Staňte sa členom Master Clubu Online lídrov a získajte najlepší komplexný návod na úspech!

Ak robíte toto, poškodzujete si svoju fanpage na Facebooku

 

Pozývate svojich priateľov na Facebooku, aby sa stali fanúšikmi vašej Facebookovej stránky? Tak zbystrite!

Niektorí to totiž robia spôsobom, ktorý môže poškodiť ich Facebookovú stránku, znížiť počet videní príspevkov alebo zvýšiť náklady na reklamu na Facebooku.

V poslednom čase, týchto prípadov pribúda. Robíte to aj vy?

 

Čo sa stáva?

Pomerne často mi chodia žiadosti, aby som sa stal fanúšikom stránky nejakého môjho priateľa. (Pozn. To je super, lebo vidieť, že už mnohí pochopili, že vo Facebooku je veľký potenciál pre získavanie klientov.)

Niekedy sa fanúšikom stanem, inokedy nie.

Rozhodujem sa najmä na základe toho, či sa mi stránka páči alebo nepáči, či sa o danú tému zaujímam alebo nezaujímam, či som potenciálny klient alebo nie som.

Teda správam sa podobne, ako sa správa väčšina ľudí na Facebooku – nerozdávam “Páči sa mi” každému a každej stránke.

Občas, keď nedám nejakej stránke “Páči sa mi”, tak mi príde správa v zmysle:

“Dohodnime sa. Ja dám “Páči sa mi” tvoje stránke a ty dáš “Páči sa mi” mojej stránke.”

alebo

“Ja som ti dal “Páči sa mi”, tak aj ty daj “Páči sa mi” mojej stránke.”

Poďme si na príklade vysvetliť, ako funguje Facebook, a aké následky môže mať takéto vynucovanie “Páči sa mi” pre vašu stránku.

Tu je príklad

Predtavte si situáciu. Vytvoríte si stránku o vegetariánstve. Pošlete pozvánku všetkým svojim priateľom, aby sa stali fanúšikom vašej stránky. Väčšina z nich však vegeteriánstvu neholduje a ani ich daná téma nezaujíma.

Preto len malá časť z nich sa stane fanúšikom vašej stránky. (Pozn. zväčša sa fanúšikom stane 10 – 15 % vašich pozvaných priateľov.)

O týždeň sa rozhodnete napísať správu tým, ktorí sa nestali fanúšikmi vašej stránky:

“Ahoj vytvoril som si novú stránku: https://web.facebook.com/MartinMazar/?fref=ts. Prosím ťa, daj like mojej stránke. Ja som ti dal tiež.”

Nakoniec, časť z nich – aby nemala blbý pocit, sa stane fanúšikom vašej stránky.

Čo si myslíte, pomôže vám to alebo vám to skôr uškodí?

 

Aké následky to môže mať?

Facebook mŕtve dušeKeď sa stane fanúšikom vašej stránky človek, ktorý nie je fanúšik vašej témy, nie je ani váš potenciálny klient, a ani ho vaša téma nezaujíma, tak čo tým získate?

V podstate len MŔTVU DUŠU!

Alebo inak povedané fanúšika, ktorý nikdy nebude klikať na vaše príspevky, lebo ho to nezaujíma.

Prípadne človeka, ktorého budú vaše príspevky OTRAVOVAŤ, lebo ho to nezaujíma.

Úprimne! Kto z nás by chcel vidieť na Facebooku veci, ktoré ho nezaujímajú? Nikto.

Preto to Facebook zariadil takto:

Keď sa človek stane fanúšikom nejakej Facebookovej stránky, tak mu pár dní potom, začne zobrazovať príspevky z danej stránky, aby zistil či ho daná téma skutočne zaujíma.

Facebook sleduje, ako človek reaguje na príspevky. Keď dáva “Páči sa mi” (alebo iné alternatívy “Páči sa mi”), komentuje a zdieľa, tak dáva Facebooku najavo, že sa mu daná téma páči.

Preto Facebook mu bude aj naďalej často zobrazovať príspevky z danej stránky.

Pokiaľ však nebude reagovať na príspevky, tak danému človeku prestane zobrazovať príspevky z danej stránky resp. bude ich zobrazovať veľmi, ale veľmi málo…

Prečo?

Lebo cieľom Facebooku je, aby sa ľuďom zobrazovali príspevky, ktoré sa im páčia. Len vtedy sa budú na Facebook pravidelne vracať (a Facebook bude môcť zarábať na reklame).

 

Druhá vec, ktorá sa stane…

Ďalšia vec, ktorá sa môže stať je, že sa vám môže znížiť dosah príspevkov. V praxi to znamená, že vaše príspevky bude vidieť stále menej ľudí.

Pýtate sa prečo?

Súvisí to s tým, aký mechanizmus Facebook používa pri zobrazovaní príspevkov.

Keď pridáte príspevok na vašu Facebookovú stránku, tak Facebook ho najskôr zobrazí len malej (testovacej) skupine vašich fanúšikov.

Facebook Páči sa miKeď fanúšikovia z testovacej skupiny na príspevok reagujú (lajkujú, klikajú, komentujú alebo zdieľajú), tak ho zobrazí ďalšej skupine vašich fanúšikov.

Zobrazí to o niečo väčšej skupine. Keď aj tí reagujú, tak to zobrazí ďalšej skupine vašej fanúšikov…atď

Prečo to Facebook robí?

Lebo vie, že niektoré Facebookové stránky len ľudí spamujú svojimi ponukami alebo pridávajú príspevky, ktoré ľudí nezaujímajú.

Pamätáte, čo je cieľom Facebooku?

Ale vráťme sa späť…čo to pre vás znamená?

Pokiaľ máte za fanúšikov veľa MŔTVYCH DUŠÍ napr. tých, ktorých ste donútili, aby sa stali vašimi fanúšikmi, ale inak ich to nezaujíma, tak sa môže stať, že práve im (ako prvej testovacej skupine) Facebook zobrazí príspevok. Oni na to nezareagujú, a tým pádom to nezobrazí ďalšej skupine vašich fanúšikov (možno práve tým skutočným).

Vy sa potom môžete čudovať, prečo pri takom vysokom počte fanúšikov, vidí vaše príspevky tak málo ľudí, a prečo tak málo ľudí na ne reaguje…

Príčina je v mŕtvych dušiach!

 

Vyvarujte sa MŔTVYM DUŠIAM

Vašim cieľom by nemala byť stránka s čo najväčším počtom “Páči sa mi”. Vašim cieľom by malo byť mať stránku s čo najväčším počtom skutočných fanúšikov, ktorí sa zaujímajú o vašu tému, sú aktívni a sú to vaši potenciálni klienti.

Takže nezávisí od množstva fanúšikov, ale od KVALITY FANÚŠIKOV!

Majitelia Facebookových stránok sa často ženú za vyšším číslom v počte fanúšikov a často naberajú veľa mŕtvych duší.

Napríklad tým:

  • facebook chyba - kupovanie páči sa miže si kupujú fanúšikov – Vyvarujte sa intezerátom tipu “Získam pre vašu stránku 5000 fanúšikov len za 50 eur”. Často sú to mŕtve duše, ktoré vám nijako nepomôžu.
  • že získavajú fanúšikov podvodom – napr. ľudia si myslia, že dali “Páči sa mi” niečomu, a v skutočnosti dali “Páči sa mi” niečomu inému.
  • že nútia svojich priateľov, aby sa stali fanúšikmi ich Facebookovej stránky. Nie je zlé pozvať svojich priateľov, aby sa stali fanúšikmi vašej stránky. Zle je, ak ich do toho nútite.

Facebook je úžasný nátroj na získavanie klientov, komunikáciou s klietmi a je skvelé, že ste sa do toho pustili.

Tak, ako so všetkým, je však potrebné poznať jeho zákonitosti, aby ste ho dokázali plnohodnotne využiť. Pomôcť vám k tomu môže napríklad môj bezplatný kurz FB NARUBY.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Rudolf píše:

    Ahoj Martin.Ani vo sne by ma nenapadlo,že si niekto je schopný vynucovať pozretie si svojho príspevku.Maš s tým skúsenosti,takže verím tomu,že sa to deje.No myslím,že takýto človek má IQ húpasieho koníka a je mi ho ľúto.

    • Martin Mažár píše:

      Nooo mne sa stáva pomerne často, že si ľudia vynucujú “páči sa mi” na fanpage. Myslím si však, že to nie je o “IQ húpacieho koníka”, ale neznalosť problematiky. Sám som porobil kopec hlúposti 🙂

      • Marq píše:

        Osobne si myslím, že je to celé o morálke. To, čo popisuješ v texte sa hodne deje aj v mojom okolí a poväčšine to robia ľudia, ktorí majú túto vlastnosť aj pri iných aktivitách, či vo vzťahoch..jednoducho sú to ľudia, ktorí sa neštítia špekulovať až podvádzať…potom príde takýto článok a ukáže im, hopla, skutočne snaha preskočiť poctivú prácu má negatíva…neraz to títo ale nenechajú na pokoji oni si totiž vždy myslia, že kým sa na to príde, kým to prerastie únosnú mieru a niekto reaguje lebo mu to kazí biznis tak na tom niečo získajú a priznajme si v istom zmysle to funguje preto podvodník vždy bude existovať…len platí tu zákon mafie – mafián má vždy krátky život….

  2. Ahoj Martine :),

    Popsal jsi to naprosto dokonale a mě až zaráží, že si někdo “lajk” vymáhá :). Úžasně ji to celé shrnul, super článek! 🙂 Kvalitní obsah a kvalitní fanoušci – srdcaři nadevše :)).

    Držím palce, sleduji a děkuji!
    Milena

  3. Kamil píše:

    Platí to aj pri vkladaní príspevku do rôznych inzertných skupín s odkazom na Facebook Fan Page? Aj týmto spôsobom získam tzv. mŕtve duše?

  4. Martina píše:

    Parádny článok Martin, niečo som o tom už vedela, toto mi len zapadlo do skladačky, ďakujem M.

    • Martin Mažár píše:

      Som rád, že sa článok páčil. V budúcnosti bude pribúdať viac článkov o facebooku, facebookových stránkach a teiž aj chybých, ktor ľudia často robia. Prajem veľa úspechov a nech sa darí 🙂

  5. Alžbeta píše:

    dobrý článok,tiež mám na FB fan page,aj súkromný Fb…
    tiež by ma zaujímala jedna vec….
    mala som súkromnú firemnú stránku a chcela som ju prerobiť na Fan page..ano prekonvertovalo mi ju na firemnú ale ako sa mám zbaviť tej starej,súkromnej,ktorá vlastne figuruje stále popri tej firemnej??????

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň Alžbeta, tak chce zrušiť svoj účet na FB, tak to urobíte pomocou tohto odkazu. Najprv sa prihláste pod tým účtom, ktorý chcete zrušiť, potom kliknite ne tento odkaz: https://www.facebook.com/help/delete_account a následne na tlačítko, ktoré sa na tej stránke nachádza.

      Skôr než tak urobíte, tak si dobre premyslite, či tým o niečo neprídete (resp. urobte opatrenia, aby ste o niečo dôležité neprišli) napr. fotky, ktoré ste tam pridali, či daný profil nie je administrátorom nejakej fanpage (a napr. predtým priraďte administrátorstvo nejakému inému profilu) atď.

  6. Martin píše:

    Ahoj Martin,

    ak som niekedy zakúpil tie “mŕtve duše”, je možné ich nejak vymazať/odstrániť z funpage?
    Ďakujem

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.