Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Fan page vs. osobný profil na Facebooku. Čo je lepšie? My už to vieme a VY?

Mnohí obchodníci, malí podnikatelia a živnostníci využívajú svoj osobný profil, aby upozornili na svoje služby alebo výrobky. Je to časté najmä u ľudí, ktorí pracujú v MLM, finančných, výživových poradcov, realitných maklérov atď.

Využívajú to najmä preto, lebo za posledné roky sa radikálne znížil dosah príspevkov facebookových stránok (fan page).

Napríklad výskum, ktorý bol realizovaný Ogilvy@social hovorí, o tom, že dosah príspevkov uverejnených na fan page je v priemere 6 %. V praxi to znamená, že zo 100 fanúšikov facebookovej stránky, váš príspevok vidí len 6 ľudí.

To je dosť málo 🙁

Ako je to u osobného profilu? Je pravda, že príspevok na osobnom profile ma vyššiu účinnosť ako príspevok na facebookovej stránke? Práve odpovede na tieto otázky boli cieľom môjho výskumu.

Ako prebiehalo porovnanie fan page a osobného profilu

V mojej štúdii som pridal na moju fan page Predajné techniky príspevok a v tom istom čase (o minútu skôr) som ten istý príspevok pridal aj na svoj osobný profil a porovnával som počet „páči sa mi“, počet zdielaní a počet komentárov.

Fan page Predajné techniky mala v tom čase 8613 fanúšikov a týždenná zapojenosť (aktivita) fanúšikov bola viac ako 15 % fanúšikov stránky (prirodzený dosah). V osobnom profile som mal 2917 priateľov.

Aké boli výsledky štúdie

Facebook osobný profilUž po prvej hodine od zverejnenia príspevku výsledky naznačovali, že osobný profil je ďaleko výkonnejší. Za prvú hodinu bolo pod príspevkom na fan page 10 komentárov a pod príspevkom na osobnom profile až 48 komentárov. Čo je o 380 % viac.

V podobnom duchu to aj skončilo. Celkovo príspevok na fanpage dosiahol neplatený dosah (reach) 465 ľudí, 5 páči sa mi, 4 zdieľania a 13 komentárov. Príspevok som následne ešte podporil platenou reklamou 5 euro. Spolu aj s platenou reklamou mal príspevok dosah 2939 ľudí, 19 páči sa mi, 6 zdieľaní a 47 komentárov.

Príspevok na osobnom profile dosiahol vyššiu výkonnosť za prvú hodinu ako príspevok na fan page za celý čas (aj so zaplatením reklamy). Celkovo príspevok na osobnom profile získal 25 páči sa mi, 2 zdieľania a 117 komentárov a to bez akejkoľvek platenej podpory.

Zaujímavý bol však životný cyklus príspevku. Počas prvého dňa získal príspevok 102 komentárov, nasledujúci deň už len 7 komentárov. Na prvý pohľad to vyzeralo, že príspevok vyhasol. Po ďalších 4 dňoch však príspevok znova na dva dni ožil a získal ďalších 8 komentárov.

Zhodnotenie výsledkov

Z výsledkov prípadovej štúdie jednoznačne vyplýva, že výkonnosť príspevkov zdieľaných na osobnom profile je niekoľkonásobne vyššia ako pri fan page. Získať takú zapojenosť ľudí na fanpage by stálo buď veľa času alebo peniaze.

Na druhej strane však treba povedať, že mať fanpage má tiež výhody. Tie spočívajú najmä v kvalitných štatistikách a možnostiach reklamy.

Je na zvážení každého malého podnikateľa alebo obchodníka či nezaradiť marketing na osobnom profile medzi techniky svojho zviditeľnenia a získavani klientov. Je to veľmi dobrá alternatíva, ako za málo času venovaného správe osobného profilu vyťažiť maximum.

Stačí len dodžiavať, niekoľko jednoduchých princípov. Hlbšie sa im venujem v mojom bezplatnom 5-dňovom online kurze FB Naruby.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Petr píše:

    Učím se používat oboje 🙂

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.