Facebook bude penalizovať stránky za pridávanie týchto príspevkov

Facebook prispevky - baiting

Facebook vyhlásil boj spamu. Nie je tomu tak dávno, čo Facebook začal bojovať proti zavádzajúcim nadpisom v príspevkoch.

Chce, aby bežní užívatelia Facebooku mali lepší zážitok z používania Facebooku a zobrazovali sa im kvalitné príspevky.

Tento týždeň pristúpil k ďalšiemu kroku. Okrem zavádzajúcih nadpisov, začína bojovať aj voči príspevkom, ktorých cieľom je obísť algoritmus Facebooku a zvýšiť dosah fanpage.

V prvom kole sa Facebook bude snažiť rozoznať tieto príspevky a ak ich rozozná, tak ich bude penalizovať znížením dosahu. V druhom kole pokiaľ jednotlivé fanpage budú tento typ príspevkov opakovane používať, tak zníži dosah všetkým príspevkom fanpage.

Takže odporúčam nebrať túto zmenu na ľahkú váhu a „neželaným“ príspevkom sa v budúcnosti vyhnúť.

 

O aké príspevky sa jedná?

Jedná sa o 5 tipov príspevkov, ktorých cieľom je umelo zvýšiť dosah. Jedná sa o tieto typy príspevkov: Vote baiting, React baiting, Share baiting, Tag baiting, Comment baiting.

Poďme si ich postupne predstaviť, aby ste vedeli, akých príspevkom by ste sa mali v budúcnosti vyvarovať.

Stratégie úspešných fanpage

Vote baiting – (hlasovacia návnada)

Jedná sa o typ príspevku, ktorý používa základné emotikony na hlasovanie (viď obrázok). Poznáme to asi všetci:  „Ktorý z týchto výrobkov sa vám viac páči A=like alebo B=srdiečko“. Ďalší príklad nájdete na obrázku:

Facebook príspevok penalizácia 1

 

React baiting – (návnada na reakcie)

Tento typ príspevku sa tiež veľmi často využíva na umelé zvyšovanie zapojenosti. Spočíva v tom, že chcete získať veľmi veľa likov na váš príspevok a preto vyzývate ľudí, aby dali like vášmu príspevku. Typickým príkladom je „Ak súhlasíš, daj like“. 

Druhým príkladom, kde sa často používa návnada na reakcie sú súťaže napr. „Ak sa chceš zapojiť do súťaže, daj tomuto príspevku like.“

Obe tieto varianty by ste mali prestať používať, ak nechcete, aby vašej fanpage poklesli dosahy.

Facebook príspevky zakazané - ak súhlasíš

Share baiting – (návnada na zdieľanie)

Princíp tohto príspevku je jednoduchý. Núti sa tým fanúšik, aby príspevok zdieľal so svojimi priateľmi a tým stránka umelo navýši dosah príspevku.

Veľmi často sa to používa v súťažiach. Býva to ako jedna z podmienok zapojenia do súťaže: „Na to, aby ste sa zapojili do súťaže, zdieľajte príspevok so svojimi priateľmi.“

Facebook príspevok - porušenie zdieľanie

 

Tag Baiting – (návnada na označovanie)

Tento druh príspevku spočíva v tom, že facebooková stránka vyzýva fanúšikov, aby označovali svojich priateľov v komentároch. Túto fintu používajú, pretože vedia, že ak niekto niekoho v príspevku označí, tak Facebook mu o tom dá vedieť a navyše to zobrazí aj časti jeho priateľov.

Tu je jednoduchý príklad z praxe, ako to stránky robia a nemali by: „Označte v komentároch s kým by ste chceli stráviť romantický výlet v Toskánsku“.

Comment baiting – (návnada na komentovanie)

Návnada na komentovenie je spôsob, ako získať čo najväčšie množstvo komentárov pod vašim príspevkom, pritom často to nemá rozumný dôvod (teda okrem toho, že príspevok získa väčší dosah). Tu je príklad, ktorý občas vidím používať rôznych poradcov:

„Ak chcete získať zdarma 15 minútový koučing, napíšte do komentára CHCEM.“ 

Ďalší príklad nájdete na obrázku.

Príspevok facebook - napíšte do komentára

Takže toto bolo 5 druhov príspevkov, ktoré by ste mali prestať okamžite používať, pokiaľ nechcete, aby Facebook znížil dosah vašich príspevkov. Doteraz Facebook tieto príspevky zakazoval vo svojich pravidlách, dnes sa však rozhodol začal konať.

Čo na to hovoríte? Je to podľa vás pozitívna alebo negatívna zmena. Napíšte do komentárov.

 

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn

 

Stratégie úspešných fanpage