránky sú nezáživné, neprinášajú pridanú hodnotu pre cudzích ľudí. Stále sa im opakuje to isté, či je to veľa rodinných príspevkov, katastrofických scenárov alebo iba niečo predávajú.

9) Aký bol tvoj najúspešnejší príspevok na Facebooku?

Píšem články na môj web a potom z webu zdieľam články na Facebook. Aký bol môj najúspešnejší článok? Veľmi dobrá otázka. Jednu chybu, ktorú robím a si ju uvedomujem, tak je chyba v meraní. Nerobím to alebo nerobím to systematicky. Meranie je dôležité pre získanie spätnej väzby, aby som vedel, čo prináša úspech, čo ľudí zaujíma a čo nie. Musím sa v robení štatistiky polepšiť.

10) Čo je najdôležitejšie pri využívaní Facebooku?

Pokiaľ otvoríš ďalší kurz FB Naruby, tak určite absolvovanie kurzu. Peniaze sa dajú zarobiť. Čo sa nedá získať, je čas. Čas máme obmedzený. V kurze sa naučia efektívne postupy, keď ich budú využívať, tak ušetria veľa času a zvýši svoju efektivitu. Čas je tá najdrahšia komodita, ktorú máme.

10) Keby si mal dať jednu radu menej skúsenejším ohľadne Facebooku. Aká by to bola?

Držím sa filozofie: Radšej si zaplatím kurzy. Poviem to za seba, čím drahšie tým lepšie. Z tohto dôvodu, že čím viacej peňazí do vzdelávania dám, tak tým som viac motivovaný do toho, aby som informácie využil tak, aby sa mi investícia vrátila niekoľkonásobne.

Mám takú skúsenosť, aj pri budovaní tímu, že keď ľudia niečo dostanú zadarmo, tak si to nevážia. Ako podnikateľ sa na to pozerám tak, že ani nie koľko to stojí, ale čo najviac si viem dovoliť, aby ma to čo najďalej posunulo.

11) Keby si mohol vrátiť čas? Čo by si ohľadne Facebooku robil inak?

Asi nič. Momentálne neregistrujem, že by boli lepšie kurzy, čo sa týkajú marketingu, ako robíš. Možno iba to, že keby si s touto myšlienkou prišiel skorej, tak by to bolo super. 🙂

Rudo, ďakujem pekne za rozhovor. Verím, že tvoje odpovede mnohých ľudí budú motivovať k tomu, aby začali využívať Facebook a ostatné sociálne siete na získavanie klientov ako ty. Držím ti palce a prajem veľa úspechov.

Pokiaľ sa vám rozhovor páčil, dajte mu páči a zdieľajte ho zo svojimi priateľmi.

Pokiaľ máte nejakú otázku na Ruda alebo mňa, tak ju pridajte do komentárov. Veľmi radi vám ju odpovieme.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů