Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

[ROZHOVOR] Za 5 mesiacov dala výpoveď v práci. Čo jej pomohlo?

Pred rokom ešte Nikol pracovala ako moja asistentka na plný úväzok. Dnes už to tak nie je.

5 mesiacov po tom, čo získala prístup do online kurzu Kráľ fanpage Prémium, mi dala výpoveď.

Facebooková stránka, ktorú si na základe kurzu vytvorila, jej pomohla získať príjem, vďaka ktorému už nemusela pracovať pre niekoho (teda pre mňa), ale mohla začať pracovať na svojom biznise.

Teda budovať svoje online podnikanie, medzinárodnú sieť a pasívny príjem.

Myslím si, že Nikol na základe toho, čo dosiahla, môže byť príkladom aj pre ostatných networkérov, ktorí sa chcú vymaniť z práce pre niekoho a začať budovať niečo svoje.

To je dôvod, prečo som s Nikol spravil krátky rozhovor, aby sa s vami podelila o svoje skúsenosti. Verím, že jej odpovede budú pre vás prínosom.

(pozn. pozrite si aj ďalšie rozhovory so Zuzkou Bašovou alebo Evkou Mikluškovou, ktorým sa ozýva 2 – 5 klientov denne)

Nikol, prosím predstav sa a povedz čomu sa venuješ?

Volám sa Nikol Bačovská som začínajúci blogger fittelo.skdetoxc9.sk, online networker a milujem zdravý životný štýl 🙂 Rozhodla som sa, že si vybudujem online podnikanie, medzinárodnú sieť ale hlavne pasívny príjem.

Chcem veľa cestovať, spoznávať krásy sveta a robiť to čo milujem. Milujem tiež slobodu pri práci, a preto som vďačná, že som našla firmu, kde mám možnosť spojiť všetko dohromady: využívať online technológie, zdravý životný štýl a slobodu.

Prečo si sa rozhodla robiť MLM inak ako väčšina ľudí, teda pomocou internetu?

Svet technológií sa veľmi rýchlo mení. Kedysi obchodníci telefonovali a oslovovali pracne studený trh.

Dnes vďaka online technológiám vieme ľuďom ukázať, čo robíme a ľudia sa začnú ozývať sami, nemusíte nikoho presviedčať.

Najväčší dôvod je, že sama na sebe vidím ako všetko riešim online. Telefón je môj druhý pc, odtiaľ viem vyriešiť úplne všetko.

Dnes už väčšina z nás namiesto čítania novín či sledovania TV sleduje sociálne siete a informácie hľadá na google či youtube.

Čo z Facebooku využívaš (fanpage, Fb skupiny, osobný profil) a čo ti najviac funguje?

Najviac využívam samozrejme fanpage a s fb skupinou práve začínam. Fanpage mi funguje výborne, mám skvelé čísla dosahov aj zapojenosti.

Osobný profil využívam zatiaľ len na zdielanie osobných vecí.

Čo sa v tvojom podnikaní zmenilo, keď si začala používať Facebook na biznis?

Vďaka FB ma začali sledovať ľudia z viac ako 24 krajín, čo by sa offline asi zrejme nepodarilo alebo by to trvalo veľmi dlho.

FB je miesto, kde ľudia trávia veľa času a preto treba využiť potenciál FB pokiaľ sa dá. Na Facebooku fičí viac ako 1,4 miliardy a z toho 2,5 milióna osôb na Slovensku.

Tam proste musíte byť. Každý týždeň sa ozvú 3-4, ktorý chcú bližšie info.

Kde si sa naučila pracovať s Facebookom? 

Takto pred rokom som FB používala na bežné účely a nevedela som vôbec ako spravovať fanpage, aby mala nejaké výsledky.

Najviac mi dala samozrejme spolupráca s tebou a tvoj kurz Kráľ fanpage premium, kde som sa naučila konkrétne kroky ako postupovať od založenia až po získanie prvej tisícky fanúšikov.

No najdôležitejšie je aplikovať tieto veci ihneď do praxe a vydržať.

So svojou fanpage som začala v júli 2017. Bolo to dennodenné postovanie, veľmi ma to bavilo a myslím, že aj preto výsledky prišli veľmi rýchlo.

Dnes je na mojej fanpage cez 4941 fanúšikov a 5110 sledovateľov (máj 2019). Čomu sa veľmi teším 🙂

Koľko času tráviš správou svojej fanpage?

Zo začiatku to bolo viac času, pokým som našla nejakú svoju identitu stránky tak som hľadala, skúšala, prerábala. 🙂

No dnes mi to zaberie pár minút denne. No stále robím veci na dennej báze. Každý deň tomu venujem 5-10 minút na rutiny, tak vidím najväčšie pokroky.

Plánujem príspevky väčšinou v pondelok na celý týždeň a využívam na to externú aplikáciu Froby, ktorá mi šetrí veľa času.

Kedy sa ti ozval prvý klient z Facebooku?

Prvý klient sa ozval do mesiaca a ozývajú sa stále, no svoju fanpege som zamerala prioritne na budovanie dôvery, vzťahu a mena. Web, ktorý práve spúšťam, kde aj blogujem bude miesto, kde sa chcem primárne zamerať na predaj produktov.

Ako často pridávaš príspevky? 

Postujem každý deň, pretože teraz keď už fanpage funguje skvelo, rada skúšam a porovnávam výsledky. Skúšala som postovať každý 2. deň no dosahy boli nižšie aj zapojenosť.

Takže ostávam pri 1 poste každý deň. Najviac mi fungujú príspevky ráno okolo 9 hodiny a večer od 20:30-21:30.

Kde hľadáš inšpiráciu na príspevky?

Sledujem rôzne zahraničné stránky na fb, ale aj slovenské 🙂 Samozrejme je z čoho sa inšpirovať. Všetku grafiku na posty si robím sama v canve. Funguje to naozaj dobre.

Zo začiatku mi trvalo nejaký čas vytvoriť peknú grafiku, chce to len prax a odhodlanie 🙂 Dnes mi to zaberie pár minút a originálny post je na svete.

Aký bol tvoj najúspešnejší príspevok?

Jeden príspevok sa mi podarilo vytvoriť, ktorý bol veľmi úspešný. Presne čísla sú  575 likeov, 2710 zdieľaní a organický dosah takmer 272 000. Bol to organický dosah, žiadna reklama.

Čo je podľa teba najväčšia chyba pri využívaní Facebooku?

Najväčšia chyba je, že ľudia si založia fanpage, začnú postovať no po 2-3 týždňoch či po krátkej dobe nevidia výsledky a skončia s postovaním.

Našla som veľa fanpage, ktoré sú „mŕtve“.

Určite netreba čakať veľké výsledky hneď od začiatku. Je to usilovná a vytrvalá práca. Vzťah na sociálnych sieťach sa buduje dlhšie, preto treba vydržať a stále postovať.

Sociálne siete musíte stále živiť obsahom. Raz sa to prelomí a prídu výsledky, ktoré očakávate.

Čo je podľa teba najdôležitejšie pri využívaní Facebooku?

Najdôležitejšie je robiť to s radosťou. Postovať nie preto, že dnes som ešte nič nepostol, a tak tam uverejním hocičo, len aby som splnil 1 post denne.

Postujte preto, že chcete, baví vás to a chcete ľuďom ukázať váš skvelý produkt či službu, niečo čo ich bude zaujímať a budú to chcieť zdielať ďalej. 🙂

Keby si mohla dať jednu radu menej skúseným, aká by to bola?

Mám 2 rady 🙂

Moja 1. rada je: na začiatku to bude veľa informácii, nových vecí a môžete mať hlavu ako „melón“. Dôležité však je začať, aj keď nemáte ešte jasnú predstavu, aj keď príspevky nebudú 100% či nebudete mať pekné obrázky alebo fotky na profile.

Hlavne začnite. Najlepší čas je dnes nie zajtra či po zajtra.

Na začiatku sa moja fanpage volala úplne inak, logo som vytvorila až na 3. krát a prvé fotky boli hrozné 😀 no tým, že som to robila každý deň tak som sa zlepšovala ja aj moje výtvory a naberala som skúsenosti. Spoznávala som svojich fanúšikov čo sa im páči a čo vôbec nie. Dôležitý sú vaši fanúšikovia.

Každý post, ktorý idem uverejniť som v očakávaní a veľmi sa teším či bude lepší, ako tie minulé a uvidí ho ešte viac ľudí.

Moja 2. rada je: vytvoriť si čo najdetailnejšieho avatara (koncového zákazníka-cieľovú skupinu) a každý post, ktorý chcete uverejniť, spýtajte sa, či toto môjmo avatara bude naozaj zaujímať a či to je pre neho hodnotná informácia.

Ak je odpoveď nie, tak hľadajte-urobte iný post. Vyhrajte sa s vašimi postami, prekonávajte samých seba a uvidíte ako vám čísla rapídne začnú rásť. 🙂

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Veľmi zaujímave.Ja som moju Fanpage zalozila 30.5.2018 na druhý deň po školení s Martinom Mažárom a je to take moje dieťa ta steanka,neprejde hodina;aby som tam nepozrela,čo nové,hneď pozývam ľudí,jtorým sa páci môj prispevok.Pridavam denne prispevky a za tú dobu mám 91 ľudí,ktorym sa moja stránka páči. V kratkej dobe chcem čísla zvýsiť.
    Pekný deň.

    • Martin Mažár píše:

      Bernardína, tak to je super za cca 2 týždne máš 91 fanúšikov. Teraz sa treba do toho oprieť a snažiť sa získať čo najviac fanúšikov, ktorí sa skutočne zaujímajú o tvoju tému. Pretože čím viac skutočných fanúšikov máš (ktorých tvoja téma zaujíma) tým viac ti môže správa facebookovej stránky (fanpage) zarábať resp. získavať klientov.

      Samozrejme je potrebné tiež pravidelne pridávať príspevky a vytrvať v tom. Držím palce a prajem veľa úspechov 🙂

  2. Sofi píše:

    Pratele chtela bych se zeptat: co je lepsi, pustit se do fb fanpage i kdyz jeste nemam hotovy produkt (poutlze konzultace po tel/skype) anebo nejdriv vyrobit prvni produkt,kt se da stahnout/koupit a pak teprve fanpage???

  3. Marian Hatiar píše:

    Dobry clanok. Myslim, ze mam co dohanat. Moj najvacsi problem je cas. Nestiham pripravit prispevok na kazdy den. Trochu sa utesujem aspon tym, ze cisla su vcelku dobra, aj ked by mohli byt urcite lepsie keby som bol aktivnejsi. Snad raz…

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů