5 dôvodov, prečo potrebujete vlastný Youtube kanál (aj keď už ste na Facebooku či Instagrame)

Chceli by ste nahliadnuť do denníčkov top marketérov a odhaliť, aké majú plány?

Vedeli by ste, na čo sa najbližšie mesiace zamerajú a do čoho investujú. 

A čo by na tom bolo najlepšie?

Že by ste mohli ich stratégiu ľahko okopírovať (a ušetriť si tak kopu energie, peňazí a pár neúspechov). Veď ak niečo robia úspešní svetoví marketéri… nuž, asi na tom niečo bude!

Ak chcete tieto (nie až tak) tajné plány odhaliť, máte šťastie, že ste sa doklikali k tomuto článku. Tu sú výsledky prieskumu na viac ako 6000 profesionáloch z oblasti marketingu a predaja zo 141 krajín.

Takto odpovedali na otázku: “Aké kanály na distribúciu obsahu plánujete pridať do svojej marketingovej stratégie v najbližších 12 mesiacoch?”

zdroj: State of Inbound 2017

Top trend je jasný: video.

Od väčšieho dosahu video obsahu na sociálnych sieťach až po obrovský príliv youtuberov všetko naznačuje, že video len tak rýchlo z internetu nezmizne. Práve naopak.

Čo to znamená pre váš biznis?

Že ak pri predaji nepoužívate video, dobrovoľne nechávate konkurenciu, aby vás predbehla (čo nie je ktoviečo). A že nie ste tam, kde sú vaši zákazníci (čo je ešte horšie).

Preto sa v ďalších riadkov dozviete to najdôležitejšie, čo o YouTube potrebujete vedieť:

  1. Prečo je medzi marketérmi taký populárny a o čo prichádzate, keď tam nie ste.
  2. Ako sa líši od ostatných sociálnych sietí (takže výhovorka, že ste už na Facebooku a Instagrame vám nepomôže)

5 výhod YouTubu (o ktoré prichádzate, ak ešte nemáte vlastný kanál)

1. Ľudia milujú zdieľať videá

Možno stačí, keď sa pozriete na svoju nástenku alebo medzi správy s priateľmi a rýchlo si to všimnete:

Ľudia radi zdieľajú vtipné, motivačné, užitočné a všelijaké iné videá.

Odhaduje sa, že 92% ľudí, ktorí pozerajú online videá, ich zdieľajú so svojimi priateľmi. “Zdieľanosť” videí je tak omnoho vyššia ako pri iných typoch obsahu.

A zdieľať videá priamo z YouTube je až extrémne jednoduché. Dajú sa rýchlo vložiť do Facebook príspevkov, blogových článkov alebo poslať v súkromnej správe. A čo je na tom najlepšie, všetky tie pozretia sa pripíšu k vášmu videu, na váš účet.

To znamená, že ak vytvoríte pútavé video, budete prekvapený omnoho väčším dosahom ako pri obrázkoch a textoch.

2. Na YouTube trávi čas (takmer) každý

1,3 miliardy aktívnych užívateľov a takmer 5 miliárd pozretých videí každý deň. To nie je zbožné prianie marketérov, ale aktuálna štatistika z YouTube.

Tá tiež ukazuje, že táto sociálna sieť už dávno nie je len pre mladých:

Zloženie užívateľov YouTube podľa veku

Takže nech je už vaša cieľová skupina akákoľvek, na YouTube si svojich fanúšikov určite nájdete.

A mám aj ďalšiu dobrú správu:

Ľudia stále menej pozerajú televíziu, ale neznamená to, žeby nemali radi videá. Len sa presúvajú zo svojich televíznych kresiel k počítačom a mobilom.

6 z 10 dospelých uprednostňuje online video platformy pred televíziou. A už v roku 2015 ľudia vo veku od 18 do 49 rokov strávili pred televíziou o 4% menej času než minulý rok a pri YouTube videách o 74% času viac!

Tento trend nám, obchodníkom, úžasne vyhovuje. Veď pridávanie videí na YouTube je zadarmo, zatiaľ čo pri TV reklame by sme sa nedoplatili.

Tak čo, využijete to a pôjdete nakŕmiť hladný divácky dav svojimi videami aj vy?

3. Živé videá roztopia srdcia vašich fanúšikov

Čo vám bráni odštartovať vašu youtuberskú kariéru?

Ak ste začínajúci podnikateľ, možno nemáte technické vybavenie na natáčanie ani čas na strihanie videí. A možno neviete, ako ich upraviť tak, aby nakoniec vyzerali profesionálne.

To znamená, že na YouTube môžete zabudnúť?

Vôbec nie!

Ak máte smartfón alebo notebook s kamerou, máte všetko, čo potrebujete. Môžete naplno využívať ďalší horúci trend: videá naživo.

Naozaj vám na to stačí sadnúť si za notebook alebo dať mobil do držiaku v aute a vysielanie sa môže začať. Ľudia totiž pri živých videách nečakajú vysokú kvalitu. Dôležité pre nich je, že sa cítia byť viac zapojení a “bližšie” k vám, takmer ako pri videohovore.

Dokonca sa zistilo, že vysielanie naživo vydržia pozerať 8x dlhšie než klasické, dopredu natočené videá.

Je to aj preto, že živé videá sú omnoho osobnejšie a “skutočnejšie”. Diváci si vás oveľa lepšie zapamätajú. A pretože ste sa vlastne stretli naživo, budú mať pocit, že ste sa tak trochu skamarátili. A s takýmito emóciami, ako asi viete, už máte v marketingu vyhraté.

Obrovskou výhodou YouTubu je tiež to, že vysielanie naživo zvládne aj začiatočník. Na druhej strane však ponúka množtvo funkcií pre pokročilých, ktoré vám pomôžu zo živých videí vyťažiť maximum.

4. Videá pútajú pozornosť, sú rýchlo pochopiteľné a lepšie zapamätateľné

Ľudia sú na internete bombardovaní (nie vždy kvalitným) obsahom.

Každý chce aspoň pár sekúnd ich pozornosti. Obchodníci zvyčajne VEĽKÝMI PÍSMENAMI a kopou výkričníkov !!!!! doslova kričia, aby si ich všimli.

A ak sa vám aj podarí na chvíľu v tejto džungli príspevkov niekoho zaujať, o 10 sekúnd na vás zabudne. Bude zahltený zas ďalším a ďalším obsahom.

Tá zlá správa?

Tejto internetovej kliatbe sa nevyhne nikto z nás.

Ale je tu aj tá dobrá: Môžete si oproti ostatným trochu prilepšiť. Práve vďaka videám.

Naše oči sú totiž prirodzene priťahované k pohybu, takže video medzi statickým obsahom zaujme ako prvé.

To je prvý krok.

Ďalšou úlohou je odovzdať vaše posolstvo tak, aby ho ľudia čo najrýchlejšie pochopili. A ak je obrázok lepší ako 1000 slov, potom video je lepšie než milión.

Ako to myslím?

Predstavte si napríklad, že si chcete založiť vlastný YouTube kanál, ale neviete, ako na to. Ak by som vám slovne opisoval každý krok, kde máte kliknúť, ako to vyzerá a kde to nájdete… asi by vám chvíľu trvalo, kým by ste sa zorientovali. A stačila by malá nepozornosť, aby ste sa stratili a objavili v nejakom úplne inom okne (Aký malý modrý nápis… ? Taký tu nevidím…)

Keby som vám k tomu dal pár obrázkov, pochopili by ste celý postup oveľa rýchlejšie. Nemuseli by ste čítať, že to je také malé modré tlačidlo vpravo hore, ale hneď by ste vedeli, kam máte kliknúť.

No a ak by ste dostali video s celým postupom, stačilo by len opakovať to, čo vidíte. Vlastne by ste nemuseli ani veľmi rozmýšľať. A nemali by ste sa ani kde stratiť.

(Inak, ak by ste sa chceli takto bezbolestne naučiť využívať YouTube pre váš biznis, príďte na kurz Ako rozbehnúť YouTube marketing. Bude to naživo, čiže oveľa, oveľa ľahšie ako čítať zložité návody 🙂 )

Vďaka videu teda ľudia pochopia vaše posolstvo v rekordne krátkom čase.

A nielen to, ale si ho aj zapamätajú. A to omnoho dlhšie ako obyčajný text.

5. Lepšie miesto vo vyhľadávačoch

Viete, ktorý vyhľadávač je 2. najpopulárnejší (hneď po Googli)?

S viac ako 3 miliardami hľadaní každý mesiac sa ním stáva… YouTube!

Ľudia tam každý deň hľadajú praktické návody, vtipné videá, hudobné klipy, novinky zo sveta… A jedna vec je istá – vašu webstránku ani fanpage tam nenájdu.

Ale váš YouTube kanál áno.

A to ešte nie je všetko. Možno ste už počuli, že YouTube vlastní gigant Google.

Preto občas pri vyhľadávaní v Googli vidíte navrchu zopár videí z YouTube. Google je tak trochu “rodinkársky” a tak jeho výsledky uprednostňuje pred ostatnými.

Možno to nie je fér, ale keď o tom teraz viete, môžete to využiť vo svoj prospech.

Chcete sa objaviť na prvej stránke v Googli? Pridávajte videá na YouTube.

Prečo Facebook a Instagram nestačí

Asi ste už z toho trochu zmätený.

Najskôr som vám povedal, že Facebook je jedinečný marketingový nástroj, ktorý váš biznis jednoznačne potrebuje. Potom som toho celkom dosť narozprával o Instagrame. A teraz vás chcem ešte poslať na YouTube.

Vážne potrebujete byť na toľkých sociálnych sieťach?

Nuž, tu to začína byť trochu komplikované.

YouTube totiž nie je tak úplne sociálna sieť. Čo tým myslím?

  • Na Facebook alebo Instagram sa chodia ľudia stretnúť so svojimi priateľmi. Pridávajú svoj obsah a pozerajú si obsah svojich priateľov. Vymieňajú si lajky, komentujú príspevky.

 

  • Na Facebooku vás ľudia objavia len vďaka reklame alebo ak váš príspevok zdieľa niekto z ich priateľov.

 

  • Na Facebook a Instagram chodia ľudia len tak zabíjať čas. Prechádzajú svojou nástenkou a zastanú, ak ich niečo zaujme.
  • Na YouTube to je však inak. Väčšina z nás tam nechodí zdieľať svoje zážitky z víkendu. Chodíme si pozerať zaujímavé videá, ktoré (takmer nikdy) nie sú od našich priateľov.

 

  • Na YouTube vás nájdu vďaka vyhľadávaniu alebo ak si pozerajú podobné videá. To znamená, že tí, ktorých zaujíma váš obsah, sa k nemu dostanú sami.

 

  • Na YouTube prídu preto, že si chcú pozrieť videá. Neprechádzajú bezducho nejakým zoznamom, ale nájdu si to, čo ich zaujíma, a venujú tomu pozornosť na 100%.

 

YouTube je iný ako ostatné sociálne siete, a to je dobre. Vďaka tomu ho môžete využívať tak, ako by ste Facebook či Instagram nikdy nemohli.

Ako začať?

Ak ste sa dočítali až sem, viete už o obrovských výhodách YouTube. Viete, že Facebook ani Instagram ho nedokážu nahradiť.

A tak sa vám možno sa vám v hlave ozval taký malý hlások a pošepkal vám, že by ste to s YouTube kanálom mohli skúsiť.

Ale ako začať? Ako si správne založiť a nastaviť účet? Aké videá by ste mali pridávať? Ako ich upraviť a zostrihať? Ako získať odberateľov?

Skôr, ako vás z toho celého rozbolí hlava, kliknite na tento odkaz.

Dozviete sa, ako sa môžete naučiť všetko o YouTube marketingu a ako ho využiť pre váš biznis. Svoje know-how vám dá skúsený expert František Kozáček z Video Academy na kurze Ako rozbehnúť YouTube marketing.

Niekto z vašich potenciálnych klientov možno práve pozerá videá na YouTube. Kde ste vy?

[facebookShare][linkedInShare]

 

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Miloš Horvát píše:

    Odporúčam podľa vlastnej skúsenosti pretože František je profesionál a veľmi príjemný človek. K jeho náučným videám sa vraciam a budem vracať pretože každú stredu pridá nové video a ak sa prihlásite na odber, budete o tom informovaný.
    za tento príspevok nemám žiadnu províziu, píšem ho pretože som Františkovi vďačný za to čo som sa od neho naučil.
    Môžete si pozrieť môj youtube kanál abeceda hospodára.
    https://www.youtube.com/channel/UCe8Br3pWYl_MOaGVLJkaa6g?view_as=subscriber
    videa mám aj na webe a dávam ich aj na FB.
    https://www.facebook.com/Servis-klimatiza%C4%8Dn%C3%BDch-jednotiek-%C5%BDilina-HORV%C3%81T-servis-s-r-o-657855124263134/

  2. TopCelebrityMag píše:

    Martin Mažár,thank you for your blog post.Really thank you! Awesome.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *