Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Ako ZAROBIŤ 803 000 € (v hrubom) vďaka jednej otázke (a ako to môžete využiť aj vy)

V tomto článku vám ukážem na príklade z praxe, ako zarobiť 803 000 € (v hrubom) vďaka jednej otázke. Viem, že to môže znieť neuveriteľne, ale je to tak! Sami sa o chvíľu presvedčíte.

Mnohé firmy, obchodníci a podnikatelia si lámu hlavu ako zvýšiť predaj a viac zarobiť. Vymýšľajú rôzne komplikované a finančne nákladné spôsoby. Výsledok? Vôbec nie taký, aký by si predstavovali.

Pritom priamo pred očami majú ten najjednoduchší spôsob, ako viac zarobiť, ktorý dokonca ani nič nestojí. Poďme sa teda naň pozrieť a ukázať si, ako zarobiť 803 000 € (v hrubom) vďaka jednej otázke.

Určite ste to už zažili…

Už ste niekedy tankovali benzín na OMV? Ak ešte nie, keď nabudúce budete potrebovať doplniť benzín, choďte na OMV-ku. Keď prídete k pokladni a budete chcieť zaplatiť, pracovník na opačnej strane sa vás spýta niečo v tomto duchu: „Máme teraz v akcii 2 balíky cukríkov Skittles za výhodnú cenu. Prosíte si?“

Ak ste ako väčšina ľudí, tak pravdepodobne poviete: „Nie, ďakujem…“

Asi vás neprekvapí, že pracovníci sa toto jednoducho musia pýtať. A je to úplne jasné prečo… Lebo táto jediná otázka dokáže zarobiť 803 000 €. Ako je to možné?

K číslam som sa nedostal náhodou

Keď som naposledy bol na OMV tankovať a položili mi túto istú otázku, tiež som odpovedal ako väčšina ľudí, ktorí sa zdravo stravujú: „Nie, ďakujem…“ Ale tým som neskončil. Následne som položil niekoľko otázok:

„A aj to niekto kupuje?“

„Jasnééé, niektorí si to kúpia“ – odvetil mladík.

„A koľko sa toho predá, tak napríklad zo 100 ks?“ – pýtam sa ďalej.

„Asi tak 5 zo 100.“

„Hmm, to nie je veľa.“ Odvetil som.

Podobným spôsobom som zistil aj to, koľko klientov denne u nich nakúpi 🙂

Poďme teraz spolu zrátať zárobok (resp. tržby)

Ak cena za tieto dva balíky cukríkov je 1 € a zo 100 klientov predajú piatim, tak zarobili 5 €. Ak predajňu navštívi v priemere 500 klientov denne, tak za deň predajú 25 ks a utŕžia 25 €.

Benzínové pumpy zvyknú byť otvorené 365 dní v roku. Takže za rok jedna benzínová pumpa predá cukríky v hodnote 9 125 €. To už je slušná čiastka, ale to nie je všetko.

Treba povedať, že OMV má 88 púmp na Slovensku. To znamená, že keď jedna pumpa zarobí 9125 €, tak 88 ich zarobí 88 násobne viac. Čo v praxi znamená, že vďaka jednej otázke OMV utŕži o 803 000 € za rok viac (88 x 9125 € = 803 000), než keby túto otázku predavači nemuseli klásť klientom. *

*Samozrejme výsledok nie je úplne presný, lebo použité čísla pochádzajú z prieskumu urobeného na dvoch pumpách. Ostatné pumpy nemusia mať v priemere 500 klientov a predať cukríky piatim ľuďom zo 100. Preto skutočné tržby môžu byť nižšie alebo dokonca vyššie ako 803 000 €.

Ako to využiť vo vašej praxi

90 % obchodníkov (alebo podnikateľov) sa teší, keď uzatvoria obchod a zabúdajú, že PREDAJ KONČÍ až keď klient odíde (tí špičkoví vedia, že predaj ani vtedy neskončil). Takto zbytočne prichádzajú o obchody, ktoré je možné ľahko získať.

Preto, ak chcete viac predávať bez vynaloženia väčšej námahy, vždy keď klient povie: „Áno, chcem to“, položte jednu otázku navyše a spýtajte sa klienta, či nemá záujem o ďalší produkt.

Tak, ako to robia na OMV, na Shell-ke, u McDonalda alebo ako som to robil ja, keď som predával obleky. Vždy, keď klient povedal ÁNO na košeľu s kravatou som povedal: „Inak prišli nám teraz krásne nové obleky. Ukážem vám…?“ a vždy sa niekto chytil 🙂 (To bol inak dôvod prečo som bol TOP obchodník).

Ako zarobiťAle ja nerobím v maloobchode…

Viem, čo si teraz hovoríte: „To je síce pekné, ale ja nerobím v maloobchode.“ Mám pre vás super správu, táto technika je použiteľná v akejkoľvek oblasti, nielen v  maloobchode.

Napríklad finančný poradca alebo poisťovací agent, ktorý predal klientovi cestovné poistenie, by následne po predaji mohol povedať toto:

“Tak pán Poistený, v tejto chvíli ste zabezpečený, že ak sa vám niečo v zahraničí stane, napríklad choroba alebo úraz, tak za vás poisťovňa XY uhradí všetky náklady, ktoré by ste si inak museli hradiť sám. Vás to teda nebude stáť ani korunu.  Mal by som na vás teraz ešte jednu otázku. Ako ste zabezpečený, ak by sa takéto niečo stalo doma na Slovensku?  Preplatí vám niekto stratený príjem, keď budete na PN-ke?”

Vďaka tejto otázke (resp. dvom otázkam) je finančný poradca v hre, aby klientovi predal okrem cestovného poistenia aj životné poistenie – a to už je iný kšeft 🙂 Keď šikovný finančný poradca pomocou tejto otázky vtiahne klienta do rozhovoru, dokáže predať životné poistenie aj každému tretiemu. Ak ste finančný poradca, tak si zrátajte, čo to dokáže spraviť s vaším príjmom 🙂    

Jedna rada na záver

Keby som vám mal doporučiť jednu predajnú techniku pre zvýšenie vašich predajov, bola by to práve táto. Nestojí žiadne peniaze, nepotrebujete sa takmer nič učiť a dokáže niekedy až neuveriteľne zvýšiť predaj. Preto choďte do toho a pri nasledujúcich predajoch ju použite. Uvidíte, ako s minimálnou námahou rastú vaše príjmy.

Všimnite si komentáre pod týmto článkom na Facebooku (obrázok). Nájdete tam ľudí, ktorí už túto techniku použili alebo ju používajú a funguje im.

Ak už túto techniku používate, tak si sadnite a porozmýšľajte, ako tú otázku vylepšiť z hľadiska psychológie predaja. Lebo ak v otázke použijete správny PSYCHOLOGICKÝ ŠTARTÉR, tak otázka môže zarobiť niekedy až dvoj- až trojnásobok. O psychologických spúšťačoch budem viac hovoriť v ďalších tipoch na zvýšenie predaja.

Pokiaľ chcete dostávať tipy ako zvýšiť predaj, tak sa prihláste, vyplňte váš email do formulára pod článkom. Keď napíšem ďalší tip ako zvýšiť predaj, dám vám vedieť.

Ak sa vám článok páčil dajte mu páči sa mi a zdieľajte ho so svojimi priateľmi prostredníctvom sociálnych sieti. Do ďalšieho tipu vám prajem veľa úspechov pri vlastnom predaji.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Meno píše:

    BULLSHIT… kde su naklady nakupu cukrikov? odial viete kolko ludi navstivi pumpu? je kazda pumpa navstevovana rovnakym poctom ludi? v BA aj za neznamou deninou? ste si isty ze predavaci ponukaju kazdemu? A co dane? tie zarobky su znanene? atd atd atd… clanok ako z noveho casu, nama nadpis.

    ja napriklad robim na pumpe, takze o tom viem svoje a odpovede su nie nie nie nie nie.

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň „Meno“, na vašom komentári ma mrzia dve veci. Prvá vec, že za svojim komentárom si nestojíte a nepodpíšete sa pravým meno a použijete FAKE email 🙁

      Druhá vec, ktorá ma mrzí, že môj článok nesplnil účel, lebo ste z neho nepochopili princíp 🙁 Na budúce to budem musieť napísať lepšie. A teraz stručne odpovede na vaše otázky: V článku hovorí o zárobku z pohľadu firmu, takže o tržbách, nie o zisku. Takže ak chceme vyčísliť zisk, tak musíme odrátať náklady a zdaniť ho. Viem, že zamestnanci pod pojmom zárobok majú to, čo im príde ako výplata na účet (už po zdanení) a preto môže prísť k takému nedorozumeniu ako prišlo.

      Viem, že pre vás ako zamestnanca pumpy, takéto opatrenie nie je populárne, ale firme to dokáže zarobiť obrovské peniaze (to číslo môže byť o niečo nižšie aj vyššie). Keby ste boli vy na mieste majiteľa pumpy, tak by vašim cieľom nebolo, aby vaši zamestnanci predali viac?

      Číslo o priemernom počte zákazníkov viem od zamestnanca pumpy. OMV ma stratégiu, že sa nachádza vždy na hlavných ťahoch, takže za neznámou dedinou pumpu OMV nenájdete.

    • Jana píše:

      Zaujimavy članok, odporučam prečitať i tento – http://www.pandatip.com/blog/sk/vyzrebovane-cisla-loto/

  2. Igor Skýpala píše:

    Dobry den, ja som jeden z tych 5 ktory si to kupili :-)….aj ked o to vobec nejde.

    • Martin Mažár píše:

      Ďakuje Igor za komentár, ste dôkaz, že to funguje 🙂 Ak by mi ponúkli tyčinku „Protein“, tak by predali aj mne 🙂 Je to jediná z tých sladkým vecí, ktorú si kupujem, keď mám chuť na sladké.

      Inak v minulosti mi takto viackrát na Shell predali ich energetický nápoj, ktorý mi veľmi chutil.

    • Miloš píše:

      Toto je názor !!! Aspoň vieme prečo nemôže byť každý obchodník… Martin to napísal veľmi dobre… Nepracujem síce na pumpe, avšak tento trik využívam už dávno, dokonca aj keď sa zákazník nekúpi hlavný produkt, tak mu nejakú drobnosť ponúknem, u nás vo firme tomu vravíme: ,,Aspoň na benzín“.

      • Martin Mažár píše:

        Ďakujem Miloš za komentár. Som rád, že vám to funguje a že ste sa podelili o skúsenosť. Verím, že to bude aj ostatných inšpirovať, aby to použili v praxi.

        Prajem veľa úspechov 🙂

    • Andrej píše:

      Pán ktorý napísal tento článok má pravdu. Ale väčšina z nás nie je majiteľom firmy ako je OMV. Chodí do prace ako zamestnanec a je rad že vyjde z toho čo zarobí. Takze???

  3. Miroslav Chovan píše:

    Máte pravdu, dobré a funkčné veci sú prevažne jednoduché a prosté.

    • Martin Mažár píše:

      Presne tak Miroslav. Ale ja paradoxné, že ľudia viac oceňujú techniky, ktoré sú zložité a finančne náročné. Napríklad toto 90 % ľudí nevyužíva a je to fakt škoda a je to tak jednoduché. Prajem veľa úspechov 🙂

  4. Pavol Polaček píše:

    Zdravim, niekedy som to pouzival a aj to fungovalo obcas, pribl taka statistika, aku ste tam pisali, ze pribl aj kazdy 3 si to kupil. No nechapem, nejak som na to pozabudol a teraz som to nepouzival. Asi sa k tomu treba vratit zase 🙂
    Dakujem, Vase predajne techniky rad pouzivam a rad sa stale nieco priucim. Pekny den.

  5. Lukas K. píše:

    Zdravim,a ked takto niekomu ponuknem nieco naviac ,nebude to ten potencionalny klient povazovat zato ze mu chcel co najviac toho nanutit a predat,a moze ho to odradit aj od toho co chcel kupit na zaciatku???

    • Martin Mažár píše:

      Lukáš, ďakujem za otázku. Ešte som sa s tým nestretol, že by pomocou otázky navyše sa dal odradiť klient od kúpy. Často krát to ľudia považujú za lepší servis. Napriklad, keď sa u McDonalda vždy opýtajú „Dáte si k hranolkám kečup alebo majonézu?“ Tak ľudia sú často krát radi, že sa spýtali, lebo by mohli zabudnúť….

      Ideálne je to robiť tak, že klientovi ponúknete „komplementárny“ tovar. T. j. napríklad k lyžám, ponúkate lyžiarky, viazanie, lyžiarsku kombinézu….pekne postupne alebo keď si človek kupuje košelu, tak ponúknete kravatu, keď kúpi kravatu, tak môžete ponúknuť oblek, keď kúpi oblek, tak ponúknete obal na oblek, keď oblek, tak ponožky. Tak to je najprirodzenejšie.

  6. Lucia S. píše:

    Váš článok ma skutočne zaujal. Zaujímalo by ma však, ako viem túto techniku použiť v službách ako podnikateľské poradenstvo, kde komplementárne služby viac-menej neexistujú. Ďakujem

    • Martin Mažár píše:

      Viem si predstaviť túto metódu použiť aj v podnikateľskom poradenstve. Na to, aby som vám dokázal poradiť však musím poznať vaše portfólio produktov a tiež musím poznať, čo od vás klienti chcú a s akým dôvodom vás kontaktujú (alebo vy ich).

      Keď zovšeobecním, tak komplementárnym produktom k poradenstvu môže byť tréning, predaj pomocného software, mystery shopping atď. Samozrejme existujú aj iné možnosti ako ponúkať komplementárny produkt, ale to je skôr téma na ďalší článok.

      Ak nemáte produkt, ktorý ponúknuť navyše, tak ponúkni produkt „spolupracujúcej konkurencie“, za ktorý môžete zinkasovať províziu.

  7. blanka píše:

    Krásny večer, inšpirovala ma Lukášova otázka a tak sa podelím o svoju skúsenosť.
    Zaoberám sa predajom šperkov a ak si u nás niekto kúpi napríklad náušnice (trebárs ako darček) a ja viem, že k nim máme i prívesok či prsteň prsteň, automaticky to zákazníkovi spomeniem s tým, že to môže využiť pri nejakom inom sviatku a nemusí vymýšľať ďalší darček. Predovšetkým mužov to veľmi teší, pretože väčšina z nich nakupovanie príliš nemusí :o) a tak keď im ponúkam túto možnosť, veľmi radi ju využijú. V tomto prípade ale platí, že tá ponuka musí byť prirodzená a úprimná. Už sa mi totiž stalo i to, že mi ako zákazníčke ponúkali rôzne veci takým spôsobom, že som radšej ušla. Bolo úplne evidentné, že predavačku do týchto aktivít nútil jej nadriadený a ona s tým vnútorne zápolila a výsledok toho vnútorného boja navonok vyznel viac než žalostne. A stalo sa mi aj to, že som si v jednom obchode kupovala sukňu a predavačka mi k nej odporučila i vrchný diel, ktorý som si nevšimla a veru som si kúpila celý komplet, pretože sa to dalo rôzne obmieňať a tým pádom to bolo veľmi praktické oblečenie. Takže ponúkanie je výborná vec, ale i tu platí, že ju treba robiť rozumne a s citom.

  8. Michal T píše:

    Túto techniku používam pravidelne, odporúčam, funguje úplne jednoducho, stačí sa len opýtať na prislušný produkt alebo službu. Martin – Výborné články, kvalitné rady dakujem

  9. Tereza píše:

    Děkuji, Martine, že nám připomínáte jednoduchý věci, které fungují ve všech oblastech obchodu a služeb a mohou přinést užitek na obou stranách ! Přeji Vám všechno nejlepší!

    • Martin Mažár píše:

      Tereza, ďakujem za komentár aj za prianie 🙂 Po prvom komentári som si myslel, že tento článok je prešlap…

      Je pravda, že na tie jednoduché techniky, ktoré sú často krát veľmi účinné, často zabúdame. Pripravujem ďalší článok o technike, ktorá mi tento rok strojnásobila príjem. Samozrejme tú techniku som poznal (nie je to nič nové), ale ako si som na ňu zabudol 🙂

      Ešte raz ďakujem za komentár a prajem veľa úspechov 🙂

  10. Katarina píše:

    Ahoj Martin ,

    Funguje 🙂 žiaden prešľap to nebol.

    Včera mi do agentúry prišla babička poistiť vnučku a keď som zodpovedala otázky o poistení vnučky nasledovalo : Vy máte ako zabezpečený úraz ? A Vaša dcéra?

    Drž mi palce aby som uzatvorila obchod 🙂

    Pekný deň

    • Martin Mažár píše:

      Katarína, ďakujem za spätnú väzbu. Som rád, že si to použila že zdieľaš výsledok s ostatnými. Verím, že to bude inšpirovať aj ostatných a pustia sa do toho.

      Držím palce, nech sa obchod podarí 🙂

  11. Miroslav píše:

    Pan Mažár. Článok ago taky dava zmysel. Co sa tyka napadu tento system funguje uz dlho hlavne v poistovacom biznise. Problem je vsak niekde inde. Problem obchodnikov predajcov a podnikatelov je hlavne ten ze svoj produkt predavaju tak ako tie cukriky aj ked konkretne tieto milujem ale produkty v biznise stratili nonsalantnost. Stratili ducha.
    Dnesny poradcovia a realitaci pracuju systemom predavaca na OMV a o chvilu tu bude generacia poradcov ktora prosi na kolenach. Hlavne je sebavedomie. Mozeme tuto debatu rozobrat ak bude zaujem. P.s. pisem z telefonu ospravedlnujem sa ze text je bez diakritiki. Dakujem
    Haberajter.

    • Martin Mažár píše:

      Miroslav ďakujem za komentár. Podľa mňa táto metóda ma uplatenie v každom biznise a nezáleží na tom, akým spôsobom predávate, či len ponúkate alebo dávate poradenstvo.

      Myslím si, že trend je skôr poskytovať poradenstvo a to je aj to, čo učím na školeniach – byť viac poradca ako predajca.

      Túto techniku môžete využiť „poradca“ napríklad, keď za ním príde klient sám s nejakou požiadavkou a on mu ju pomôže vyriešiť a následne sa spýta(poradca) napríklad na komplexné poradenstvo. Stačí jedna otázka a ste v hre o to klientovi poskytnúť komplexné riešenie.

  12. Iva Kouklová píše:

    Dobrý den Martine, děkuji za podnětné doporučení.
    Já bych otázku prodavače u pumpy ještě zaměnila.
    Není dobré se ptát, „jestli si tu „dobrotu“ dáte“, ale říci:
    Máme nyní v akci „cukríky“ skittles a skvělou mussli tyčinku zn….. (nevím). Co byste si dal raději? Jasně, že může klient odpovědět NIC, ale už se nad tím zamyslí, a šance, že si z toho něco vybere je mnohonásobně větší.
    Obecně platí: Pokud nechci slyšet odpověď „NE“, nepokládám otázku, na kterou lze NE odpovědět..
    Špatný příklad v pekárně:
    Prodavačka: „dnes máme novinku, upekli jsme dva nové druhy koláčů, jeden borůvkový a jeden brusinkový. Chtěl byste některý vyzkoušet? (bohužel může následovat odpověd „NE“. a nebo lepší varianta:
    „dnes jsme upekli dva nové druhy koláčů, dal byste si raději borůvkový a nebo brusinkový? – následuje samozřejmě milý úsměv. (šance, že si klient jeden vybere je mnohonásobně větší).
    Je to systém otevřených a zavřených otázek.
    Nedávno jsem byla ve skvělé restauraci na obědě s kolegyní. Ačkoliv jsem spěchala, přišel milý číšník, sklízel ze stolu a zeptal se. Chutnalo Vám dámy? (odpověď byla jasně že ano, bylo to super). „po tak dobrém obědě si zasloužite ještě nějakou delikatesu. Daly byste si ke kávě raději domácí meruňkový koláč od našeho kuchaře a nebo úžasný tvarohový dezert? …. moje odpověd byla, že si dám moc ráda tu kávu, ale tentokrát bez dezertu:) Chytrý kluk. Kdyby se mě ale nezeptal, určitě bych odešla.

    • Martin Mažár píše:

      Ivo, ďakujem za komentár a hlavne za doplnenie. Presne ako píšete forma otázky má obrovský vplyv na to, koľko ľudí ponuku využije. Niekedy je možný až niekoľko násobný nárast predaja daného produktu vďaka správne položenej otázke (otázke, ktorá obsahuje ten správny PSYCHOLOGICKÝ ŠTARTÉR). Toto je téma, ktorej sa chcem venovať v jednom z nasledujúcich článkov, kde si to ukážeme na konkrétnych príkladoch 🙂 K čašníkovi z reštaurácie….naozaj chytrý kluk 🙂 Takto položená otázka dokáže bežne zvýšiť predaj dezertov o 300 – 500 %. Čašník, ktorý sa takto správa ku klientom je na nezaplatenie 🙂

    • Soňa píše:

      toto ale ja presne ako zakaznik neznasam! som z toho vzdy vykolajena, ze ci mi tu vec ponuka zadarmo ako v ramci nejakej akcie, alebo ci sa mi snazi nieco predat. presne tak isto to robi jedna kdernicka…pri cakani kym sa chyti farba na vlasy ponuka caj alebo kavu. ja akosi nemam na to sa opytat ci je to v cene, alebo ci sa za to plati zvlast a tak radsej vzdy odpoviem ze nie, aj ked by som si mozno dala. a kludne aj zaplatila, kebyze to viem jednoznacne. ale takto ked netusim ci je to pozornost podniku (ako napriklad cukriky pri pokladni v obchodoch), tak ta neistota mi prinasa to, ze sa v danom podniku necitim dobre a nebudem sa tam rada vracat. jednoducho nikdy nekyvnem na to, o com vopred neviem KOLKO to bude stat a ci vobec. jediny krat som na takuto otazku pvoedala ano, ked sa ma asi pred mesiacom v DM drogerii spytala predavacka, ci nechcem vyskusat nove brusnicove tycinky. a suhlasila som, ale len z dvoch dovodov. 1. uvazovala som nad nimi uz predtym nez sa spytala. otazka ma len nakopla. ale hlavne 2. svietila tam jasna velka CENOVKA a tak som vedela na com som

      • Martin Mažár píše:

        Soňa, ďakujem za komentár z pohľadu zákazníka. Presne viem ako sa cítite, tak isto som sa cítil ja, keď mi prvýkrát na pumpe Shell umyli okno (dovtedy to nerobili). Nevedel som či je to zadarmo alebo za peniaze. U vašej kaderníčky si myslím, že to bude grátis. Raz to risknite v krajnom prípade vás to bude stáť euro, ale môže tým hodne získať – pokaždé zadarmo kávičku 🙂 Naozaj si myslím, že vaša kaderníčka vám chcel len poskytnúť super servis, preto vám ponúka kávu.

        Máte pravdu, niekedy ponúkanie môže obťažovať. Obchodník musí poznať mieru a najmä mal by to vedieť podať správnymi slovami. Niektorí predajcovia to vedia tak podať, že si to ani neuvedomíte a považujete to, za dobrý servis.

        Napríklad keď príde čašník a po dobrom obede sa vás spýta, či si dáte kávu, ale tak elegantne ako to popisuje Iva Kouklová v komentári vyššie…určite si ho prečítajte.

        Bol by som zvedavý na váš názor, či by vám to v taktomto podaní vadilo.

        • Soňa píše:

          komentar Ivy.K. som citala. nuz v takom pripade by mi to asi nevadilo, naopak bola by som potesena, ze casnik robi aj nieco ine ako pleskne menu bez slova na stol. len skratka od urcitych profesii akou je napriklad aj casnik sa to ocakava, resp. je to jednoznacne plus. ale od niektorych inych ako napriklad predavacka v drogerii ma to skro zarazi – nehodi sa mi to k tomu proste. ako som uz spominala, obzvlast ked neviem kolko to bude stat. lebo vela krat mam pri sebe len male mnozstvo penazi a tak sa skratka nechcem dostat do situacie, ze mi cosi nablokuju (zvlast ak ide o uz vypitu kavu) a ja nebudem amt cim zaplatit. a vyslovene ma vytaca ked ma niekto obtazuje s cielom predat. podomovi obchodnici, promo akcie operatorov na ulici, neskutocne vlezli predavaci parfumov na ulici, ktori nevahaju mi nasilu schytit ruku, nasprejovat nejakym smradom a zacat tarat naucenu basnicku. ja viem, ze kazdy sa nejako zivit musi a ze najst pracu nie je lahke, ale skratka toto mi je vrcholne nesympaticke

  13. Martin Mažár píše:

    Väčšinou sa dá nájsť t aká forma, aby pôsobilo príjemnejšie. Ale to už závisí od komunikačných zručností obchodníka.

    Viem, že ponúkanie ľudí môže otravovať, ale všetko závisi na forme a spôsobe, ktorý predajca použije. Ďakujem za váš názor.

  14. Terka píše:

    Super článok presne o tom píšu komentáre že to vieme a presne na to zabúdame treba ponúknuť servis alebo produkt naviac stále je tu riziko že odmietnu ale je tu aj úspešnosť a ta prínaša zárobok milým slovom nič nepokazíte len dobrý dojem

  15. stanislav píše:

    Já jak čtu, tak mě napadá jiná věc.Podívejte se na to z druhé strany, čili ze strany zákazníka.Já vím,že jsem teď vytočil mnoho lidí, že tu nejde o zákazníka, ale o mě, obchodníka.Celý den slyšíte ze všech stran: kupte si tamto, ono či hento.Jde nám z toho hlava dokola.Naučili jsme se být rezistentní na tyto prodejní praktiky.Nejsme zvyklí přijmout fakt,že je tu doba otázek.A těch otázek je už mnoho ale co prodává? Vžít se pocitově do klienta.např. „paní, vy jste dnes smutná,nechcete to změnit? Máme tu dnes den se Skittles…“ Nepapouškovat slovo…akci…na to slovo jsem zase Já alergický.Co vy na to?

  16. Martin Schön píše:

    Dobrý deň,
    som stálym čitateľom článkov pána Martina Mažára. Veľa z toho čo sa týka obchodných skúseností je aj podľa mňa len o tom, že si to musí každý vyskúšať na vlastnej koži. Asi pred 15-timi rokmi som pracoval ako predajca u nemenovaného reťazca v oddelení náradia. Nemali sme žiadne obchodné školenia, viac-menej nás „hodili do vody“ a predávaj! Mňa veľmi bavilo ľuďom ponúkať tovar, lebo som bol aj motivovaný odmenami z predaja a obratu. Pozoroval som zákazníkov čo hľadajú, čo potrebujú, nechal som ich si tovar chytiť do ruky a potom som ich oslovil s tým, že im pomôžem pri ich rozhodovaní. Keď si zákazník mnou odporúčaný tovar kúpil, samozrejme prišla ďalšia fáza čo som nazýval „doplnkový predaj“. K vŕtačke som ponúkol vrtáky, stojan na vŕtačku, meter, ceruzu atď. Ku každému tovaru bolo vždy čo predať. Dokázal som predať zákazníkovi, ktorý si prišiel kúpiť motorovú kosačku za 20.000,-Sk aby si na svoj veľký pozemok nekupoval malú kosačku, ale aspoň traktorovú kosačku za 89.000,-Sk. A on si ju kúpil, samozrejme ihneď nasledoval doplnkový predaj, náplne do motora, zavlažovací systém s hadicami atď. Zákazník nechal na predajni 120.000,-Sk. Ponúkol som mu všetko čo sa mu dalo ponúknuť. A tak je to aj s cukríkmi. je to doplnkový predaj, ktorý vytvára zisk. Tu nejde o čísla !!! Ide o systém. A ak tomu niekto nerozumie, tak nech nezdieľa svoje primitívne názory v odbore v ktorom sa nevyzná a skrýva sa za anonym.
    Pán Mažár, vážim si Vašu prácu a snahu a prajem Vám veľa ďalších úspechov v pracovnom aj osobnom živote v roku 2015.
    Všetko dobré praje Martin Schön

    • Martin Mažár píše:

      Ďakujem za komentár. Som rád, za dôkaz, že to funguje nielen mne, ale aj iným. Myslím si, že to bude dobrá inšpirácia aj pre ostatných, aby túto techniku použili v praxi. Pán Schon do Nového roka prajem, nech sa darí aspoň o niečo lepšie ako v tomto roku 🙂

  17. Majkee píše:

    Technika funguje… tiež som ju aplikoval v rámci callcentra a výsledky boli… potom som s tým ale (rovnako ako s celým predajom) začal mať problém, pretože je to (rovnako ako 99% celého predaja) obyčajná psychická manipulácia… Nikoho tým nechcem uraziť ani napadnúť, predaj už nerobím, len ma mrzí že v mene maximalizácie zisku sa ľudia neštítia v rámci predaja a reklamy robiť veci ktorých dôsledkom nerozumejú a asi ani nechcú rozumieť…

    • Martin Mažár píše:

      Majkee je pravda, že mnohí používajú manipuláciu a klamanie. To nie je správne. Avšak nerozumiem, čo je na položení jednej doplňujúcej otázky manipulatívne. Navyše tá otázka môžem nohým ľuďom pomôcť, aby ušetrili čas a niekedy aj peniaze. Môžete mi objasniť, čo je na doplňujúcej otázke manipulatívne?

      • Majkee píše:

        Nechce sa mi to tu riešiť pretože je to kus komplexnejšie a dotýka sa to predaja celkovo… Pošlem vám správu ak vás to zaujíma.. 🙂

  18. Petka píše:

    Geniálne dobre napísaný článok. Určite iba vďaka tomuto článku denne pomôžete desiatkam ľudí. A páči sa mi aj celý váš web.

    • Martin Mažár píše:

      Ďakujem krásne :). Som rád, že sa článok páči a dúfam, že už tento návod ako zarobiť aj niekto použil v praxi. Ešte raz ďakujem a prajem veľa úspechov 🙂

  19. Tomas píše:

    Ahojte, tu som nasiel tiez zopar rad na privyrobenie si z domu, ak by ste mali zaujem…

  20. Jaroslav pesta píše:

    Bi som chcel svami pracoval

  21. Marek Gonda píše:

    Klobuk dolu krásny članok otvorilo mi to oči 😉

  22. Šimon Juraj píše:

    Mne úplne otvoril oči tento článok odporúčam

  23. Niko píše:

    Ahoj chcem si zarobiť niekoľko euro

    • Martin Mažár píše:

      Tak to je super – odporúčam teda sa do niečo pustiť. Najjednduchšie je začať ako obchodník (ale treba sa tam veľa učiť) alebo vyskúšať blogovanie. Mne sa pomocou blogovania podarilo získať príjem cca 10 000 eur mesačne. Držím palce 🙂

  24. Martin píše:

    Dobry ako zarobyt tolko penazi

  25. Martin píše:

    Vazne to funguje

    • Martin Mažár píše:

      Funguje to skvele, len to treba začať robiť. Odporúčam ísť na výlet do Ameriky, tam to robia všade 🙂

      • Janči píše:

        Veru, v Amerike to je bežná praktika 🙂 Nuž, veľmi pekne si v tomto článku príklade ilustroval, ako by každý biznis mal mať vždy v zálohe niečo ďalšie, čo môže ponúknuť už spokojnému zákazníkovi. Po anglicky jedným slovom – upsell. Ako hovoríš, keby mal človek odporučiť jednu predajnú techniku, bola by to táto. Podnikatelia robia tú chybu, že sa snažia hľadať nových a nových zákazníkov, kým zabúdajú, že starí zákazníci sú omnoho hodnotnejší a treba sa čím viac zamerať radšej na nich a dopredať im niečo nové, čo im opäť pomôže.

  26. jizzy píše:

    Dobry mam zaujem ako zarobim ???

  27. Valika píše:

    No to ano . Chcem tak zarábať

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.