4 aplikácie pre plánovanie príspevkov na Facebook (skúsenosti z praxe)

aplikácie pre plánovanie príspevkov na Facebook

Pravidelne v skupine Online lídri od vás dostávam tu istú otázku: “Aké aplikácie použiť na plánovanie príspevkov na Facebook stránku.”

Takže v tomto článku sa na to pozrieme detailnejšie.

Chcem, aby ste si po prečítaní vedeli vybrať aplikáciu, ktorá vám bude najviac vyhovovať a nemuseli už brázdiť web a porovnávať funkcie rôznych aplikácii.

Čo môžete od tohto článku očakávať?

Za 5 rokov čo používam Facebook na “priťahovanie klientov” som využíval viacero aplikácii. V rámci tohto článku budem hovoriť o tých aplikáciach, ktoré som sám používal. Prezradím vám ich výhody a nevýhody, ich funkcie a tiež aj to, ako som bol s nimi spokojný.

Navrhujem začnime s tým, čo má každý z nás k dispozícii a s plánovačom, ktorý je súčasťou každej facebookovej stránky (a z časti aj facebookovej skupiny).

  1. Facebook plánovač

Ak nechcete, tak za plánovanie príspevkov na niekoľko dní dopredu platiť, nemusíte. Môžete využiť priamo plánovač, ktorý je súčasťou každej Facebook stránky alebo Facebook skupiny. To je aj dôvod prečo ho väčšina ľudí využíva a nevyužíva platené aplikácie.

Keď som robil prieskum v skupine Online lídri, tak Facebook plánovač používa až 86 zo 115 ľudí. Tu sú výsledky prieskumu:

Výsledky prieskumu aplikácie na plánovanie príspevkov

Výsledky prieskumu aplikácie na plánovanie príspevkov

Plánovanie príspevkov pomocou FB plánovača je veľmi jednoduché. Keď pridávate príspevok na svoje Facebook stránku (fanpage) len kliknete na malú šípku pod príspevkom a zadáte dátum, kedy chcete, aby sa príspevok publikoval.

Príspevok môžete naplánovať maximálne na 180 dní dopredu. Detailný návod ako plánovať príspevky pomocou Facebook plánovača nájdete v tomto článku.

Treba povedať, že plánovanie príspevkov priamo na Facebooku má svoje výhody, ale aj nevýhody. Poďme sa pozrieť najskôr na výhody.

Výhody Facebook plánovača:

  • Je to zdarma 🙂
  • Všetko, čo potrebujete na správu FB stránok na jednom mieste
  • Jednoduchý spôsob ako označovať ľudí a polohu pri príspevkoch
  • Možnosť vkladať tlačítko pre Messenger (poslať správu)
  • Netreba používať žiadnu externú aplikáciu
  • Možnosť plánovať príspevky aj cez mobil
  • Možnosť zvoliť alebo obmedziť publikum podľa veku, polohy alebo podľa záujmov
  • Možnosť nastavenia “dočasného videa” (nastaviť kedy sa video prestane zobrazovať)
  • Možnosť crosspostovania videí (zdielanie videí na iných Facebook stránkach)

Nevýhody Facebook plánovača

  • Nemožnosť jednoduchého opakovania úspešných príspevkov (okrem videí)
  • Chýba evergreenová funkcia, teda možnosť, aby sa niektorý obsah neustále opakoval
  • Žiadne návrhy príspevkov
  • Viacerí ľudia v skupine Online lídri sa zhodli, že Facebook znižuje dosahy u naplánovaných príspevkoch na viac ako 14 dní
  • Pridávanie príspevkov len na Facebook (žiadne ostatné sociálne siete nie sú podporované)

Cena: Zdarma

2. Froby

Froby je slovenská aplikácia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre malých podnikateľov a obchodníkov v priamom predaji, ktorí nemajú čas tráviť veľa hodín na Facebooku. Tomu sú prispôsobené aj všetky funkcie.

Froby funguje ako klasický plánovač. Môžete si dopredu nastaviť presný dátum a čas, kedy sa má konkrétny príspevok publikovať na Facebook. Okrem toho má aj funkcie, ktoré určite stoja za zmienku.

Mixér

Mixér je funkcia, pre tých, ktorí sú zaneprázdnení a nechcú venovať čas správe facebookovej stránky. Túto vychytávku si predstavte ako škatuľu, do ktorej naraz “nahádžete” veľa príspevkov a mixér za vás každý deň (resp. podľa vášho nastavenia) náhodne vytiahne jeden príspevok a pridá na vašu fanpage.

Ľudia to často využívajú napr. keď idú na dovolenku. Jednoducho zapnú mixér a ten sa o všetko postará. Alebo to používajú podnikatelia, ktorí chcú robiť FB marketing, ale takmer vôbec mu nechcú venovať čas.

Samozrejme s mixérom nemôžete očakávať rovnaké výsledky, ako keď budete každý deň venovať čas tvorbe nových príspevkov a tráviť čas na Facebooku. Je to však pekné uľahčenie práce pre zaneprázdnených.

Sledovač konkurencie

Ak hľadáte inšpiráciu alebo chcete zistiť, čo funguje na vašu cieľovú skupinu, tak by vám dobre mohol poslúžiť sledovač konkurencie.

Do sledovača pridáte url adresu konkurenčných facebookových stránok a okamžite máte pohľad na najúspešnejšie príspevky vašej konkurencie.

Vašim cieľom by nemalo byť kopírovanie príspevkov, ale skôr zisťovanie, čo zaberá na vašu cieľovú skupinu.

Návrhy príspevkov

Ak neviete, čo pridať na vašu stránku, tak môžete využiť návrhy príspevkov. Medzi návrhmi príspevkov môžete filtrovať podľa jednotlivých oblastí, podľa typu príspevku alebo podľa jazyka (slovenčina, čeština, angličtina).

Návrhy príspevkov sú niečo ako prvá pomoc.

Froby aplikácia na plánovanie príspevkov - Návrhy príspevkov

Froby aplikácia na plánovanie príspevkov – Návrhy príspevkov

Výhody

  • Možnosť plánovať príspevky aj na niekoľko mesiacov dopredu
  • Návrhy príspevkov
  • Sledovač konkurencie
  • Mixér
  • Ľahká recyklácia starších úspešných príspevkov
  • Aplikácia v slovenskom jazyku a slovenská zákaznícka podpora

Nevýhody

  • Možnosť plánovať príspevky len na Facebook (žiadne ostatné sociálne siete nie sú podporované)
  • Nie je možnosť označovať ľudí a pridávať polohu, pridať tlačítko Messenger

Froby je veľmi obľúbený aj medzi ľuďmi v skupine Online lídri. Tu jedna z členiek skupiny zdiela ako používa Froby pri správe svojej fb stránky.

ako sa pracuje s aplikáciou Froby

ako sa pracuje s aplikáciou Froby

Cena: 19 eur/mesiac alebo 108 eur/rok

3. Postplanner

Postplanner je jedna z prvých aplikácii, ktorú som používal. (Teda druhá v poradí. Ako prvú som aplikáciu som používal Hootsuite.) Postplanner som si však veľmi obľúbil kvôli recyklovaniu príspevkov. Umožňuje jednoduché a automatizované opakovanie príspevkov.

Myslím si, že je to jedna z najlepších aplikácii práve na recykláciu príspevkov. Dokonalejšiu recykláciu má už len Meetedgar, ale ten je cenovo úplne niekde inde.

Taktiež ako ostatné aplikácie umožňuje plánovať príspevky dopredu aj na niekoľko mesiacov. Okrem pridávania príspevkov na Facebook umožňuje plánovať príspevky aj na Twitter. Túto aplikáciu používam dlhé roky.

V čom je Postplanner výnimočný:

Kalendár

Postplanner umožňuje si vytvoriť kalendár s časmi a typmi obsahu, ktoré chcete publikovať na Facebook alebo Twitter.

Takže napríklad si stanovíte, že chcete, aby sa každý pondelok o 19:55 sa pridal odkaz na váš Facebook. V utorok si to zas nastavíte, aby sa pridal obrázok o 11h, v stredu textový status o 16h, štvrtok…atď.

Postplanner aplikácia na plánovanie príspevkov - kalendár

Postplanner aplikácia na plánovanie príspevkov – kalendár

Potom už len pridávate príspevky do vášho priečinku s príspevkami (predstavte si to ako krabicu, do ktorej pridávate príspevky) a postplanner z neho podľa poradia pridáva v stanovené časy statusy na vašu fanpage.

Takže raz si naplánujete časy v kalendári a potom už len pridávate príspevky do vášho priečinku. O všetko ostatné sa stará Postplanner.

Možnosti plánovania príspevkov

Postplanner umožňuje 4 možnosti ako naplánovať príspevok:

  • môžete ho klasicky naplánovať na určitý čas
  • môžete ho publikovať ihneď,
  • pridať ho do plánu
  • alebo pridať ako prvý.
Postplanner aplikácia na plánovanie príspevkov - možnosti plánovania

Postplanner aplikácia na plánovanie príspevkov – možnosti plánovania

Ak sa rozhodnete príspevok “pridať do plánu”, tak sa zaradí na posledné miesto vo vašom pláne príspevkov. Takže ak už máte naplánovaných 10 príspevkov, tak tento sa publikuje ako 11.

Ak sa rozhodnete “pridať príspevok ako prvý”, tak príspevok “predbehne” už všetky doposiaľ naplánované príspevky a podľa nastaveného kalendára sa publikuje ako prvý. Ostatné príspevky sa publikujú až neskôr.

Návrhy príspevkov

Postplanner je vytvorený tak, aby ste nemali problém, keď neviete, čo pridať na vašu Facebook stránku. Môžete pomocou neho sledovať štatistiky úspešnosti vašich príspevkov a opakovať tie, ktoré sa v minulosti páčili vášmu publiku.

Nájdete v ňom aj populárne články, obrázky, citáty a návrhy na statusy. Žiaľ všetko v angličtine, ale tí, čo vedia po anglicky majú poruke slušnú databanku nápadov.

Taktiež sa dá pomocou neho sledovať aj vaša konkurencia.

Evergreen mód

Zakliknutím jednoduchého tlačidla (zelené tlačidlo recyklácie na obrázku) môžete nastaviť, aby sa nejaký príspevok publikoval neustále dokola. Potom čo sa publikuje, sa automaticky naplánuje znova ako posledný príspevok v rade.

Ja túto funkciu používam najmä pri článkoch, ktoré sú dlhodobo aktuálne. Dôvod prečo to robím, že investujem veľa času do tvorby článkov a toto je spôsob, ako docieliť, aby sa mi investícia do písania článkov vrátila.

Postplanner aplikácia na plánovanie príspevkov na Facebook - evergreen príspevky

Postplanner aplikácia na plánovanie príspevkov na Facebook – evergreen príspevky

Poďme si teraz zhrnúť výhody a nevýhody tejto aplikácie:

Výhody

  • Možnosť pridávať príspevky okrem Facebooku aj na Twitter
  • Pomerne nízka cena od 3 dolárov
  • Výborne spracované návrhy príspevkov, takže už nebudete mať problém, čo dať na Facebook
  • Jednoduché recyklovanie príspevkov
  • Kalendár príspevkov
  • Možnosť sledovania konkurencie
  • Možnosť súčasne pridávať príspevky na viaceré Facebook stránky
  • Možnosť pridať viac ľudí do tímu, ktorí budú spravovať Facebook stránky (od verzie Guru)
  • Sharebar (od verzie Guru)
  • Hromadné pridávanie príspevkov (od verzie Love)
  • Integrácia s Canva (od verzie Love)

Nevýhody

  • Umožňuje pridávať príspevky len na Facebook a Twitter
  • Návrhy príspevkov len v angličtine
  • Nemajú mobilnú aplikáciu

Cena:  od 3 doláre/mesiac (v závislosti na funkciách a počte spravovaných účtoch)

4. Hootsuite

Hootsuite je aplikácia, s ktorou som začínal pred niekoľkými rokmi. Je to jedna z najväčších a najstarších firiem v oblasti plánovania príspevkov na sociálne siete.

Veľmi je obľúbená medzi digitálnymi agentúrami, ale aj jednotlivcami. Jednotlivci ju využívajú, pretože jej základná verzia je zdarma pre 3 sociálne siete (alebo 3 fb stránky).

Oproti ostatným nástrojom na plánovanie príspevkov, ktoré som spomínal je výnimočná v tom, že umožňuje plánovanie príspevkov aj na iné sociálne siete – nielen na Facebook. Pomocou nej môžete plánovať príspevky aj na Instagram, Linkedin, Google+, Twitter, Pinterest, Youtube.

Túto aplikáciu už dlhší čas nepoužívam, ale jej výhody pekne zhrnul Tibor v rámci skupiny Online lídri:

Výhody Hootsuite - aplikácie na plánovanie príspevkov

Výhody Hootsuite – aplikácie na plánovanie príspevkov

Cena: Zdarma/na 3 profily alebo 25 eur/mesiac do 10 profilov

Ďalšie aplikácie na plánovanie príspevkov na Facebook

Takže toto boli 4 nástroje, ktoré môžete použiť na plánovanie príspevkov na facebookové stránky. Verím, že si medzi nimi nájdete svojho favorita.

Treba však povedať, že to nie sú jediné aplikácie, ktoré môžete používať. Sú ich desiatky, možno aj stovky. Tu je ešte zopár z nich, ak by ste si nevedeli vybrať z pomedzi 4 spomínaných.

Buffer – Túto firmu milujem kvôli ich firemnej kultúre. Je to jedna z najväčších firiem na plánovanie príspevkov na rôzne sociálne siete. Nepoužívam ju, pretože som sa v nej jednoducho nevyznal.

Meetedgar – Vyniká v automatizácii pridávania príspevkov. Podľa mňa má najlepšie prepracovaný “evergreenový mód”. Umožňuje pridávať príspevky na rôzne sociálne siete.

Kontentino – Ďalšia slovenská firma. Je veľmi obľúbená medzi digitálnymi agentúrami, pretože umožňuje dobrú tímovú spoluprácu pri správe fanpage.

Čo dodať na záver?

Asi len to, že ak neplánujete príspevky dopredu, tak by ste mali začať. Je to z tých vecí, ktorá vám pomôže pravidelne prispievať na vaše sociálne siete.

Na absolútny záver mám na vás jednu prosbu. Napíšte mi do komentára, ktorá z týchto aplikácii vás oslovila alebo ktorú už používate. Ak pridáte aj dôvod prečo, tak sa nesmierne budem tešiť.

 

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *