Aj vy toto robíte na webe? Google vám to riadne spočíta

Pozor-nerobte-toto-google-vám-to-spočíta

 

Pravidlá Google sa vyvíjajú – to je fakt. Každý rok sa pravidlá, podľa ktorých Google radí stránky vo výsledkoch vyhľadávania, menia.

Teraz Google prichádza so zmenou, ktorá sa dotkne mnohých webov. Doteraz túto možnosť Google nezakazoval a nijako nepenalizoval.

Teraz prišiel s oznámením, že stránky, ktoré túto vychytávku používajú na webe (pri prezeraní v mobile) sa môžu po ocitnúť na nižších pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania.

Sám túto vychytávku používam a viem, že aj mnohí z vás – to je dôvod, prečo píšem článok. Od 10. 1. 2017 treba urobiť zmenu. Chcete vedieť akú a dozvedieť sa viac? Čítajte ďalej.

Za čo Google trestá

Oficiálna stránka Google hovorí, že od 10. januára 2017 Google prichádza s novým vylepšovákom pre návštevníkov rôznych webových stránok. Cieľom Google je, aby každý návštevník sa dostal ku chcenému obsahu okamžite, bez zbytočného zdržovania.

Preto sa Google rozhodol, že bude penalizovať všetky stránky, ktoré používajú prekrývanie hlavného obsahu samotnej stránky na mobiloch. Penalizácia sa teda bude týkať LEN MOBILNÝCH ZARIADENÍ.

Formy prekrývania obsahu hlavnej stránky sú rôzne. Google si posvieti predovšetkým na:

  • pop up okná – ide o vyskakovacie okná, ktoré od návštevníka vyžadujú napríklad zadanie e-mailu, stiahnutie e-booku, ponúkajú zľavový kupón na nákup v e-shope, či odoberanie newsletterov, zobrazujú reklamu alebo chcú, aby ich návštevník sledoval na Facebooku.
  • iné obťažujúce prvky, ktoré zakrývajú hlavný obsah stránky – návštevník musí vyvinúť určitú aktivitu, aby sa týchto vizuálnych prvkov zbavil a prešiel na to, čo pôvodne na internete hľadal. Musí napríklad kliknúť na krížik, ktorý je v mnohých prípadoch umiestnený úplne niekde inde, ako je zvyknutý vo Windows systéme. Musí počkať pár sekúnd alebo stlačiť tlačidlo „Nemám záujem“.

Ako to vyzerá v praxi? Pozrite si príklady pop up okna a dvoch iných spôsobov, ktoré znemožnia návštevníkovi na mobile prístup k hlavnému obsahu stránky. S týmto Google riadne zatočí.

Google penalizovanie webov

Príklady prvkov, ktoré prekrývajú obsah stránky. Google tieto metódy potrestá!

 

Čo Google dovolí

Takmer každé pravidlo má svoje výnimky. Ani Google v tomto nie je iný. Penalizácia sa nebude týkať pop up okien alebo iných prvkov, ktoré zakrývajú hlavný obsah stránky na mobile ak:

  • od návštevníka stránky sa vyžaduje súhlas s cookies,
  • od návštevníka stránky sa vyžaduje súhlas s potvrdením veku,
  • ide o reklamy, ktoré nezakrývajú celú obrazovku a dajú sa jednoducho zavrieť (napríklad ponuka inštalácie mobilnej aplikácie, zmena podmienok používania webu, či osobných údajov),
  • ide o prihlasovacie (login) okno, ktoré návštevníka stránky privedie do uzatvorenej sekcie webu.
  • a pravdepodobne aj pri odchodovom pop-upe (teda pop-up, ktorý sa zobrazí, keď opúšťate stránku)
Google

Príklady povolených prvkov, ktoré prekrývajú hlavný obsah stránky.

 

V čom spočíva penalizácia zo strany Google?

Google penalizovanie webovPenalizácia v tomto prípade neznamená platenie nejakých poplatkov. V prípade, že na vlastnom webe používate prvky, ktoré znemožňujú mobilným návštevníkom dostať sa k hlavnému obsahu stránky, Google vám zníži ranking. Ide o to, že Google na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania v mobile zobrazí tie stránky, ktoré zakázané prvky nepoužívajú.

Všetko však treba brať s mierou. Hlavným kritériom Google je, aby sa návštevník dostal k tomu, čo skutočne hľadá. Ak na webe ponúkate kvalitné a relevantné údaje, penalizácia sa vás pravdepodobne veľmi nedotkne.

Ak návštevník zadá do Google určité kľúčové slovo, Google mu zobrazí predovšetkým tie stránky, na ktorých predpokladá (podľa kľúčového slova), že návštevník nájde to, čo hľadal.

Ak si má Google vybrať medzi stránkou, na ktorej nájdete pop up okná, a ktorá ponúka kvalitné články a stránkou, ktorá pop up okná nepoužíva, ale návštevník na nej kvalitne články nenájde, Google návštevníkovi ponúkne kvalitnú stránku s pop up oknom.

Kvalitný a relevantný obsah je KĽÚČOVÝ. Problém so zakázanými prvkami, ktoré zakrývajú hlavný obsah stránky nastáva vtedy, ak si má Google vybrať medzi dvoma kvalitnými stránkami. Vtedy uprednostní tú, ktorá zakázané prvky nepoužíva.

Pri tvorbe webov, písaní článkov majte vždy na pamäti, že Google chce svojim návštevníkom priniesť kvalitné informácie bez zbytočného zdržiavania a spraví pre to maximum. 🙂

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn

 

stiahnutie