Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

12 inšpiratívnych tipov pre titulnú fotku, aby fanpage vyzerala úžasne a profesionálne

Vytvorili ste si na Facebooku fanpage a teraz si lámete hlavu nad jej titulnou fotkou? Neviete, čo na ňu dať, aby zaujala, vytvorila dobrý dojem, prípadne vám pomohla predať?

Nie ste v tom sami!

Aj ja som mal niekedy podobný problém. Preto som si pre vás prichystal 13 tipov, s ktorými výber titulnej fotky pre vašu fanpage jednoducho zvládnete.

Uvidíte, že po prečítaní článku budete presne vedieť, čo tam dať…

1. TIP – Kto ste na prvý pohľad

Ide o titulnú fotku, z ktorej ľudia hneď na prvý pohľad pochopia, o čom je vaša fanpage. Ak pracujete ako osobný tréner vo fitness centre, zvoľte napríklad takú fotku, kde cvičíte spolu s vašimi klientmi, ako to spravil tento tréner z Košíc.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka trénera

Ak pracujete ako finančný poradca, vyberte si titulnú fotku, ktorá je typická pre vašu oblasť (napríklad fotku peňazí, či úspor). Ak ste výživový poradca, titulná fotka by mala sršať zdravým, šťastnými, spokojnými a štíhlymi klientmi.

Kreativite sa medze nekladú. Platí len jedno pravidlo. Na prvý pohľad musí byť jasné, čo vlastne robíte. Chlapíka v plavkách, ležiaceho na pláži si ľudia len veľmi ťažko spoja s financiami, viac je to vhodné pre cestovné kancelárie. 😉

2. TIP – Súťaž

Nikde nie je napísané, že na súťaž môžete upozorniť len samotným statusom na Facebooku. Pokojne na to použite aj titulnú fotku, napríklad ako to spravil Telekom.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka so súťažou

Ak to chcete vyšpičkovať do dokonalosti, do popisu fotky pridajte informácie, kde sa klient môže do súťaže prihlásiť. V praxi to vyzerá tak, že ak klient klikne na vašu titulnú fotku so súťažou, zobrazí sa mu fotka, pri ktorej nájde popis, čo má spraviť, aby sa do súťaže mohol zapojiť.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka so súťažou

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka so súťažou a jej podmienkami

3. TIP – Budovanie databázy

Titulná fotka fanpage vám môže pomôcť s budovaním vlastnej databázy klientov, ak je správne vytvorená.

Cieľom titulnej fotky fanpage je získať e-mail na potenciálnych klientov. Avšak e-mail ľudia nerozdávajú len tak. Nie každému sú ochotní túto informáciu poskytnúť. Je dobré, ak klientom dáte určitú protihodnotu, napríklad v podobe e-booku alebo videa.

Titulná fotka musí obsahovať “akčné tlačítko”, napríklad “stiahni si e-book” alebo “pozri si video”.

Akčné tlačítko môže byť súčasťou titulnej fotky. Vtedy tlačítko nie je funkčné, je len zobrazené na titulnej fotke.

Kliknutím na tlačítko, klient v skutočnosti klikne na titulnú fotku. Po kliknutí sa mu zobrazí titulná fotka s popisom, ako sa klient môže dostať k sľúbenému e-booku (v texte vedľa fotky je priložená url linka, kde si klient môže e-book stiahnuť).

Tento typ akčného tlačítka využila napríklad fanpage Milujem wellness.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka na budovanie databázy – akčné tlačítko je súčasťou fotky

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka na budovanie databázy – popis, kde si klient môže e-book stiahnuť

Fanpage Michala Kopeckého skôr siahla po funkčnom akčnom tlačítku, ktoré je zobrazené priamo pod titulnou fotkou. Nie je jej súčasťou.

Klient sa po kliknutí na funkčné akčné tlačítko dostane na webovú stránku, kde si môže samotné video pozrieť. Tlačítko plní funkciu určitého presmerovania z Facebooku na príslušnú webovú stránku.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka na budovanie databázy – funkčné akčné tlačítko je pod titulnou fotkou

4. TIP – Hlavná vízia

Na titulnej fotke umiestnite vašu víziu, čo je vašim hlavným cieľom, čo je vašou hlavnou hodnotou a prečo to celé robíte, ako napríklad fanpage Multilevel – Marketing.cz.

Z ich titulnej fotky je jasné, že chcú inšpirovať podnikateľov, aby sa stali skutočnými profesionálmi, zarábali 27 000 Kč mesačne vďaka MLM systému.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s hlavnou víziou podnikania

5. TIP – Výsledky

Čo vás môže lepšie predať, ako referencie od spokojných klientov. 🙂 Vôbec ich nemusíte skrývať. Pochváľte sa a použite ich priamo na titulnej fotke vašej fanpage. Ukážte výsledky toho, čo robíte a ako pomáhate klientom.

Pracujete ako výživový poradca a pomohli ste svojim klientom schudnúť? Fotka pred a po schudnutí sa doslova pýta na titulnú fotku fanpage.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s výsledkami

6. TIP – Vlastný web

Titulná fotka fanpage je skvelým priestorom na zdieľanie rôznych informácií. Je už na vás, na čo vašich fanúšikov upozorníte. Titulnú fotku pokojne použite na promovanie vlastnej webovej stránky, ako to spravila aj fanpage Daňový poplatník.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka promujúca vlastný web

7. TIP – Výhoda produktu

Ste presvedčený, že predávate produkt, či službu s perfektnou konkurenčnou výhodou? Vykričte to do sveta a upozornite na to svojich potenciálnych klientov. Ukážte im, čím sa líšite a čo u konkurencie vôbec nenájdu.

Využite titulnú fotku fanpage a prezentujte výhodu, ktorá robí váš produkt, či službu výnimočnými.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s výhodou produktu, či služby

8. TIP – Nábor

Koľko ľudí, toľko chutí. Toto dokonale pochopila fanpage Café Dias, ktorá priestor titulnej fotky v určitom čase využila na zverejnenie pracovného inzerátu.

Hľadáte šikovného kolegu, či kolegyňu do tímu? Nie je problém. Fanpage je úžasným zdrojom zaujímavých ľudí. Nikdy neviete, koho váš inzerát zaujme.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s pracovným inzerátom

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s podmienkami neobsadenej pracovnej pozície

9. TIP – Tím

Keď už sme pri tých pracovných povinnostiach, okrem inzerátu môžete na titulnú fotku vašej fanpage použiť fotku vášho tímu.

Predstavte pontenciálnym klientom tím ľudí, ktorí zabezpečujú fungovanie vašej firmy a denno denne prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi.

Vystúpte z anonymity a ukážte svetu, že aj vaša firma sa skladá z príjemných ľudí z mäsa a kostí. Z ľudí, ktorým záleží, aby vaši klienti boli maximálne spokojní a vždy sa k vám s radosťou vracali.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka vášho tímu

10. TIP – Produkty (tento tip je v rozpore s podmienkami FB)

(poznámka – od 30. 3. 2017 je na titulných a profilových fotkách zakázané zobrazovať produkty firmy. Zdroj: Podmienky pre stránky na Facebooku)

Ste vlastníkom e-shopu, na ktorom predávate určitý druh produktov? Perfektné, aj vy si môžete na Facebooku založiť fanpage s cieľom presmerovať Facebookových fanúšikov na váš e-shop.

V tomto prípade môžu byť na titulnej fotke zobrazené práve vaše produkty. Stavte na kvalitné fotky produktov, ktoré fanúšikov dostatočne zaujmú a pritiahnu ich pozornosť.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s vašimi produktami

11. TIP – Sezónna fotka

Ide o typ fotky, ktorá je aktuálna len počas určitej sezóny. Napríklad v lete, ako titulnú fotku, použite obrázok, na ktorom je slnko, more alebo piesok. Vyberte fotky, ktoré vo vás vyvolajú bezstarostný pocit letnej dovolenky.

Počas jesene zvoľte pestrofarebné fotky padajúceho lístia, šípok, či sladkých červených jabĺk. 🙂

Fanpage titulná fotka

Fanpage – sezónna titulná fotka

Fanpage titulná fotka

Fanpage – sezónna titulná fotka

12. TIP – Udalosť

Ak organizujete určitú udalosť, napríklad koncert, autogramiádu, seminár alebo vydanie knihy, dajte to vašim fanúšikom vedieť aj vďaka titulnej fotke. Do popisu fotky pridajte bližšie informácie o tom, kde a o koľkej sa bude táto udalosť konať. Na nič nezabudnite, aby vaši facebookoví fanúšikovia prišli na to správne miesto.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s upozornením na udalosť

Chcete klientom ponúknuť určitú akciu, či zľavu? Sem s ňou na titulnú fotku. Aj toto je spôsob ako informáciu o zľave dostať medzi ľudí.

Fanpage titulná fotka

Fanpage – titulná fotka s upozornením na zľavu

Verím, že už teraz máte jasnú predstavu o tom, čo bude na titulnej fotke vašej fanpage. 🙂

Výber titulnej fotky je len jedným z viacerých krokov, ktoré smerujú k dokonalej fanpage. O tom, čo všetko musí splniť Facebooková skupina, aby prilákala množstvo fanúšikov a začala zarábať, sa viac dozviete v kurze “Dokonalá fanpage”.

Držím palce a nech máte fanpage s veľkým počtom platiacich fanúšikov.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Jozef Jankaj píše:

    Súper tipy. Každý si vyberie. Ďakujem 🙂

  2. Dušan Daniel píše:

    Martin, skvelý článok a tipy. Ďakujem.

  3. Tak toto bola trefa do čierneho..toto som potrebovala a ďakujem..Ja sa stále učím predávať cez FB a vďaka Martinovi sa posúvam dopredu…určite sa vrátim znovu…Milka

  4. Mirka Bajkai píše:

    Veľmi rada som si prečitala.vaše rady a zaujal ma tip č.10..kde píšete že :(poznámka – od 30. 3. 2017 je na titulných a profilových fotkách zakázané zobrazovať produkty firmy. Zdroj: Podmienky pre stránky na Facebooku)
    Prešla som si tie podmienky,na ktoré ste dali link a našla som nasledovné:
    čl.III.
    B. Titulná fotka
    Všetky titulné fotky sú verejné. Znamená to, že vašu titulnú fotku môže vidieť ktokoľvek, kto navštívi vašu stránku. Titulné fotky nesmú byť klamlivé ani zavádzajúce a nesmú porušovať nikoho autorské práva. Nesmiete nabádať používateľov, aby si vašu titulnú fotku nahrali na svoju osobnú časovú os.
    Takže tu by to bolo ok :-)čo sa týka našich vlastných produktov 🙂 A potom som našla tento bod:
    čl.IV.
    E. Titulná ani profilová fotka vašej stránky nesmie obsahovať produkty, značky ani sponzorov tretej strany.
    Tento bod,,ktroý som pochopila že sice ano ,je zakázane dávať produkty, značky,mená,názvy,,ale tretích strán-sponzorov.
    Čo myslíte,,pochopila som to správne?
    čl.IV.

    • Martin Mažár píše:

      Myslím si, že sú zakázané aj vlastné produkty. Ak by to bolo tak ako píšete, tak by tá veta v bode E znela takto: „Titulná ani profilová fotka vašej stránky nesmie obsahovať produkty a značky tretej strany. To slovo „ani“ hovorí o tom, že to nemôžu byť vaše produkty ani produkty tretej strany.

      • Karolína píše:

        Ahoj Martin! V češtine ale tento bod znie v podmienkach takto:
        E. Do úvodní fotky nebo profilového obrázku stránky nepřidávejte produkty nebo značky třetích stran ani sponzory. Z toho by som tiež vyvodzovala, že vlastné áno, ale fotky produktov tretích stran alebo sponzorov nie.
        Chcelo by to angličtinu, aby sme si boli istí, či chyba nenastala v preklade do jedného alebo druhého jazyka, len to nikde neviem nájsť.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.