Ako ZAROBIŤ 803 000 € (v hrubom) vďaka jednej otázke (a ako to môžete využiť aj vy)

Ako zarobiť 803 000 vďaka jednej otázke

V tomto článku vám ukážem na príklade z praxe, ako zarobiť 803 000 € (v hrubom) vďaka jednej otázke. Viem, že to môže znieť neuveriteľne, ale je to tak! Sami sa o chvíľu presvedčíte.

Mnohé firmy, obchodníci a podnikatelia si lámu hlavu ako zvýšiť predaj a viac zarobiť. Vymýšľajú rôzne komplikované a finančne nákladné spôsoby. Výsledok? Vôbec nie taký, aký by si predstavovali.

Pritom priamo pred očami majú ten najjednoduchší spôsob, ako viac zarobiť, ktorý dokonca ani nič nestojí. Poďme sa teda naň pozrieť a ukázať si, ako zarobiť 803 000 € (v hrubom) vďaka jednej otázke.

 

Určite ste to už zažili…

Už ste niekedy tankovali benzín na OMV? Ak ešte nie, keď nabudúce budete potrebovať doplniť benzín, choďte na OMV-ku. Keď prídete k pokladni a budete chcieť zaplatiť, pracovník na opačnej strane sa vás spýta niečo v tomto duchu: “Máme teraz v akcii 2 balíky cukríkov Skittles za výhodnú cenu. Prosíte si?”

Ak ste ako väčšina ľudí, tak pravdepodobne poviete: “Nie, ďakujem…”

Asi vás neprekvapí, že pracovníci sa toto jednoducho musia pýtať. A je to úplne jasné prečo… Lebo táto jediná otázka dokáže zarobiť 803 000 €. Ako je to možné?

 

K číslam som sa nedostal náhodou

Keď som naposledy bol na OMV tankovať a položili mi túto istú otázku, tiež som odpovedal ako väčšina ľudí, ktorí sa zdravo stravujú: “Nie, ďakujem…” Ale tým som neskončil. Následne som položil niekoľko otázok:

 

“A aj to niekto kupuje?”

“Jasnééé, niektorí si to kúpia” – odvetil mladík.

“A koľko sa toho predá, tak napríklad zo 100 ks?” – pýtam sa ďalej.

“Asi tak 5 zo 100.”

“Hmm, to nie je veľa.” Odvetil som.

 

Podobným spôsobom som zistil aj to, koľko klientov denne u nich nakúpi 🙂

 

Poďme teraz spolu zrátať zárobok (resp. tržby)

Ak cena za tieto dva balíky cukríkov je 1 € a zo 100 klientov predajú piatim, tak zarobili 5 €. Ak predajňu navštívi v priemere 500 klientov denne, tak za deň predajú 25 ks a utŕžia 25 €.

Benzínové pumpy zvyknú byť otvorené 365 dní v roku. Takže za rok jedna benzínová pumpa predá cukríky v hodnote 9 125 €. To už je slušná čiastka, ale to nie je všetko.

Treba povedať, že OMV má 88 púmp na Slovensku. To znamená, že keď jedna pumpa zarobí 9125 €, tak 88 ich zarobí 88 násobne viac. Čo v praxi znamená, že vďaka jednej otázke OMV utŕži o 803 000 € za rok viac (88 x 9125 € = 803 000), než keby túto otázku predavači nemuseli klásť klientom. *

*Samozrejme výsledok nie je úplne presný, lebo použité čísla pochádzajú z prieskumu urobeného na dvoch pumpách. Ostatné pumpy nemusia mať v priemere 500 klientov a predať cukríky piatim ľuďom zo 100. Preto skutočné tržby môžu byť nižšie alebo dokonca vyššie ako 803 000 €.

 

Ako to využiť vo vašej praxi

90 % obchodníkov (alebo podnikateľov) sa teší, keď uzatvoria obchod a zabúdajú, že PREDAJ KONČÍ až keď klient odíde (tí špičkoví vedia, že predaj ani vtedy neskončil). Takto zbytočne prichádzajú o obchody, ktoré je možné ľahko získať.

Preto, ak chcete viac predávať bez vynaloženia väčšej námahy, vždy keď klient povie: “Áno, chcem to”, položte jednu otázku navyše a spýtajte sa klienta, či nemá záujem o ďalší produkt.

Tak, ako to robia na OMV, na Shell-ke, u McDonalda alebo ako som to robil ja, keď som predával obleky. Vždy, keď klient povedal ÁNO na košeľu s kravatou som povedal: “Inak prišli nám teraz krásne nové obleky. Ukážem vám…?” a vždy sa niekto chytil 🙂 (To bol inak dôvod prečo som bol TOP obchodník).

 

Ako zarobiťAle ja nerobím v maloobchode…

Viem, čo si teraz hovoríte: “To je síce pekné, ale ja nerobím v maloobchode.” Mám pre vás super správu, táto technika je použiteľná v akejkoľvek oblasti, nielen v  maloobchode.

Napríklad finančný poradca alebo poisťovací agent, ktorý predal klientovi cestovné poistenie, by následne po predaji mohol povedať toto:

“Tak pán Poistený, v tejto chvíli ste zabezpečený, že ak sa vám niečo v zahraničí stane, napríklad choroba alebo úraz, tak za vás poisťovňa XY uhradí všetky náklady, ktoré by ste si inak museli hradiť sám. Vás to teda nebude stáť ani korunu.  Mal by som na vás teraz ešte jednu otázku. Ako ste zabezpečený, ak by sa takéto niečo stalo doma na Slovensku?  Preplatí vám niekto stratený príjem, keď budete na PN-ke?”

Vďaka tejto otázke (resp. dvom otázkam) je finančný poradca v hre, aby klientovi predal okrem cestovného poistenia aj životné poistenie – a to už je iný kšeft 🙂 Keď šikovný finančný poradca pomocou tejto otázky vtiahne klienta do rozhovoru, dokáže predať životné poistenie aj každému tretiemu. Ak ste finančný poradca, tak si zrátajte, čo to dokáže spraviť s vaším príjmom 🙂    

 

Jedna rada na záver

Keby som vám mal doporučiť jednu predajnú techniku pre zvýšenie vašich predajov, bola by to práve táto. Nestojí žiadne peniaze, nepotrebujete sa takmer nič učiť a dokáže niekedy až neuveriteľne zvýšiť predaj. Preto choďte do toho a pri nasledujúcich predajoch ju použite. Uvidíte, ako s minimálnou námahou rastú vaše príjmy.

Všimnite si komentáre pod týmto článkom na Facebooku (obrázok). Nájdete tam ľudí, ktorí už túto techniku použili alebo ju používajú a funguje im.

Ak už túto techniku používate, tak si sadnite a porozmýšľajte, ako tú otázku vylepšiť z hľadiska psychológie predaja. Lebo ak v otázke použijete správny PSYCHOLOGICKÝ ŠTARTÉR, tak otázka môže zarobiť niekedy až dvoj- až trojnásobok. O psychologických spúšťačoch budem viac hovoriť v ďalších tipoch na zvýšenie predaja.

Pokiaľ chcete dostávať tipy ako zvýšiť predaj, tak sa prihláste, vyplňte váš email do formulára pod článkom. Keď napíšem ďalší tip ako zvýšiť predaj, dám vám vedieť.

Ak sa vám článok páčil dajte mu páči sa mi a zdieľajte ho so svojimi priateľmi prostredníctvom sociálnych sieti. Do ďalšieho tipu vám prajem veľa úspechov pri vlastnom predaji.

 

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn