BEZPLATNÝ WEBINÁR o tom, ako dosiahnuť rýchle výsledky v predaji

5 tajomstiev, ako sa stať MAJSTROM PREDAJA a začať okamžite zarábať

Ako jednoducho získať finančnú a časovú slobodu. 

Ako od návštevníkov webu vylákať e-mailovú adresu? Tu je recept na účinnú návnadu

Viete, čo je smutné?

Keď horko-ťažko dostanete na svoju webovú stránku nejakých ľudí… a oni si nič nekúpia. Trochu sa poobzerajú a potom odídu späť k svojim každodenným starostiam. A o 5 minút si už na vás ani nespomenú.

To je naozaj, naozaj smutné. Investujete svoje peniaze a čas do marketingu, dáte si toľko námahy, a nakoniec nič z toho…

Ale možno to nie je vaša chyba.

Možno práve nemajú čas, možno dnes vaše služby nepotrebujú alebo si to musia ešte premyslieť.

Keby ste sa im tak mohli ozvať a pripomenúť inokedy. Alebo keby ste sa im mohli lepšie predstaviť a získať si postupne ich dôveru. To by bolo o inom.

A to je presne jeden z dôvodov, prečo je e-mail marketing taký populárny. Jediný háčik je v tom, že na to potrebujete nazbierať databázu e-mailových kontaktov.

Ako sa to robí? Ako návštevníkov webu presvedčíte, aby vám dali svoju e-mailovú adresu?

Prečo “Prihláste sa na odoberanie noviniek” nestačí

Väčšina online obchodníkov zbiera e-mailové adresy pomocou malého okienka s nápisom “Prihláste sa na odber noviniek”.

Hneď tu sa zastavme. A buďme k sebe úprimní.

Kto by už túžil mať svoju schránku zaspamovanú reklamnými ponukami?

(Lebo všetci vieme, že slovo „novinky“ pre väčšinu obchodníkov znamená e-maily v štýle „KÚPTE SI MÔJ PRODUKT, JE NAJLEPŠÍ, OKAMŽITE KLIKNITE SEM A KÚPTE SI HO HNEĎ“.)

Na takýto háčik sa chytia len tí, ktorí sa už do vás zamilovali až po uši a nechcú si nechať ujsť ani jedno vaše slovo. Takže okrem vašej mamy takmer nikto.

Nie, nie, nie, takto sa to nerobí. Ak od ľudí chcete vylákať e-mailovú adresu, musíte ísť na to úplne inak.

Musíte im dať niečo extra. Nejakú návnadu, ktorú jednoducho budú musieť mať.

Niečo, čo na nich bude účinkovať ako šťavnatý hamburger s chrumkavými hranolkami na hladných. Alebo ako orosená desiatka v letných horúčavách.

Takáto návnada sa v marketingovom svete volá magnet. 

Magnet muž.r. etický úplatok, ktorý potenciálnemu zákazníkovi prináša niečo hodnotné výmenou za jeho kontaktné údaje

Čítajte ďalej a ukážem vám, ako takýto magnet / návnadu / šťavnatý hamburger s chrumkavými hranolkami môžete vymyslieť a vytvoriť aj vy. A tiež to najdôležitejšie – ako ho predstaviť ľuďom, aby po ňom skočili a ešte boli nadšení, že vám zaň mohli dať len svoj kontakt.

Osvedčený postup, ako vymyslíte neodolateľný magnet do 10 minút

Začnem tou dobrou správou:

Aby ste mali lákavý magnet, NEMUSÍTE napísať 324-stranový e-book! Práve naopak.

Ten správny magnet má priniesť jedno konkrétne riešenie na jeden konkrétny problém jednej konkrétnej skupiny cieľových zákazníkov. 

“Hm… Ale ktorý je to ten jeden konkrétny problém, Martin? A jedno konkrétne riešenie?”

Najlepšie urobíte, keď začnete týmto cvičením a odhalíte, čo najviac trápi vašich zákazníkov (v súvislosti s vašim biznisom).

A nebudete musieť ani dlho rozmýšľať, aby ste našli ten hlavný, zložitý problém s veľkým P.

Vezmime si jeden príklad zo spomínaného cvičenia. Ste výživová poradkyňa, ktorá pomáha ľuďom získať vytúženú postavu. Ich problém je teda jasný – chcú schudnúť.

Ale to je príliš široká a zložitá téma na to, aby ste z nej spravili magnet. Veď vlastne, vy sa živíte tým, že riešite tento problém. Nemôžte im to len tak všetko dať zadarmo, teda, za e-mailovú adresu.

Preto potrebujete ísť do hĺbky a nájsť ten jeden malý, konkrétny problém. 

Dostaňte sa na 5. úroveň

Predstavte si, že sa rozprávate so svojim potenciálnym zákazníkom (v našom prípade s Dorotkou) o jeho probléme s veľkým P.

“Ako by som mohla schudnúť?” pýta sa Dorotka.

Odpovedzte na jej otázku tou prvou, očividnou odpoveďou, ktorá vám napadne. Potom pokračujte v tomto fiktívnom rozhovore ďalšími otázkami a odpoveďami, až kým sa nedostanete na “5. úroveň”.

Príklad:

“Ako by som mohla schudnúť?” 

“Potrebuješ zmeniť svoj životný štýl.”

“Ako mám zmeniť svoj životný štýl?” (1. úroveň)

“Napríklad, začneš jesť zdravšie.”

“Čo mám robiť, aby som jedla zdravšie?” (2. úroveň)

“Obmedz množstvo cukru, ktorý počas dňa prijmeš.”

“Ako mám obmedziť množstvo cukru?” (3. úroveň)

“Prvým krokom by mohlo byť, že vynecháš sladené nápoje.”

“Čo mám piť namiesto sladených nápojov?” (4. úroveň)

“Vodu, čaje, ovocné šťavy, smoothies…”

“Ako si mám pripraviť tieto nápoje, aby mi chutili a boli zdravé?” (5. úroveň)

(Prehlásenie: Nie som expert na zdravú výživu, takže moje rady ohľadne chudnutia berte s rezervou. Ak skutočne chcete schudnúť, určite sa radšej poraďte so svojim výživovým poradcom 🙂 )

Ako vyzerá otázka na 5. úrovni vo vašom fiktívnom rozhovore?

Presne to je totiž ten malý, konkrétny, špecifický problém, ktorý sa perfektne hodí na magnet!

Nie je príliš zložitý či rozsiahly a jeho riešenie vašim zákazníkom okamžite prinesie veľkú hodnotu.

Nájdite riešenie problému 5. úrovne…

… a to je presne to, čo bude váš magnet obsahovať.

Ale pozor! Aby bol váš magnet skutočne neodolateľný, musí byť:

  1. rýchlo stráviteľný – Zlaté pravidlo hovorí, že ak ​​​​​​​ho ľudia nedokážu prečítať za 5 minút, je príliš dlhý. Nikomu sa nechce niekoľko dní študovať nudné 324-stranové e-booky.
  2. užitočný okamžite​​​​​​​ – Vedia ľudia toto riešenie použiť hneď? Obsahuje presné kroky, ktoré musia práve teraz urobiť, aby vyriešili svoj problém?
  3. skutočne hodnotný – Žiadne povrchné otrepané informácie, ktoré už dávno poznali a nič nové im nepriniesli. Váš magnet je skutočne hodnotný vtedy, ak prináša riešenie, za ktoré by boli ochotní aj zaplatiť.

Ukážme si to zas na príklade:

Problém 5. úrovne: “Ako si mám pripraviť tieto nápoje, aby mi chutili a boli zdravé?”

Riešenie: 7 chutných možností, ako nahradiť sladené nápoje

Je tento magnet rýchlo stráviteľný? Áno, bude to len jedna A4.

Je užitočný okamžite? Áno, tieto nápoje si môže pripraviť hneď.

Je skutočne hodnotný? Áno, bude obsahovať aj niektoré jednoduché recepty z mojej novej knižky, ktorá stojí 27€.

Máte? Môžeme ísť ďalej?

Váš magnet môže vyzerať napríklad takto

Je len na vás, akú podobu dáte vášmu super-užitočnému riešeniu. Môže to byť napríklad:

  • E-book
  • Checklist – odškrtávací zoznam
  • Pracovný list
  • Šablóna
  • Návod
  • Recept
  • Video kurz
  • E-mailový kurz
  • Webinár
  • Kupón na zľavu
  • Vzorka zadarmo

Ako ich presvedčiť, aby vám dali svoj kontakt

Ak ste došli až sem a vypracovali všetky predchádzajúce úlohy, tak vám naozaj úprimne gratulujem.

Fuu, dalo to trochu zabrať. Ale za to máte hotovú perfektne lákavú návnadu pre potenciálnych zákazníkov. A poviem vám, že pravdepodobne oveľa lepšiu, ako má vaša konkurencia.

Ale ešte nie ste na konci… (Už to nebude dlho trvať, sľubujem!)

Samozrejme, budete potrebovať nejaký nástroj pre e-mailový marketing, ako Mailchimp, Smartemailing, GetResponse či AWeber. Ale to nie je všetko.

Váš úžasný magnet vám je nanič, ak ho neviete predať. Preto potrebujete stručný a jasný predajný text, ktorý každého návštevníka presvedčí, že ho proste musí mať. Musíte mu ukázať, že za takú malú cenu, ako je jeho e-mailová adresa, dostane omnoho väčšiu hodnotu. 

    A ani teraz vás nenechám napospas osudu. Tu je môj recept.

    Budeme potrebovať:

    Nadpis, ktorý im povie všetko

    Nemáte veľa miesta na presviedčanie. Preto váš nadpis musí byť silný a absolútne jasný. Ľudia musia len podľa nadpisu vedieť, čo presne za svoju e-mailovú adresu dostanú. A že to stojí za to.

    Môžete sa inšpirovať napríklad aj mojim ťahákom “52 vzorcov neodolateľných nadpisov článkov”, ktoré fungujú naozaj skvelo.

    Pár slov, ktoré ich presvedčia

    Dobre, nadpis im prezradil, čo úžasné môžu získať. Upútali ich pozornosť. Teraz rozmýšľajú, či vám naozaj dajú svoj kontakt.

    Využite týchto pár sekúnd a postrčte ich tým správnym smerom. Nenechajte ich ani na chvíľu pochybovať, či sa to oplatí. 

    Doplňte 1-2 vety, v ktorých môžete napríklad spomenúť:

    • že je to zadarmo (Kto by odolal niečomu, čo je zadarmo?)
    • ako to vyzerá (Checklist? E-book? Video?)
    • pre koho to je (Oslovte vašu cieľovú skupinu.)
    • ako presne im to môže pomôcť

    Obrázok, ktorý im ukáže, čo ich čaká

    Staré porekadlo hovorí, že jeden obrázok povie viac ako tisíc slov. Využite to.

    Môžte použiť priamo obrázok vášho magnetu, napríklad z vášho pdf súboru alebo videa (podľa toho, čo to je). Alebo fotografiu z fotobanky, ktorá vyjadruje emóciu spojenú s vašim magnetom.

    Tlačidlo so silnou výzvou k akcii

    Toto je vaša posledná šanca. Musíte do toho dať všetko.

    Vykašlite sa na “Potvrdiť” alebo “Odoslať” a vymyslite niečo lákavejšie. Napríklad “Áno, chcem svoj e-book zadarmo ihneď!”

    To, čo býva malým písmom

    Ak chcete hrať fér, nezabudnite ľuďom povedať, ako budete zaobchádzať s ich cennými kontaktmi.

    Povedzte im:

    • že sú ich údaje u vás v bezpečí
    • že im občas pošlete nejaký ten e-mail
    • že sa môžu z odoberania e-mailov kedykoľvek odhlásiť

    A ak tento článok čítate po 25. máji 2018, nezabudnite tiež na požiadavky GDPR – európskeho nariadenia na ochranu osobných údajov.

    ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Ako teda dopadol náš príklad?

    Recepty ZADARMO:

    7 lahodne chutných možností, ako nahradiť nezdravé sladené nápoje vo vašom jedálničku už dnes

    Chcete schudnúť, ale neviete, kde začať? Tieto smoothie, limonády a čaje vám pomôžu získať vysnívanú postavu (a ešte k tomu sú šialene chutné)!

    e-mail: _________________

    Vaše údaje sú v bezpečí. Odoslaním údajov súhlasíte s odoberaním našich e-mailov, z ktorého sa môžete kedykoľvek odhlásiť.  

    Tento checklist vám dávam skutočne zadarmo

    (Naozaj, nechcem ani vašu e-mailovú adresu 🙂 )

    Ako vytvoriť účinnú návnadu na e-mailové kontakty:

    •    □ Nájdite hlavný, zložitý problém s veľkým P, ktorý trápi vašich zákazníkov
    •    □ Objavte otázku v 5. úrovni fiktívneho rozhovoru s vašim zákazníkom
    •    □ Vymyslite odpoveď na túto otázku
    •    □ Vytvorte magnet, ktorý bude rýchlo stráviteľný, okamžite užitočný a skutočne hodnotný
    •    □ Napíšte k nemu silný a jasný predajný text
    •    □ Tešte sa z toho, koľko nových kontaktov vám pribúda každý deň!

    Prestaňte zbytočne prichádzať o zákazníkov. Ponúknite im návnadu, ktorú s nadšením vymenia za svoj kontakt. A potom s nimi môžete budovať dobrý vzťah, vďaka ktorému pôjdu práve za vami, keď budú potrebovať vyriešiť svoj problém s veľkým P.

    A viete čo?

    Aj slabý magnet je lepší ako žiadny. Takže sa do toho naozaj pustite. Najlepšie ešte dnes. Budem vám držať palce.

    P.S.: Prišli ste na to, ako by vyzerala vaša 5. úroveň problému? Napíšte mi ju do komentárov, bude to určite zaujímavé! 🙂

    Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
    Komentáre

    Pridať komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.