10 online kurzov za cenu 1

Získajte 10 tréningov na rôzne témy a zaplaťte len za jeden. S týmto balíkom rozbehnete získavanie klientov na viacerých forntoch. 

Ako zaviesť email marketing do podnikania a okamžite zvýšiť zisky?

Veľa ľudí tuší, že email marketing by im pomohol ľahšie zarábať a získavať nových klientov.

Mnohí nemajú predstavu, ako ho zaviesť do svojho vlastného podnikania.  Nevedia,  čo to vlastne obnáša. Ako na to, preto sa doteraz neodhodlali začať.

Potom sú aj takí, ktorí aj začali a rýchlo skončili, s mylným presvedčením, že email marketing nie je nič pre nich.

Ak patríte medzi nich, potom je tento článok práve pre vás.

Keď ľudia začínajú, často opakujú 2 základné chyby email marketingu:

1. Iba predajné emaily

email marketingBombardujú svojich potenciálnych zákazníkov nonstop iba ponukami typu: Kúpte si náš nový produkt! Využite akciu 30% a pod.

Toto je rýchla smrť. Prečo? Všetci sme len ľudia, aj ja, vy, aj oni, vaši zákazníci. Keď vám niekto posiela iba ponuky na to, aby ste od neho nakupovali, ako to na vás pôsobí? Nezačne vám to liezť na  nervy? Mnohým z nás určite áno.

Čudujete sa, že ľudia na vaše predajné emaily nereagujú? Ja nie.

Takto sa s obľubou správajú hlavne majitelia eshopov, ale nielen tí. Potom ich emaily začnú zákazníci ignorovať. Zistia, že iných, ako predajných správ sa nedočkajú. Ak práve nechcú nakupovať, tak takéto emaily nemajú pre nich žiadnu pridanú hodnotu. Rýchlo ich začnú otravovať a je možné, že sa aj odhlásia z odberu emailov.

Takže, chyba nie je v email marketingu. Problém je v tom, že nemôžete stále tlačiť na pílu. Dúfať, že ľudí takto presvedčíte k nákupu a budú vám dôverovať.

2. Iba poradenské emaily

Jeden môj známy, Dušan Daniel, spomína na to, ako sa kedysi konečne odhodlal začať posielať ľuďom emaily. Bol spokojný, že začal. Malo to jeden háčik. Zistil, že sa nič moc nezmenilo. Nijak to viditeľne nepocítil na svojej peňaženke. Prečo? Lebo, on naopak, zabudol predávať. Posielal vždy iba poradenské emaily. Zabudol na tie predajné.

Ani on nemal dôvod očakávať, že takto začne viac predávať. Vlastne nič ľuďom neponúkal. Ešte, že na to včas prišiel. Hneď na to, sa mu začalo mesačne ozývať v priemere 5x toľko potenciálnych zákazníkov ako doposiaľ.

Berme si príklad z televízie

Z čoho asi žijú televízie? Taká Markíza, Jojka a ďalšie? Vysielajú filmy, seriály, športové prenosy, aby udržali nás, divákov pri obrazovkách, to je fakt.

Ale čo nám servírujú počas programu? A vždy v tom najlepšom. Áno, reklamu.

Logicky: Pozerali by ste televíziu kvôli reklame? Určite nie. Preto reklamy umiestňujú do filmov. A samozrejme, z nich žijú.

Tak presne takto si to premietnite teraz do vášho email marketingu.

Ak chcete, aby vám email marketing fungoval, je potrebné, aby vás ľudia čítali, tak ako je to v prípade televízie, že ju ľudia majú dôvod pozerať.  Zaraďuje do vysielania programy, ktoré nás oslovia.

Tak aj vy musíte prinášať ľuďom obsah (články), ktoré ich budú zaujímať. Také, v ktorých im radíte a pomáhate.

Na druhej strane, tak ako televízia, aj vy im občas môžete priniesť aj nejakú ponuku. Upozorniť aj na to, že im viete pomôcť aj viac.  Napríklad, prostredníctvom nového tovaru, alebo výhodného nákupu, či kurzu.

Ale všetko toto musí byť v určitej harmónií. Musíte to robiť vyvážene a uvážene. Ale rozhodne nezabúdajte aj predávať.

Kto sa bojí, nech nechodí do lesa

Zabudnite na obavy.  Možno vás brzdí strach, alebo sa obávate začať posielať aj predajné emaily. Myslíte si, že to vyznie trápne? Mýlite sa!

Práve naopak. Ľudia, ktorí čítajú vaše články, vám dôverujú. Považujú vás za znalého vo vašom odbore. Inak by vaše články nečítali.  Poradenskými článkami ste si získali ich dôveru. Radšej kúpia od vás, ako od niekoho, komu nedôverujú. Ale iba v prípade, že sa o vašej ponuke včas od vás dozvedia.

Ako na dobrý email marketing?

1) V prvom rade je potrebné udržať si pozornosť potenciálneho zákazníka. Preložené do ľudskej reči to znamená, posielať mu emaily na témy, ktoré ho skutočne zaujímajú a zaslúžia si jeho pozornosť.

2.) Treba vedieť, kto je ten človek, ktorého pozornosť si chcem získať. Čím žije, čo ho zaujíma.

Možno sa vám to zdá nepodstatné, ale nie je. Prečo? Pretože ak budete o vašom potenciálnom zákazníkovi vedieť čo najviac, budete vedieť aké témy sú mu blízke, potom budete vedieť, čo pre neho písať. Ak v tom budete mať jasno, budete vedieť, na čo treba zamerať vaše poradenské emaily.

Na čo zákazníci počúvajú?

  • Keď sa stretávate s vašimi zákazníkmi, píšte si otázky, ktoré vám kladú.
  • Keď spravujete váš facebook fan page, pýtajte sa ich, aby ste sa o ich potrebách a záujmoch, čo najviac dozvedeli.
  • Sledujte rôzne internetové fóra, v ktorých sa zdržujú a dozviete sa, o čom diskutujú.
  • Tí pokročilejší, používajte aj google adwords. Je to už vyšší level, ktorý vám dá jasnú odpoveď na otázku, aké kľúčové slová vaši zákazníci vyhľadávajú.

A presne to sú témy pre vaše články. To sú tie problémy, tie otázky, na ktoré vaši zákazníci hľadajú riešenie.

Keď im budete radiť a pomáhať v týchto otázkach, budú s radosťou čítať vaše emaily. Budú sa na ne dokonca aj tešiť. Medzi poradenskými emailami si radi prečítajú aj ten predajný email, ktorý im pošlete.

Pozor na úžitok

Čo je dôležité nielen pri email marketingu, ale pri akomkoľvek marketingu?

Zákazníci z vašej komunikácie, v tomto prípade emailu, musia vedieť, aký ÚŽITOK z toho, čo im ponúknete, budú mať.

Čo tým získajú, aký problém im to vyrieši, kam ich to posunie. Na to treba pri písaní emailu  vždy pamätať.

Dva v jednom

Ako zaviesť email marketing do podnikania

Už sme spomínali, ako rafinovane to robí televízia. Ale ona má na to ešte ďalšie fígle.

Počas rôznych diskusných relácií, alebo talk show, napríklad aj v programe Adely Banášovej, sú umiestňované produkty.

Takže nič extrémne rušivé, čo by nás naštvalo, ale niečo, čo len tak mimovoľne zaregistrujeme. Napríklad, coca cola, budiška, či iná známa minerálka na stole moderátorky a jej hostí. Určite ste to už niekedy postrehli.

Môžeme sa inšpirovať tiež. Nemusíme posielať jeden poradenský a druhý predajný email. Televízia tiež nevysiela “čisté filmy” a potom “čisté reklamy”.

Môžeme do poradenského emailu na záver dať odkaz na link, kde sa môžu prihlásiť na školenie, alebo si zakúpiť váš nový produkt. Presne takto to robím aj ja.

Jediná podmienka je, že musí to, čo ponúkame na záver, súvisieť s témou poradenského článku, na ktorý ich v tom emaile upozorňujeme.

A potom, samozrejmosťou by mali byť vaše kontaktné údaje na konci emailu. Adresa webstránky, čo je vlastne vaša predajňa, kam zákazníkov chcete nasmerovať.

O tom, ako by váš email mať vyzerať a ako ho jednoducho vytvoriť, ako často ho posielať, sa dozviete v ďalšom článku.

Prečo email marketing?

Email marketing patrí bez pochýb k najúčinnejším marketingovým nástrojom, aké dnes vo svete existujú. Vďaka nemu môžeme všetci optimalizovať svoju prácu a za krátky čas osloviť tisícky svojich zákazníkov.

Môžeme si budovať značku, udržiavať vzťahy so svojimi zákazníkmi, ale súčasne aj predávať. Otázka je, či ho dokážeme správne nastaviť a použiť.

Základným predpokladom fungujúceho email marketingu je nájsť pomer medzi poradenskými a predajnými emailami.

 

Pretože dokážu fungovať iba ako brat so sestrou, nie oddelene. To znamená, že ak začneme iba radiť a nebudeme aj predávať, nedosiahneme ani zďaleka to, čo by sme mohli. A naopak, ak budeme iba predávať, môžeme si uškodiť.

Verím, že vám tento článok pomohol pochopiť základný princíp email marketingu. Možno aj odhalil dôvod, prečo to u vás doteraz nefungovalo. Na ďalšie hodnotné a praktické rady sa môžete tešiť v ďalšom, už pripravovanom článku.

 

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.