Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Aj vy toto robíte na webe? Google vám to riadne spočíta

Pravidlá Google sa vyvíjajú – to je fakt. Každý rok sa pravidlá, podľa ktorých Google radí stránky vo výsledkoch vyhľadávania, menia.

Teraz Google prichádza so zmenou, ktorá sa dotkne mnohých webov. Doteraz túto možnosť Google nezakazoval a nijako nepenalizoval.

Teraz prišiel s oznámením, že stránky, ktoré túto vychytávku používajú na webe (pri prezeraní v mobile) sa môžu po ocitnúť na nižších pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania.

Sám túto vychytávku používam a viem, že aj mnohí z vás – to je dôvod, prečo píšem článok. Od 10. 1. 2017 treba urobiť zmenu. Chcete vedieť akú a dozvedieť sa viac? Čítajte ďalej.

Za čo Google trestá

Oficiálna stránka Google hovorí, že od 10. januára 2017 Google prichádza s novým vylepšovákom pre návštevníkov rôznych webových stránok. Cieľom Google je, aby každý návštevník sa dostal ku chcenému obsahu okamžite, bez zbytočného zdržovania.

Preto sa Google rozhodol, že bude penalizovať všetky stránky, ktoré používajú prekrývanie hlavného obsahu samotnej stránky na mobiloch. Penalizácia sa teda bude týkať LEN MOBILNÝCH ZARIADENÍ.

Formy prekrývania obsahu hlavnej stránky sú rôzne. Google si posvieti predovšetkým na:

  • pop up okná – ide o vyskakovacie okná, ktoré od návštevníka vyžadujú napríklad zadanie e-mailu, stiahnutie e-booku, ponúkajú zľavový kupón na nákup v e-shope, či odoberanie newsletterov, zobrazujú reklamu alebo chcú, aby ich návštevník sledoval na Facebooku.
  • iné obťažujúce prvky, ktoré zakrývajú hlavný obsah stránky – návštevník musí vyvinúť určitú aktivitu, aby sa týchto vizuálnych prvkov zbavil a prešiel na to, čo pôvodne na internete hľadal. Musí napríklad kliknúť na krížik, ktorý je v mnohých prípadoch umiestnený úplne niekde inde, ako je zvyknutý vo Windows systéme. Musí počkať pár sekúnd alebo stlačiť tlačidlo „Nemám záujem“.

Ako to vyzerá v praxi? Pozrite si príklady pop up okna a dvoch iných spôsobov, ktoré znemožnia návštevníkovi na mobile prístup k hlavnému obsahu stránky. S týmto Google riadne zatočí.

Google penalizovanie webov

Príklady prvkov, ktoré prekrývajú obsah stránky. Google tieto metódy potrestá!

Čo Google dovolí

Takmer každé pravidlo má svoje výnimky. Ani Google v tomto nie je iný. Penalizácia sa nebude týkať pop up okien alebo iných prvkov, ktoré zakrývajú hlavný obsah stránky na mobile ak:

  • od návštevníka stránky sa vyžaduje súhlas s cookies,
  • od návštevníka stránky sa vyžaduje súhlas s potvrdením veku,
  • ide o reklamy, ktoré nezakrývajú celú obrazovku a dajú sa jednoducho zavrieť (napríklad ponuka inštalácie mobilnej aplikácie, zmena podmienok používania webu, či osobných údajov),
  • ide o prihlasovacie (login) okno, ktoré návštevníka stránky privedie do uzatvorenej sekcie webu.
  • a pravdepodobne aj pri odchodovom pop-upe (teda pop-up, ktorý sa zobrazí, keď opúšťate stránku)
Google

Príklady povolených prvkov, ktoré prekrývajú hlavný obsah stránky.

V čom spočíva penalizácia zo strany Google?

Google penalizovanie webovPenalizácia v tomto prípade neznamená platenie nejakých poplatkov. V prípade, že na vlastnom webe používate prvky, ktoré znemožňujú mobilným návštevníkom dostať sa k hlavnému obsahu stránky, Google vám zníži ranking. Ide o to, že Google na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania v mobile zobrazí tie stránky, ktoré zakázané prvky nepoužívajú.

Všetko však treba brať s mierou. Hlavným kritériom Google je, aby sa návštevník dostal k tomu, čo skutočne hľadá. Ak na webe ponúkate kvalitné a relevantné údaje, penalizácia sa vás pravdepodobne veľmi nedotkne.

Ak návštevník zadá do Google určité kľúčové slovo, Google mu zobrazí predovšetkým tie stránky, na ktorých predpokladá (podľa kľúčového slova), že návštevník nájde to, čo hľadal.

Ak si má Google vybrať medzi stránkou, na ktorej nájdete pop up okná, a ktorá ponúka kvalitné články a stránkou, ktorá pop up okná nepoužíva, ale návštevník na nej kvalitne články nenájde, Google návštevníkovi ponúkne kvalitnú stránku s pop up oknom.

Kvalitný a relevantný obsah je KĽÚČOVÝ. Problém so zakázanými prvkami, ktoré zakrývajú hlavný obsah stránky nastáva vtedy, ak si má Google vybrať medzi dvoma kvalitnými stránkami. Vtedy uprednostní tú, ktorá zakázané prvky nepoužíva.

Pri tvorbe webov, písaní článkov majte vždy na pamäti, že Google chce svojim návštevníkom priniesť kvalitné informácie bez zbytočného zdržiavania a spraví pre to maximum. 🙂

[facebookShare][linkedInShare]

stiahnutie

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Lubos píše:

    Dobry den, dobre info, len by som to trochu upresnil, lebo ste spojili dva javy spolu.

    Ak je nieco vylozene zakazane od google a vy to napriek tomu spravite a on to zisti, dostanete penalizaciu, ako aj pisete. A penalizacia znamena ze vas hodi na nejaku 5.stranu a pred vami budu aj webstranky ktore maju nekvalitnejsi obsah, nerelevantny obsah. Ak vsak zakazane prvky zo stranky odstranite, penalty vam mozu dat prec a vsetko bude po starom.

    Druha vec je, ked google povie ze tento prvok na stranke sa neodporuca pouzivat, patri to teda akoby k ranking factors a v tomto pripade to moze ovplyvnit vasu poziciu o par priecok. V tomto pripade sa jedna o penalty a teda vas neposunie len o niekolko pozicii nizsie ale stran a da pred vas weby, ktore nemusia ani zdaleka ponukat take dobre relevantne info ako mate vy.

    • Martin Mažár píše:

      Ďakujem Luboš za doplňujúce info.

      Ja to inak robím zámerne, snažím sa tie veci zjednodušovať, lebo čitatelia tohto blogu nepoznajú mnohé pojmy, ktoré sú bežne zaužívané medzi seo expertmi a ľuďmi, ktorí sa do problematiky vyznajú.

      To je aj dôvod prečo napríklad u mňa na webe nenájdete slová ako SEO, ranking, on page faktory, off page, anchor text, description atď.

      Napríklad v tomto článku som hodne rozmýšľal, či Pop-up nazvať pop-up alebo vyskakovacie okno, aby to bolo zrozumiteľné.

      Ešte raz ďakujem za doplnenie a prajem veľa úspechov 🙂

  2. Katka píše:

    Počas čítania tohto článku sa mi prekryla stránka, vyskočilo okno a chcelo po mne nech si objednám nejaké e-knihy. Takže vodu kážete a víno pijete? Dajte sa vypchať.

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň Katka,

      ďakujem komentár a chápem vaše rozhorčenie. Asi nie ste môj pravidelný čitateľ. Ja sám odporúčam využívať pop-upy na stránke – využívať ho rozumným spôsobom. Pop-up je najlepším spôsob ako ukázať čitateľovi to, čo chcete a keď ho človek začne používať, tak sa to prejaví v náraste jeho zisku.

      Tento článok je upozornením pre ľudí, ktorí sa možno inšpirovali mnou k využívaniu pop-upu na webe, aby si od 10.1.2017 ho vypli alebo nastavili ako exit-pop, ktorý sa zobrazí po odchode zo stránky (to podľa vyjadrení Google nebude penalizované).

      Prajem veľa úspechov 🙂

      • Zuzana píše:

        Suhlasim s Katkou, e-book a promo vynechajte, je to mega otravne. Plus si obcas dajte clanky a maily opravit korektorke…

        • Martin Mažár píše:

          Ďakujem za spätnú väzbu. Čo sa týka článku, tak každý článok prechádza korektúrou. V minulosti to tak nebolo, ale už viac ako rok je to pravidlo. Ešte raz ďakujem za spätnú väzbu.

  3. Peter Nemec píše:

    Martin ďakujem za tento článok. Myslím že si to pekne vysvetlil a každý sa bude vedieť na to včas pripraviť a prispôsobiť si web.

  4. Branislav píše:

    Martin , netreba sa dať odrádzať od neuvedomelých ľudí.
    Každý podniká preto aby mal zisk a ak mu niečo dokáže ten zisk navýšiť , treba ísť po tom.
    Myslím si že táto informácia váhou prevýšila aj otravné POP-UP , čiže článok je užitočný.
    Aj mňa otravujú POP-UP formuláre , ale jednoducho bez rozmýšľania ich automaticky zatváram a to bez hocijakých emočných prejavov. A ak niekedy na mňa vyskočí nejaký POP-UP čo mi rieši otázku čo mi práve letí hlavou , nemám problém naňho aj ťuknúť 🙂 Pekný deň.

  5. Tereza píše:

    Martine, kdo pomáhá tak jako ty, nesmí se nechat odradit. Piš i nadále takovéhle super články, ráda se nechám poučit i inspirovat. Fandím ti a držím pěsti :-ä

  6. František píše:

    Korektúru treba robiť ZODPOVEDNE – čítať skutočne to čo je NAPÍSANÉ, chyba ja v tejto vete: (za spojením sa môžu je navyše spojka PO !!!)
    Teraz prišiel s oznámením, že stránky, ktoré túto vychytávku používajú na webe (pri prezeraní v mobile) sa môžu po ocitnúť na nižších pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania.
    Irituje ma okno – zobrazenie počtu zdielaní, ktoré prekrýva časť textu…

  7. František píše:

    Kto nič nerobí – nič nepokazí, aj ja som urobil chybu v texte komentára a to hneď v prvom riadku – správne má byť … CHYBA JE, nie chyba JA. Prečo ? NEUROBIL som korektúru toho čo som napísal. MARTIN prajem Vám veľa úspechov.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.