Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Detail, vďaka ktorému PRICHÁDZATE o návštevnosť z Google (a ako to môžete NAPRAVIŤ)

Prečo ste si vytvorili web?

Určite preto, že ste chceli využiť správanie dnešného klienta, ktorý keď niečo potrebuje, či už službu, tovar alebo informácie, tak ide na Google.

A ak ste vo výsledkoch vyhľadávania, tak môže skončiť na vašom webe a u vás nakúpiť.

Pre mnohých obchodníkov a podnikateľov je Google obrovský zdroj klientov a tiež aj obrovský zdroj návštevnosti na ich web.

V podstate dá sa povedať, že Google je dnes NEVYČERPATEĽNÝ zdroj klientov, ale za predpokladu, že chápete ako Google funguje a viete s ním robiť.

Pokiaľ však tieto vedomosti nemáte, tak sa často ukracujte o desiatky, stovky, možno v niektorých prípadoch aj o tisíce klientov, ktorí by mohli navštíviť váš web a minúť u vás svoje peniaze.

V tomto článku sa dozviete o jednej chybe, vďaka ktorej prichádzate o návštevnosť z Google a tiež aj to ako túto chybu napraviť.

Vždy keď idem písať článok na nejakú tému, tak si do Google zadám slová, na tému, ktorú chcem písať, aby som videl, čo už napísala konkurencia – nech nepíšem to isté a nech môj článok je vždy lepší.

Nedávno, keď som písal článok na tému “kedy ľudia odporúčajú” som narazil na pomerne častú chybu, ktorej sa dopúšťajú ľudia a vďaka ktorej prichádzajú o návštevnosť z Google. Preto vznikol tento článok.

Čo je tou chybou, vďaka ktorej prichádzate o návštevnosť z Google?

navstevnost_GooglePredstavte si, že máte jednu vetu, aby ste presvedčili klienta, aby od vás nakúpil. Určite by ste veľmi premýšľali, čo v tej vete klientovi poviete, aby ste ho presvedčili.

A teraz si predstavte, že tú vetu hovoríte klientovi a zrazu vás niekto v dvoch tretinách zastaví a nedovolí vám vašu predajnú vetu povedať dokonca.

Čo si myslíte? Presvedčíte klienta alebo nie?

Určite nie tak, ako keby ste mali možnosť povedať celú vetu. Účinnosť nedokončenej vety bude stopercentne nižšia ako účinnosť dokončenej vety.

A presne toto isté robí Google s vašimi odkazmi vo výsledkoch vyhľadávania!

Google obmedzuje vaše odkazy a text vo vyhľadávaní

Každý váš článok a každý vaša stránka alebo podstránka vášho webu má vo výsledkoch vyhľadávania obmedzený priestor.

Na to, aby ste klienta presvedčili, aby klikol na váš odkaz máte obmedzený počet znakov, ktoré Google zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania.

Napriek tomu ľudia nielenže nevenujú čas tomu, aby si dobre premysleli, čo povedia v týchto pár vetách, ale ani si nedajú pozor, aby ich “presvedčivé vety” neboli príliš dlhé a Google ich preto neskrátil.

Tu je príklad:

Navstevnost google dlhy nadpis 1

Všimnite si (obrázok vyššie), čo Google spraví, keď napíšete dlhý nadpis. Proste odsekne koniec a namiesto slov, ktoré tam mali byť, tam dá tri bodky…

Strácate tak možnosť presvedčiť klienta 🙁

Niečo podobné spraví aj v prípade, že napíšte dlhý popis. Teda tak ako nadpis aj popis má obmedzený počet znakov.

Skráteny popis znižuje návštevnosť z Google

Návštevnosť Google skrátený popis

Ako by to malo byť správne?

V minulosti sa hovorilo, že Google obmedzuje počet znakov, ale to nie je dnes pravda. Google vo vyhľadávači vymedzi presný priestor pre váš nadpis a pre váš popis, ktorý môžete použiť, aby ste klienta presvedčili.

Keďže písmena majú rôznu šírku, tak do titulku sa zmestí rôzny počet znakov.

Všimnite si na obrázku prvý odkaz. Prvý odkaz je napísaný veľkými písmenami, ktoré sú veľmi široké a preto sa do riadku zmestilo len 39 znakov.

V odkaze pod ním (druhý odkaz v poradí), kde autor použil klasické malé písmo sa do titulku zmestilo až 57.

V treťom odkaz je to až 60 znakov.

Návštevnosť Google - počet znakov

Návštevnosť Google – počet znakov

Podobne je to aj s popisom. Keď si zrátate počet znakov (v príklade vyššie), ktoré sú napísané veľkým písmom a počet znakov, ktoré sú napísané malým písmom, tak zistíte, že aj v tomto prípade sa to správa podobne ako v titulku.

Proste šírka písmen v titulku (tiež aj v popise) má vplyv na to, koľko znakov sa zmestí do titulku (resp. do popisu).

Napríklad ak by ste napísali titulok, ktorý by pozostával zo samých “i”, tak by sa do titulku zmestilo viac ako 80 znakov. (ale také titulku samozrejme nepíšeme :))

Čo z toho vyplýva pre prax…

Ak chcete, aby vám Google neskrátil váš nadpis, tak odporúčam, aby váš nadpis nepresiahol viac ako 56 znakov. Väčšinou nadpis do 56 znakov sa zobrazí celý bez skrátenia.

Teda ak ho celý nenapíšete veľkým písmom ako ten “expert” na obrázku vyššie 🙂

Pokiaľ sa jedná o popis, tak “bezpečný” počet znakov je do 156. Ak sa vo výsledkoch vyhľadávania pri vašich článkoch zobrazuje aj dátum napísania článku, tak ten bezpečný počet znakov v popise je menší – konkrétne 140.

Toto bola jednoduchá technika ako zvýšiť počet ľudí, ktorí sa prekliknú na váš web z vyhľadávania v Google.

Odporúčanie, čo urobiť ďalej pre viac klientov z Google

Pokiaľ však chcete razantnejšie navýšiť počet klientov z Google, tak by ste mali začať robiť opatrenia, ktoré vaše články alebo stránky VYTLAČIA VYŠŠIE vo výsledko ch vyhľadávania.

Výsledky správania sa klientov vo vyhľadávači sú neúprosné!

Výskum stránky moz.com hovorí, že 73,33 % ľudí klikne na odkaz na prvej stránké v Google, len 3,99 % ľudí si vyberie nejaký odkaz z druhej stránky a len 1,6 % klikne na odkaz na tretej stránke v Google.

Preto tí, ktorí sú na prvej stránke alebo prvých miestach v Google majú obrovskú výhodu a získavajú niekoľkonásobne viac klientov, ako tí, ktorí sú na druhej, tretej, štvrtej… desiatej strane výsledkov vyhľadávania.

Aj tu platí povestné Paretovo pravidlo – 20 % stránok, získava 80 % návštevnosti z Google. Patríte medzi nich aj vy? Napíšte mi do komentárov, ako sa vám darí v umiestnení vo výsledkoch vyhľadávania.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Vďaka tebe super Martin 🙂

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů