Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Ako SPRÁVNE využiť osobný profil na Facebooku na biznis a nestratiť priateľov?

Takmer každý druhý Slovák je na Facebooku. Či sa tvári, že Facebook môže alebo nie, je tu takmer polovica Slovákov (Zdroj: PS: Digital).

Väčšina z nich je v produktívnom veku, teda väčšina kúpyschopného obyvateľstva na Slovensku.

Nedajte sa zmiasť neaktivitou vašich Facebook priateľov.

Nedávno som po dlhom čase stretol známeho. Bol som prekvapený, čo všetko o mne vedel. Od neho by som to nečakal. A nielen o mne. Uvedomil som si, že všetky pikošky o spoločných známych vie z Facebooku. Okrem toho vedel, kto kde robí, čomu sa venuje. Došlo mi, že on vôbec nie je tak Facebook negative ako sa tvári. 🙂

To ale nie je podstatné. Je to každého vec, ako sa na Facebooku javí, či tichšie alebo hlučnejšie, aktívne alebo je iba pozorovateľ. Podstatné je, že všetci žijú na Facebooku.

Vašim FB priateľom sa môžete hodiť. 

Prečo vám to hovorím? To, čo sa o vás, vašej práci, výsledkoch, aktivitách vaši priatelia na Facebooku dozvedia, sa im môže hodiť a vám môže priniesť biznis.

Platí to samozrejme aj opačne. Aj vám sa môže hodiť to, čo robia oni a čo sa o ich práci na Facebooku dozviete.

Stalo sa vám, že ste sa rozhodli, že sa začnete napríklad zdravo stravovať alebo cvičiť?

  • Všimli ste si na Facebooku vášho známeho, ktorý je odborník na výživu? Videli ste na jeho nástenke: odborné rady, fotky ľudí, ktorým pomohol a výsledky jeho práce? Možno práve to vás inšpirovalo tiež sa pridať.
  • Videli ste na Facebooku vášho známeho, ktorý perfektne schudol a vyformoval si postavu? Všimli ste si, kto ho trénoval? Začali ste rady tohto trénera tiež sledovať alebo ste ho dokonca oslovili? Takým príkladom je aj osobný profil Vlada Zlatoša  a jeho manželky. Všimnite si, ako to robia. Komunikujú pracovné veci ako zdanlivo nepracovné. Kombinujú osobné príspevky s ich pracovnými aktivitami, radami a výsledkami.

Facebook osobný profil - online workshop

Vzbudiť dôveru medzi priateľmi je ľahšie

psychológia osobného profiluKeď zoberieme do úvahy predchádzajúce príklady:

  • možno by vás nikdy nenapadlo osloviť výživového poradcu, keby ste ho práve nemali medzi priateľmi a nepoznali sa s ním,
  • možno by ste nikdy neuverili výsledkom trénera natoľko, ako keď vidíte, kam sa s podporou tohto konkrétneho dopracoval váš známy.

Podobne si môžete na Facebooku všimnúť prácu šikovného kaderníka, stolára, finančného poradcu, realitného makléra, či grafika, ktorý je vašim priateľom alebo priateľom vašich priateľov.

Verte tomu, keď na to príde, automaticky sa vám v hlave vynorí: Veď s make-upom mi môže poradiť Zuzka, moja kamoška! A hneď ej napíšete na Facebook.

Príklad ako sa ozývajú klienti z Facebooku

Príklad ako sa ozývajú klienti z Facebooku

Áno, vašich priateľov určite oslovíte radšej, ako cudzích, ktorých nepoznáte. Oni tiež oslovia radšej vás, ak budú vedieť, v čom sa vyznáte a budú vás potrebovať.

Pozor!

Ale, pozor! Toto všetko môže na vašom osobnom profile fungovať iba v prípade, že si nezmýlite osobný profil s Facebook stránkou (fanpage). Majte na pamäti, že vaši priatelia vás požiadali o priateľstvo nie preto, že by si chceli niečo od vás kúpiť, ale že chcú byť s vami v kontakte.

Kedy to môže na osobnom profile fungovať?

Psychológia osobného profiluOsobný profil má oveľa väčší dosah ako verejný profil. Začiatkom roku 2017 o tom hovoril aj Mark Zuckerberg – zakladateľ Facebooku.

Rozdiel medzi výsledkami osobného a verejného profilu prekvapil aj mňa samého. Túto tému som pre vás spracoval v článku Prípadová štúdia Facebook stránka verzus osobný profil.

Stále som presvedčený, že na úvod vášho podnikania bude pre vás osobný profil tým najlepším pomocníkom, ak budete dodržiavať tieto pravidlá:

1.) Váš osobný profil by mal mať vaše meno a priezvisko. Ak by vás niekto požiadal o priateľstvo a volal by sa Pasívny príjem, ako môžete vidieť TU, prijali by ste ho do priateľov? Ja nie. Zaváňa to predajom a je to porušovanie pravidiel Facebooku.

2.) Aby sa vaši priatelia (aj priatelia vašich priateľov) dozvedeli, čo robíte, ako im viete pomôcť a byť užitočný, je vhodné občas pridať na osobný FB profil aj biznis príspevok. Len treba ovládať základné pravidlá predaja a neponúkať, ale vedieť sa vhodne prezentovať.

3.) Osobný profil by však mal zostať viac osobný, teda viac o vás ako o pracovných veciach. Ak si neskôr založíte Facebook stránku (fanpage), ako nadstavbu osobného, tam bude dovolených pracovných príspevkov viac.

Na vašu Facebook stránku (fanpage) sa pridajú presne tí, ktorí budú mať záujem o biznis príspevky a o to, čo máte nové hlavne v pracovnej oblasti.

Aj tu platia výnimky. V prípade, že vaša práca je súčasťou vášho životného štýlu, ako je to u spomínaného Vlada Zlatoša, tam už je dovolené takmer všetko. Toto si nemôže dovoliť, napríklad realiťák alebo finančný poradca.

4.) Biznis príspevky by mali byť zamiešané do tých ostatných (hudba, videá, fotky, osobné statusy) úplne prirodzene, nenásilnou formou. Presne takou priateľskou ako komunikujete aj všetko ostatné.

5.) Pomer vašich osobných príspevkov a tých pracovných, by mal byť na osobnom profile maximálne 50 na 50. To znamená, že z 10 príspevkov môžete pridať 5 pracovných. Keď však v osobnom profile máte len svojich priateľov, tak aj toto je veľa.

Ak to z biznis príspevkami preženiete, Facebook si to všimne a nebude váš obsah ponúkať vašim priateľom, ktorí naň dlhšie nereagujú, a ktorých to obťažuje. Hrozí vám, že váš osobný profil postupne „vymrie“.

6.) Keď vám narastie počet priateľov, môžete si ich členiť do skupín a naučiť sa pridávaný obsah adresovať iba zvolenej skupine priateľov a vynechať ostatných. To znamená, že nie každý váš príspevok uvidí každý váš priateľ.

Prezentujte sa ako kamarát – profík

Aký záver nám z toho vychádza? Osobný profil na Facebooku je miesto, kde sa istým spôsobom každý z nás prezentuje. Ak do tejto osobnej prezentácie citlivo vložíme aj pracovné príspevky, môžeme si aj na osobnom profile vybudovať profil odborníka a prilákať pozornosť priateľov, ktorí sú aj našimi potenciálnymi zákazníkmi. Okrem toho, naši priatelia nás odporučia skôr ako ostatní.

Ešte stále nie ste rozhodnutý začať? Existuje ďalších 9 dôvodov, prečo sa vám oplatí využívať Facebook na váš biznis.

Držím vám palce, aby ste odhadli mieru príspevkov a vyprofilovali sa aj medzi priateľmi ako človek, ktorý sa vyzná v tom, čo robí.

Konkrétny návod, ako sa dostať do povedomia ľudí na Facebooku, zvýšiť vašu dôveryhodnosť v očiach vašich priateľov, urobiť z nich vašich zákazníkov, vám rád zdarma ukážem v kurze na online workshope Facebook inak.

Facebook osobný profil - online workshop

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.