Prehľadný ťahák: Ako skutočne zarábať na Instagrame

“Minulý rok som zarobil takmer polovicu toho, čo v mojej bežnej práci, fotografovaním na voľnej nohe iba pomocou iPhonu,” hovorí forograf a dizajnér z Indianapolisu, Andrew Griswold.

Buď má tak zle platenú prácu, alebo to, čo dokázal, je naozaj obdivuhodné. Z jeho príbehu rýchlo zistíte, že správna je tá druhá možnosť. A svoj návod na úspech sa rozhodol prezradiť každému, kto by chcel ísť v jeho šľapajách:

“Posledné 4 roky som strávil na Instagrame budovaním fanúšikovskej a klientskej základne, čo mi umožnilo zapájať sa do projektov a zarábať peniaze.”

Jen Selter je 23-ročná mladá žena, ktorú baví chodiť do posilňovne. Vďaka Instagramu je z nej svetovo známa fitness modelka s viac ako 11 miliónmi fanúšikov a množstvom zmlúv so sponzormi. O svoje živobytie má postarané – za jednu sponzorovanú fotografiu na Instagrame dostáva 50-60 tisíc dolárov!

A takýchto fascinujúcich príbehov o zarábaní na Instagrame je plný internet…

Zarobiť poriadny balík peňazí nebolo nikdy jednoduchšie. Stačí vám k tomu mobil s foťákom, účet na Instagrame a správne know-how.

S prvými dvoma vám nepomôžem, ale to tretie nájdete v nasledujúcich riadkoch. Tak čítajte ďalej 🙂

Instagram školenie

Koľko môžete zarobiť na jednej fotke na Instagrame?

Jen nie je jediná, kto si vďaka fotkám na sociálnej sieti prilepší každý mesiac o niekoľko desiatok tisíc dolárov. Na svete je množstvo blogerov a influencerov, ktorí za jedinú fotku dostanú viac peňazí, ako je váš mesačný plat.

“To je fajn, ale funguje to tak akurát niekde v Amerike,” hovoria si možno tí skeptickejší z vás.

Ako je to teda na Slovensku? Dá sa živiť pridávaním fotiek na Instagram?

A hlavne, (čo vás určite zaujíma najviac) koľko takto môžete zarobiť?

Opýtal som sa na to Jany Malaga z Content agency:

“Konkrétne ceny konkrétnych influencerov a blogerov, žial, nemôžeme zverejniť.” Vo všeobecnosti sa ale dá povedať, že “za posledných 12 mesiacov sa cena za 1 príspevok, resp. kampaň na Instagrame, ktorá obsahovala sériu príspevkov, príp. instastories od blogera/vlogera pohybovala v hodnote 20€ – 220€. Za posledných 12 mesiacov sa cena za 1 príspevok od influencera/celebrity pohybovala v hodnote 200€ – 700€.”

Dodáva však, že v niektorých prípadoch sa honorár za obsah na Instagrame definuje ťažko, keďže išlo o komplexnú kampaň – na blogu, Facebooku aj Instagrame.

Zárobok úspešného “Instagramera” sa teda pohybuje od desiatok až po stovky eur za jeden príspevok.

Od čoho táto cena závisí? Kto si zarobí viac, a prečo?

Jana Malaga hovorí, že cenu za príspevok ovplyvňujú najmä tieto 3 aspekty:

  • Počet followerov. Pozor, nie však hocijakých! “Firmy už vedia rozoznať, či má bloger nakúpených followerov. Vyhodnocujú to podľa počtu like-ov pri daných príspevkoch.”
  • Silný profil aj na Facebooku či blog. “Nakoľko si blogera (firmy) vyberajú nielen pre jeho zásah na Instagrame, ale chcú využiť jeho silu aj v rámci jeho ostatných kanálov.”
  • Kvalita obsahu. Pretože, ako iste viete, kvalitný obsah je alfou a omegou internetového marketingu.instagram

Ste pripravení stlačiť spúšť fotoaparátu a odštartovať svoju instagramovú kariéru?

Ideme na to!

A keďže chcem, aby tento článok pomohol aj tomu najväčšiemu začiatočníkovi, začneme s vysvetlením základných pojmov.

(Ak si myslíte, že instastories je nová značka polievok zo sáčku, tak túto časť určite nepreskočte!)

 

Stručný slovník pojmov, ktoré musíte poznať

engagement = Zapojenie, aktivita followerov. Väčšinou sa tým v súvislosti s Instagramom myslí počet srdiečok a komentárov pod príspevkom.

follower = Fanúšik alebo, ako uvádza Instagram, sledovateľ. Vaše príspevky sa objavujú na jeho domovskej stránke Instagramu.

hashtag = Akýkoľvek výraz za znakom #. Vďaka hashtagom môžete prehľadávať obsah Instagramu a nachádzať ďalšie príspevky.

influencer = Jednoducho preložené, je to “niekto, kto má vplyv”. Vyznačuje sa tým, že pridáva kvalitný obsah, má veľa followerov, vysoký engagement a je špecializovaný na jednu oblasť (móda, jedlo, cestovanie…). Pre svojich fanúšikov je vzorom a radi si od neho nechajú poradiť.

instapost = Príspevok na Instagrame. Môže to byť fotografia alebo aj krátke video.

instastories = Príbehy na Instagrame. Môžu to byť fotografie alebo videá, ktoré sa na Instagrame zobrazujú iba 24 hodín, potom zmiznú.

like = Označenie “Páči sa mi to”, na Instagrame má podobu srdiečka.

product placement = Doslovne “umiestnenie produktu”. Blogeri alebo influenceri používajú komerčné produkty vo svojich fotografiách, za čo dostávajú od firiem odmenu.

reach = Dosah. V praxi to je počet užívateľov Instagramu, ktorí videli váš príspevok.

 

Bez tohto to nepôjde: Čo potrebujete, aby ste začali reálne zarábať

Úspech sa nedostaví, ak budete len sedieť na gauči a čakať. Teda, sedieť na gauči môžete, ale popri tom musíte splniť aj niekoľko dôležitých podmienok, aby ste získali svojho prvého sponzora:

  • instagram followersMať komunitu followerov – V princípe platí, že čím viac followerov máte, tým viac viete zarobiť. Ale ak si teraz mädlíte ruky, že si nejakých nakúpite a potom začnete vo veľkom zarábať, pozor! Ako to už býva, kvalita je v tomto prípade dôležitejšia ako kvantita. A tak sa dostávame ku kľúčovému bodu č.3…
  • Mať aktívnych followerov – Môže vám stačiť iba pár stoviek sledovateľov, ak hltajú každé vaše slovo a tešia sa na každú novú fotku. Firmy ľahko odhalia, či vás vaši followeri naozaj obdivujú a počúvajú. Stačí sa pozrieť na počty like-ov a komentárov pri jednotlivých príspevkoch.  

Ale ako získať toľko “kvalitných” followerov?

Mnoho ľudí to skúša, ale len málo z nich naozaj uspeje. Preto sme sa rozhodli pripraviť pre vás školenie a podeliť sa o kvalitné know-how.

Naučím vás praktické a overené tipy, ako si aj vy môžete vybudovať základňu aktívnych followerov. To je to najdôležitejšie, čo potrebujete, aby ste začali reálne zarábať na Instagrame!

Chyťte si svoje miesto na školení hneď teraz.

 

5 reálnych spôsobov, ako sa dá zarobiť na Instagrame

Predpokladajme, že ste si už založili profil na Instagrame. Išli ste na naše školenie, takže už máte aj slušnú komunitu nadšených followerov.

Ste pripravení na to, aby sa vám peniaze z Instagramu začali len tak sypať.

Nech sa páči, ponúkam vám 5 receptov, ako na to. Korý si vyberiete?

1.Barter

Pamätáte si, keď vám dala spolužiačka v škole kúsok zo svojej čokolády a vy ste jej za to dali žuvačku?

Lebo veď “niečo za niečo”. A to je aj pointa barteru.

Ako majiteľovi úspešného instagramového účtu (= s veľkým počtom aktívnych followerov) vám jedného dňa príde balíček s produktami nejakej firmy. A sú vaše, úplne zadarmo.

Jediné, čo musíte spraviť, je urobiť si s týmto produktom peknú fotku, dať ju na Instagram a napísať krátku recenziu.

Niekedy to dokonca firmy robia úplne nezištne. Darujú vám svoj produkt zadarmo a nič od vás nežiadajú. V kútiku duše ale dúfajú, že vám urobia takú radosť, že sa im odvďačíte spropagovaním produktu na Instagrame.

A väčšinou to funguje.

Takže, nedostanete priamo peniaze, ale produkt zadarmo, ktorému potom urobíte reklamu jedným (alebo viacerými) príspevkami na Instagrame.

Takto sa napríklad zviditeľnil aj DayUp. (Mmm, hneď ste dostali chuť, však?)

priklad barterovej spoluprace

 

2. Platený príspevok

Fanúšikovia influencera sa chcú obliekať tak, ako on, chcú jesť to, čo on, chcú vlastniť tie veci, ktoré vlastní on… Preto niet divu, že firmy sú ochotné zaplatiť influencerovi aj niekoľko sto eur za jedinú fotku, na ktorej sa objaví ich produkt.

Najťažšia časť tejto veľmi príjemnej spolupráce je: Ako nájsť firmu, ktorá mi bude ochotná zaplatiť?

Existuje  viacero spôsobov:

  • Mať nadupaný instagramový profil a čakať, kým si vás niekto všimne. Firmy vedia, že influencer marketing je zlatá baňa a sami hľadajú a kontaktujú blogerov, youtuberov a iné vplyvné osobnosti. Ak ste ale netrpezlivý, skúste radšej ďalšiu možnosť…
  • Nájdite firmy a oslovte ich. Takto to robíme aj na našom blogu Milujeme wellness. Na sociálnej sieti LinkedIn nájdeme marketingových riaditeľov alebo riaditeľov hotelov a oslovíme ich s našou ponukou. Netreba sa toho báť, úspešnosť máme naozaj vysokú! Oplatí sa tiež sledovať iných blogerov v odbore. Keď si všimneme, že iný bloger spolupracuje s nejakou firmou, jednoducho ju oslovíme aj my.blog milujeme wellness
  • Nechajte to na PR agentúr. Firmy, ktoré hľadajú svojho influencera či blogera, sa často obrátia na nejakú PR agentúru o pomoc. Ľudia z agentúry potom nájdu toho správneho človeka, ktorý sa hodí k ich značke, a zabezpečí spoluprácu.

Takto napríklad vyzerá spolupráca Pierre Baguette a módnej blogerky Fresshion, ktorá vznikla vďaka Content agency:

plateny prispevok na instagrame

 

3. Affiliate programy

Ak hľadáte spôsoby, ako zarobiť na internete, určite ste už o affiliate marketingu počuli. Čo to je a ako to fungujete, sa dočítate v tomto článku.

V prípade affiliate nedostávate peniaze za zverejnenie fotky s produktom, ako to je pri platených príspevkoch.

Dostanete ale peniaze za každý nákup, ktorý sprostredkujete. Takže to vyzerá asi nejak takto:

  1. Vo vašom príspevku propagujete produkt, ktorý sa vášmu fanúšikovi zapáčil natoľko, že si ho chce kúpiť.
  2. Pomocou špeciálneho, unikátneho odkazu sa z vášho profilu dostane do e-shopu a nakúpi.
  3. E-shop zistí, že tento zákazník sa k nemu dostal cez váš unikátny odkaz. A tak vám vyplatí váš podiel z tržby. Hurá!

Takže, ak ste šikovný, môžete si zarobiť ešte viac ako pri sponzorovaných príspevkoch.

Malý háčik Instagramu spočíva v tom, že nemôžete pridávať odkazy priamo do popisu príspevku. Môžete ale pridať odkaz do popisu svojho profilu.

Takže skúsení influenceri a blogeri jednoducho k príspevku napíšu, že odkaz na e-shop môžu ich followeri nájsť na ich profile. Trochu nepraktické, ale funguje to.

4. Predaj e-bookov a online kurzov

Predávanie digitálnych produktov je (relatívne) jednoduché. Nepotrebujete žiadny sklad na váš tovar, zložitý e-shop ani chodiť s balíčkami na poštu.

Potrebujete iba kvalitný digitálny produkt (e-book, online kurz…). Ale keď ho už raz vytvoríte, môžete ho predať hoci aj miliónkrát.

Ak získate na Instagrame vplyv a dôveru tisícov followerov, je to naozaj hračka.

Najskôr dáte odkaz na svoju predajnú stránku do popisu na svojom profile. A potom už len naň odkážete v popise svojich príspevkov, podobne ako pri affiliate.

Jednoduché, však?

(Pozn. Inak viete, že aj mám kopec digitálnych produktov, ktoré vám môžu pomôcť najmä v oblasti predaja a digitálneho marketingu. Viac info tu.)

odkaz v profile

5. Predaj vlastných produktov

Aby ste zarábali pomocou Instagramu, nemusíte byť mladá fashion blogerka so zástupom fanúšičiek.

Instagram je aj geniálnym marketingovým nástrojom pre majiteľov e-shopov.

Založte si svoj firemný profil (v tomto článku sa dozviete, ako na to) a začnite pridávať príspevky, ktoré budú propagovať vaše produkty.

Dajte si pozor, aby vaše fotografie boli príťažlivé, autentické a kvalitné. Chcete predsa zaujať potenciálnych zákazníkov v záplave ostatných nádherných fotiek!

Medzi príspevky s veľkým engagementom napríklad patria fotky zo zákulisia vašej firmy alebo fotografie vašich produktov, ktoré pridali vaši zákazníci.

A, samozrejme, nezabudnite odkaz na váš e-shop pridať do popisu svojho profilu.

 

Aj pri zarábaní na Instagrame však platí to, čo pri iných spôsoboch podnikania. Mnohí to skúšajú, ale len niektorí uspejú. Viete, ktorí sú to? Odpoveď nájdete napríklad aj na mojom instagramovom profile 🙂

martin mazar profil na instagrame

P.S.: Ktorý spôsob zarábania na Instagrame sa vám páči najviac a chceli by ste ho vyskúšať? 🙂 Dajte mi vedieť v komentároch.

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn