ONLINE WORKSHOP pre ľudí z MLM, poradcov a koučov:

Ako okamžite začať zarábať z Facebooku

(aj keď nemáte kopec fanúšikov, bez otravovania kamarátov a emailovej databázy)

Nepoužívate reklamu na Facebooku? 6 rozumných dôvodov, prečo si ju budete chcieť zaplatiť ešte dnes

 

Pamätáte si ten moment, keď vám niekto prvýkrát ukázal klávesové skratky ctrl+c a ctrl+v?

Na chvíľu vám vyrazilo dych. Zostali ste ohromení.

A potom ste si plne uvedomili, koľko času a energie vďaka tomuto triku ušetríte…

Čo? Vážne? Prečo mi o tom nikto nepovedal SKÔR?!”

Dnes je mojim cieľom u vás vyvolať podobnú reakciu. (Áno, mám rád výzvy 🙂 )

Chcem vám ukázať výhody reklamy na Facebooku a dôvody, prečo ju v mojom podnikaní používam aj ja sám. A dúfam, že na konci článku si poviete:

“Prečo mi o tom nikto nepovedal skôr?”

Prečo niektorí podnikatelia nevyužívajú reklamu na Facebooku?

Ja… ja neviem.

Možno len nevedia, ako majú začať. Možno sa boja, že investujú veľa peňazí a bezvýsledne. Možno to už v minulosti skúšali a nevyšlo to. Možno sa im to zdá príliš zložité, zbytočné, drahé, nespoľahlivé…

V každm prípade, je to škoda.

Reklama na Facebooku je totiž jedinečná marketingová príležitosť, aká tu ešte nebola. Je vysoko účinná, bezkonkurenčne lacná a jednoducho nastaviteľná…

Ale nepredbiehajme. Tu je teda 6 dôvodov, prečo reklamu na Facebooku využívam ja (a ďalšie vyše 4 milióny obchodníkov a firiem):

1.Pretože je účinejšia ako akákoľvek iná reklama na sociálnych sieťach

A to nehovorím ja, ale 96% marketérov (podľa štúdie portálu eMarketer)! Podľa ich skúseností je návratnosť investície najvyššia zo všetkých sociálnych sietí práve na Facebooku.

Keď sa s ňou naučíte robiť, dokážete ju presne prispôsobiť svojim potrebám. Na výber máte rôzne typy reklamy, vďaka ktorým napríklad môžete:

  • zbierať e-mailové adresy
  • zvýšiť návštevnosť svojej webstránky
  • získať nových fanúšikov
  • zvýšiť návštevnosť svojej udalosti
  • pripomenúť návštevníkom e-shopu produkty, ktoré sa im páčili
  • ponúknuť niečo viac tým, ktorí u vás už nakúpili..

Stačí si vybrať svoj cieľ a Facebook vám k nemu pomôže. To nedokáže žiadna reklama v novinách alebo na billboarde 🙂

nastavenie cielu reklami facebook

A pomocou ďalších nastavení (o ktorých sa dočítate ďalej) si viete svoju reklamu optimalizovať tak, že sa vám investícia vráti niekoľkonásobne.

V našej kampani na predaj kurzu “Kráľ fanpage” nám reklama z Facebooku priniesla 30 predajov, teda obrat vo výške 7 110 €. To bol až 20% podiel na obrate celej kampane.

Vidím, že niektorí z vás neveriacky krútia hlavou. Tí, ktorí to s reklamou na Facebooku už skúsili a nevyšlo to…

Môžem byť úprimný?

Všetky začiatky sú ťažké. A vedieť správne nastaviť a optimalizovať reklamu na Facebooku, to chce trocha zručnosti a skúseností. Nebojte sa, po pár pokusoch a omyloch sa do toho dostanete. A výsledok bude stáť za to!

Ak by ste sa chceli pár chybám vyhnúť hneď od začiatku, môžete si pozrieť živý seminár, ktorý práve chystám. Bude o základoch reklamy na Facebooku a už teraz sa na vás s kolegom tešíme 🙂

2. Pretože je lacnejšia ako ranná káva

Dobre, priznávam, tento nadpis je trochu zavádzajúci.

Ale nie nepravdivý!

Na Facebooku totiž môžete mať reklamu už za 1€ denne. To je najmenší rozpočet, aký si môžete nastaviť.

A čo za to dostanete?

Pokojne aj desiatky kliknutí na odkaz a stovky až tisícky zhladnutí. Takéto výsledky za rovnakú cenu nedosiahnete nikde inde. A tie možnosti!

Máte na výber, či chcete platiť za klik, za zobrazenie reklamy alebo dokonca za konverziu. Cenu si vyberiete sami alebo sa bude meniť automaticky. Ak si ju však nastavíte sami, máte istotu, že sa vaša reklama nepredraží.

nastavenie rozpoctu reklamy facebook

Okrem toho si tiež sami nastavíte svoj rozpočet na celú kampaň alebo na jeden deň. A ďalšou poistkou je Limit účtu na výdavky, čo je suma, ktorú ste ochotný minúť na všetky reklamy. Keď dosiahnete túto sumu, reklamy sa automaticky stopnú.

Vďaka týmto nastaveniam sa vám jednoducho nemôže stať, že na reklamy miniete viac, ako plánujete.

Dokonca sa stáva, že zaplatíte ešte menej.

Facebook totiž každú reklamu boduje od 1 do 10, čo sa nazýva relevancia reklamy. Keď je reklama dobrá a ľuďom sa páči, vaše skóre stúpne a náklady na reklamu sa znížia. Takže sa napríklad stáva, že si nastavíte cenu za klik 10 centov, ale nakoniec platíte iba 5 centov.

Nie ste si istí, či je reklama na Facebooku pre vás to pravé? Skúste to ako ja.

Keď som ja začínal s reklamou na Facebooku, investoval som 1€ denne. A dnes? Môj mesačný rozpočet dosahuje 4-ciferné čísla. Lebo som zistil, že to naozaj zarába…

Tak čo, odpustíte si zajtra rannú kávu a radšej ukážete svoju reklamu stovkám potenciálnych zákazníkov? Alebo si doprajete oboje? 🙂

3. Pretože ju uvidia iba tí, ktorí patria do vašej cieľovej skupiny

Keď si zaplatíte reklamu v novinách, všimne si ju iba malá časť ľudí. A ktovie, koľko z nich váš produkt aj naozaj zaujíma… Nie je to škoda?

Keby ste mohli vašu reklamu ukázať iba tým, ktorí patria do vašej cieľovky, nemíňali by ste zbytočne peniaze na tých ostatných.

A s Facebookom sa to dá.

Vyberte si presne, komu sa vaša reklama zobrazí. A tým presne myslím naozaj presne.

Napríklad, je vaša reklama relevantná len pre zasnúbené ženy z Bratislavy, ktoré majú od 25 do 35 rokov a majú rady víno a rockovú hudbu? Nech sa páči:

nastavenie publika reklama facebook

Vybrať si môžete podľa toľkých kritérií, až to začína byť strašidelné: podľa veku, pohlavia, bydliska alebo miesta, kde sa práve nachádzajú, rôznych záľub, rodinného stavu, vzdelania, typu mobilného zariadenia alebo operačného systému, či dochádzajú do zamestnania…

Okrem toho si môžete vytvoriť vlastné publikum z e-mailovej databázy, z návštevníkov vašej webstránky alebo na základe ich aktivity na vašej fanpage.

Ďalšou možnosťou je vytvoriť si podobné publikum, ktoré sa bude podobať na niektoré z vašich vlastných. Facebook tak sám vyberie užívateľov, pri ktorých je vysoká šanca, že ich vaša reklama osloví.

4. Pretože si ju ľahko prispôsobíte presne podľa svojich predstáv

Už viete, že si môžete robiť takmer čokoľvek s rozpočtom a cieľovou skupinou, teda publikom.

Ale to nie je všetko, čo si môžete nastaviť podľa svojich predstáv.

(Uznávam, už to začína byť trochu nudné. Ale vydržte, už len 542 slov do konca článku.)

Po všetkých tých nastaveniach začína ozajstná zábava. Do čoho oblečiete vašu novú reklamu?

typy reklamy facebook

Rôzne formáty, umiestnenie, vaše obrázky či video, pútavý text…

Svoju reklamu môžete naaranžovať na milión spôsobov. A čo je najlepšie, všetky tieto nastavenia jednoducho zmeníte na pár kliknutí. Dizajnéri a programátori Facebooku mysleli aj na technicky menej zdatných a správcu reklám urobili naozaj prehľadným.

Ak by ste sa tam predsa len cítili stratení, skúste sa prísť pozrieť na môj živý seminár Základy reklamy na Facebooku. Celý postup vytvárania reklamy si tam prejdeme spoločne.

5. Pretože môžete testovať a platiť iba za tú reklamu, ktorá vám zarába najviac

Iba hlupák by platil za reklamu, ktorá nefunguje.

Ako ale dopredu zistiť, čo bude fungovať? Na to by ste museli mať krištáľovú guľu a veštecké zručnosti.

Pre tých z nás, ktorí takýmito schoposťami nedisponujeme, tu je AB testovanie.

Princíp je ten, že spustíte dve veľmi, veľmi podobné reklamy. Aby to fungovalo, musia sa líšiť iba v jednej jedinej veci. Môže to byť iný obrázok, iné publikum, iný text…

Chvíľu sledujete, čo sa bude diať. Čakáte, ktorá z reklám bude úspešnejšia – reklama A alebo reklama B? A keď je výsledok jasný, tú druhú, menej úspešnú, vypnete.

Jednoduché, však?

Síce ste na začiatku minuli niečo aj na slabšiu z reklám, v konečnom dôsledku sa vám to oplatilo. Teraz ste si istí, že platíte len za to, čo funguje. A môžete to rozbehnúť naplno.

Takéto testovanie sa vám môže zdať zbytočné, ale v skutočnosti aj drobné rozdiely môžu spôsobiť veľký rozdiel vo výsledkoch.

Zažili sme to na vlastnej koži.

Spustili sme reklamu na e-book zadamo s cieľom zbierať e-mailové kontakty. Úloha znela: Aké publikum a aký obrázok vybrať, aby sme za 210€ získali čo najviac kontaktov?

Aj keď to znie ako príklad z učebnice matematiky, nemuseli sme nič počítať. Vytvorili sme 4 reklamy – 2 sa líšili v zvolenom publiku a 2 v obrázku.

Po čase sme našu kampaň optimalizovali. Vypli sme reklamy, ktoré mali vysokú cenu za získanie kontaktu, a zvyšok rozpočtu sme dali do reklám, ktoré zostali spustené.

Za 210€ sme nakoniec získali oveľa viac kontaktov, ako keby sme nechali spustené všetky 4 verzie reklamy.

vysledky testovania reklamy facebook

6. Pretože má väčši dosah ako príspevky z vašej fanpage

Možno ste o tom už počuli – Facebook v posledných rokoch znižil dosah príspevkov z fanpage.

Obchodníci sa tak musia stále viac snažiť, aby ich obsah videlo čo najviac fanúšikov.

Ale ako to už chodí, za všetko sa musí platiť – buď časom, alebo peniazmi.

A platená reklama je presne tou skratkou pre netrpezlivých, vďaka ktorej oslovia viac ľudí oveľa rýchlejšie a jednoduchšie. Niečo ako podvádzanie, len je to dovolené…

Teraz už pravdepodobne otvárate Facebook…

… pretože ste pochopili, že jeho reklamy sú jedinečnou marketingovou príležitosťou, ktorú by bola škoda nevyužiť. Alebo nie? 🙂

Finálne rozhodnutie nechávam na vás. Pre mňa však Facebook stále zostáva jedným z top marketingových nástrojov.

Preto teraz idem pokračovať v prípravách na môj seminár Základy reklamy na Facebooku, ktorý bude už čoskoro naživo 🙂

P.S.: Máte otázky? Sem s nimi! (Chcel som povedať, do komentárov s nimi!)

P.S.2: Ak nechcete vedieť, ako sa robí úspešná reklama na Facebooku, neklikajte na tento odkaz. Naozaj. Mohli by ste sa naučiť pár strašne užitočných trikov, predbehnúť konurenciu a zarobiť kopu peňazí.

 

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Daniel píše:

    Ďakujem, tušil som v tom potenciál, a vy ste mi to potvrdil. Som vďačný za to, že to prezentujete v slovenčtine nakoľko neovládam anglický jazyk. Som zvedavý na ďaľšie možnosti.

  2. Barbara píše:

    Dobry den, ja reklamu na facebooku vyuzivam, ale chcela by som sa opytat, ci tento novy facebook, ktory sa zameriava na to, aby sa uzivatelom viac zobrazovali posty od ich priatelov a nie od stranok, nejakym sposobom vplyva na tie reklamy. Budu sa v News Feede zobrazovat zaplatene posty tak ako predtym?

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň Barbora, výborná otázka 🙂 Áno reklamy sa budú zobrazovať medzi príspevkami priateľov – teda v newsfeede, ako to bolo doposiaľ. Pre tých, čo využívajú facebookovú reklamu je to pozitívna správa, lebo tam zbtočne nebudú príspevky stránok, ktoré by mohli odpútavať pozornosť.

  3. Luca píše:

    Velmi dobry clanok, uzitocny aj motivacny! Ja travim pri tvoreni FB reklam strasne vela casu, pekne si to tu zosumarizoval, urcite by som rada prisla na nejake Tvoje prednasky. Pozdravujem a drzim palce.

    • Martin Mažár píše:

      Jeee Luca, ďakujem za komentár – veľmi potešil. Ráď ťa uvidím na niektorom z našich seminárov. Dobre robíš, že s reklamami tráviš veľa času. Je to totiž obrovská príležitosť, pretože je pomerne lacná a ľahko cieliteľná. Časom to určite pôjde hore, preto to treba teraz využiť.

      Krásny deň 🙂

  4. Barbara píše:

    dakujem za vymazanie mojho komentaru namiesto odpovede

    • Martin Mažár píše:

      Barbora, váš komentár nikto nevymazal :). Komentáre postupne schvaľujeme. Zvyknú vaše komentáre na stránkach ľudia mazať?

      P. S. Inak v mojej skupine Online lídri, na komentáre odpovedám flexibilnejšie. Pridajte sa, ak vás zaujímajú veci z oblasti Facebooku, reklamy, online marketingu, email marketingu. Okrem mňa sú tam aj ďalší odborníci na online marketing, ktorí sa delia o svoje vedomosti. Tu je odkaz na skupinu: https://www.facebook.com/groups/onlinelidri/?fref=ts

  5. Sona píše:

    Dobry den. Zaujal ma vas zivy seminar o FB reklame. Nie som moc zbehla v tychto veciach. Este som reklamu na FB nerobila. Je na seminari dost priestoru na vysvetlenie detailov aj laikovi ako som ja? Dakujem.

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň Soňa, presne tak sme ten seminár pripravovali, aby lajci zo seminára odchádzali tak, aby odchádzali zo seminára tak, aby vedeli si nastavovať reklamy a v praxi to používať. To je aj dôvod, prečo napríklad máme obmedzený počet vstupeniek (na iných seminároch počet vstupeniek nie je obmedzený), aby to bolo únosne a zvládnuteľné, keďže sa jedná o vysoko praktické školenie.

  6. Renata píše:

    Martin,mne to nedava taku moznost vybrat cielovku.Len lokalitu,pohlavie a sumu.Kde to najdem? Ako sa ktomu dostanem? Dakujem

  7. Ľudka píše:

    Dobrý deň, článok je naozaj pútavý a chcela by som fb reklamu vyskúšať. Čo musím reálne urobiť? Počula som, že musím mať firemný bankový účet a musím byť identifikovaná osoba. Je to tak?

  8. lado píše:

    huraaa vsetci zbohatnemee

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *