Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Prečo robíte chybu, ak nemáte firemný účet na Instagrame (+ ako to napraviť za 10 minút)

Predstavte si miesto plné dychberúcich výhľadov, chutných jedál a roztomilých zvieratiek…

Navštevuje ho miliarda ľudí, z toho 500 miliónov každý deň. (Nie, nie je to kúpalisko v Podhájskej). Priemerne tam denne strávia 25 minút.

53% z nich sleduje, čo hovoria ich obľúbené značky. Denne rozdajú 4,2 miliardy, opakujem, miliardy lajkov. Ich interakcia s obchodnými značkami je 10x väčšia ako na Facebooku a 84x väčšia ako na Twitteri.

60% z nich hovorí, že tam objavili nový produkt. A teraz zadržte dych…

30% z nich si kúpilo produkt, o ktorom prvýkrát počuli na tomto mieste.

Milí obchodníci, podnikatelia, poradcovia, MLM-kári. Chceli by ste robiť biznis na tomto mieste so závratnou mierou konverzie?

Kto by nechcel, však?

Mám pre vás dobrú správu. Toto bájne miesto je skutočné.

Vitajte na Instagrame.

Nenechajte si zjesť svoj kus koláča!

Aj keď Facebook je skvelý marketingový nástroj, doba ide ďalej. A tí, ktorí chcú byť úspešní, sa musia vedieť prispôsobiť.

Možno vám to pripadá namáhavé a zložité. “Už som sa konečne naučil získavať klientov z Facebooku,” myslíte si. “To odo mňa chceš, aby som začínal odznova s Instagramom?”

Rozhodnutie je na vás. Ale práve preto, že firemný účet na Instagrame je relatívne nový a neznámy, je to pre vás skvelá príležitosť.

Niečo, ako keď Kolumbus objavil Nový svet a začala sa éra “zlatých horúčok”.

instagram

Facebook je už totiž plný bombastických nadpisov a reklám. Ľudia si na to zvykli a dvakrát si rozmyslia, kým na niečo kliknú. Aj na lajky sú už skúpejší (avšak stále nakupujú viac ako na Instagrame).

A medzitým na Instagram prichádzajú jeho užívatelia objavovať krásne veci a nachádzať inšpiráciu. Štatistiky hovoria, že ľudia sú tu oveľa viac “angažovanejší”. Čo to znamená? Viac lajkujú, komentujú, zdieľajú a klikajú… a dokonca aj keď sa jedná o firmy, obchody a reklamy.

Aj návštevníci webových stránok, ktorí sa tam “preklikli” z Instagramu, na nich zostávajú najdlhšie. V priemere 192 sekúnd, čo je o 45% dlhšie ako návštevníci z Facebooku a dokonca o pár sekúnd viac ako návštevníci z e-mailov.

Každý deň na Instagram prichádzajú loviť zákazníkov nové firmy a noví podnikatelia. Bola by škoda, keby ste sa do tejto “zlatej horúčky” nezapojili a neodkrojili si kúsok z koláča aj vy.

Navyše Instagram stále pracuje na tom, aby sa z neho stala nákupná aplikácia a dokázal obchodníkom, e-shopom a firmám pomáhať získavať klientov.

To je dôvod, prečo som aj ja zmenil názor na Intagram.

V jednom staršom článku som napísal, že “len hlupák by sa pripravil o tak skvelý zdroj klientov, akým je Facebook”. Teraz k tomu pridávam “a Instagram”.

Zlaté pravidlo marketingu: Buďte tam, kde sú vaši klienti.

Viete, kto je vaša cieľová skupina, váš ideálny zákazník?

(Predpokladám, že áno. Je to totiž jedna zo základných vecí, ktoré by ste mali vyriešiť na začiatku vášho podnikania. Bez toho je takmer nemožné byť úspešný.)

Ak sú to dôchodcovia z malých obcí bez prístupu na internet, môžete túto stránku zavrieť. Naozaj. Radšej si prečítajte niečo iné z môjho blogu, napríklad 5 spôsobov, ako môže predajca zvýšiť svoje predaje.

Ak by ste ale radi oslovili ľudí z mladšej generácie a nemáte firemný účet na Instagrame, robíte chybu. A to nehovorím ja, ale štatistiky: 90% užívateľov Instagramu má menej ako 35 rokov.

A že táto sociálna sieť nie je len nejaký zahraničný fenomén, ukazujú čísla zo Slovenska. Slovákov bolo totiž v marci 2018 na Instagrame 970 000, čo je nárast za posledných 9 mesiacov o takmer 43 %.


Cielite skôr na “strednú” generáciu? Nebojte sa, ľudí nad 35 rokov na Instagrame pribúda stále viac. Je to podobné, ako s Facebookom. Najskôr bol sociálnou sieťou mladých, a dnes – kto nemá profil na Facebooku ako keby ani neexistoval. Všetko naznačuje, že Instagram sa vydá podobnou cestou a onedlho na ňom bude mať účet ešte aj váš pes.

Ak ste v týchto číslach našli aj svojich potenciálnych klientov, pripravte si svoje fotoaparáty a čítajte ďalej, začíname!

(Inak, aby ste si nemysleli, že si vymýšľam. Všetky štatistiky z tohto článku nájdete tu, tu, tu alebo tu.)

užívatelia Instagramu zo Slovenska

Osobný vs. firemný účet na Instagrame

Možno ste si teraz povedali, “Ok, dobre. Prehovoril si ma, idem do toho. Ale nestačí mi obyčajný, osobný účet?”

Čo je také skvelé na firemnom účte? A ako zistíte, či je to pre vás to pravé?

Poďme pekne po poriadku.

Ak chcete vedieť, ktorý typ účtu by sa vám viac hodil, odpovedzte si na nasledujúce otázky:

  • Je vašim cieľom na Instagrame získavať nových fanúšikov, viac lajkov, komentárov…?
  • Chceli by ste sledovať štatistiky vašich príspevkov
  • Plánujete pridávať platené reklamné príspevky?
  • Chceli by ste mať na svojom profile tlačidlo s možnosťou kontaktovať vás?
  • Máte iba jednu fanpage na Facebooku, ktorú chcete prepojiť s Instagramom?
  • Chceli by ste vedieť, kto sú vaši fanúšikovia a kedy sú online?

Odpovedali ste na väčšinu otázok áno? V tom prípade je firemný účet presne to, čo potrebujete. Oproti tomu osobnému má kopu užitočných funkcií, ktoré vám pomôžu získavať nových klientov. (A náš najnovší online kurz vám pomôže ako na získavanie klientov vďaka Instagramu.)

Ale aby som nenadržiaval len jednej strane, pozrite si porovnanie výhod oboch účtov:

Osobný účet:

    • možnosť súkromného účtu (príspevky uvidia iba tí, ktorým schválite žiadosť o sledovanie)
    • možnosť prepojiť účet s viacerými fanpage na Facebooku
    • jednoduchosť
    • viac autentický a osobný (niektorí fanúšikovia môžu vnímať firemný účet ako neosobný, platený…)
  • nemusíte mať fanpage na Facebooku (pri firemnom účte
    to je podmienka)

Firemný účet:

    • prehľadné štatistiky: zobrazenia príspevku, jeho dosah, kliknutia na web, zobrazenia profilu, počet lajkov a komentárov, podrobné štatistiky o tom, kto sú vaši fanúšikovia…
    • možnosť platenej reklamy
    • tlačidlo na vašom účte s možnosťou kontaktovať vás (zavolať, poslať e-mail, navigovať…)
  • možnosť pridať odkaz k vašim príbehom (ak máte nad 10 000 fanúšikov)

A ak by ste si to niekedy v budúcnosti rozmysleli, vždy si môžete firemný účet bezbolestne zmeniť na osobný. Alebo úplne zrušiť. Takže naozaj nemáte čo stratiť.

Tak čo? Môžeme sa do toho pustiť? 🙂

Ak chcete viac než len sa naučiť ako si založiť firemný účet na Instagrame, tak sa prihláste na online kurz Ako sa stať Hviezdou Instagramu. Naučíte sa ako používať Instagram za zarábanie a získavanie klientov.

Ako si založiť firemný účet na Instagrame

Vezmite si do ruky svoje mobilné zariadenie, pohodlne sa usaďte a ideme na to.

(Poznámka: Ak už máte založený účet a chcete iba prepnúť osobný účet na firemný, preskočte na bod č.6.)

1. Nainštalujte si aplikáciu

Možno vás teraz sklamem, ale Instagram nemá desktopovú (alebo počítačovú) verziu. Síce si na jeho webstránke môžete pozerať obsah, ale nemôžete pridávať vlastné príspevky. Na to potrebujete mobilnú aplikáciu.

Navštívte preto svoj obchod s aplikáciami (Google Play, Apple App store alebo Windows Phone Store) a nainštalujte si aplikáciu Instagram.

instalacia aplikacie instagram2. Vytvorte si účet

Po spustení aplikácie dostanete dve možnosti, ako si založiť účet: prihlásiť sa pomocou účtu na Facebooku alebo sa zaregistrovať cez e-mail či telefón. Zvoľte si druhú možnosť a zadajte firemný e-mail.

reg5strác5a na 5nstagra0e

3. Zadajte vaše meno a heslo

Zvoľte si meno a heslo. Pozor, meno nie je prezývka, ktorá sa bude zobrazovať pri príspevkoch. Toto meno sa zobrazí len na vašom profile. Preto si vyberte niečo oficiálne – buď vaše meno a priezvisko alebo názov vašej firmy.

zadajte meno a heslo na prihlasenie do Instagramu

4. Zvoľte si prezývku

Malo by to byť niečo, čo sa spája s vašou značkou a podľa čoho vás ľudia na Instagrame ľahko vyhľadajú. Táto prezývka (alebo používateľské meno) sa bude zobrazovať pri vašich príspevkoch, takže si vyberte niečo, podľa čoho budete ľahko rozpoznateľný. (Určite nie j98fd23. Jedine, že by sa tak volala vaša firma.) Napríklad, moja prezývka je martin_mazar.

zvoľte si používateľské meno

5. Pridajte si profilovú fotku a krátky popis

Najlepšie sa bude hodiť fotografia vašej tváre alebo logo vašej firmy. Myslite na to, že Instagram vašu fotku oreže do tvaru kruhu a všetko, čo bude mimo neho, vaši fanúšikovia neuvidia.

Na popis na svojom profile máte 150 znakov. Využite ich múdro. Napíšte niečo o sebe, čo robíte a ako pomáhate svojim klientom. Nezabudnite tam tiež pridať odkaz na svoju webstránku či blog, aby ste mali kde vašich fanúšikov nasmerovať.

upravte profilovú fotku a popis účtu na Instagrame

6. Prepnite svoj účet na firemný

Pozor: Aby ste mohli zo svojho účtu urobiť firemný, musíte mať fanpage na Facebooku a byť jej správcom!

Prejdite na svoj účet a ťuknite na tri bodky v pravom hornom rohu. Otvoria sa vám nastavenia, prejdite trochu nižšie a zvoľte Prepnúť na firemný profil.

ako prepnúť Instagramový profil na firemný

7. Prepojte svoj účet s Facebookom

Budete sa musieť prihlásiť pomocou svojho účtu na Facebooku a povoliť Instagramu, aby spravoval vaše fanpage. Vyberte si zo zoznamu fanpage, ktorú prepojíte so svojím Instagramovým účtom. Podrobný článok o tom, ako prepojiť Facebook s Instagromom nájdete v tomto článku.

ako prepojiť účet na Instagrame s fanpage na Facebooku

8. Skontrolujte kontaktné údaje

Instagram si automaticky načíta kontaktné údaje z vašej fanpage. Nezabudnite si ich skontrolovať a prípadne doplniť, aby sa s vami vedeli vaši fanúšikovia spojiť.

A je to! Čo ďalej?

Teraz sa môžete pustiť do pridávania fotiek, získavania fanúšikov a budovania dôvery.

Ale o tom niekedy nabudúce… 🙂

Ak vás zaujíma ako začať pomocou Instagramu zarábať a získavať klientov, tak získajte prístup do online kurzu Ako sa stať Hviezdou Instagramu. 

P.S.: Používate Instagram na získavanie nových klientov? Ako vám to ide? Je niečo, čo by ste sa chceli o marketingu na Instagrame dozvedieť? Napíšte mi to do komentárov 🙂

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Ďakujem. Práve som si zmenila osobný účet na firemný. Neprikladala som tomu nejakú vážnosť, ale nakoniec som sa k tomuto odhodlala. Asi aj preto, že ledva, ledva som sa naučila pracovať s obyč. Insta a teraz opäť s firemným. Ale idem do toho.. Snáď do toho pomaly prídem. Pekný deň

    • Martin Mažár píše:

      Tak to je super 🙂 Inak firemný účet na Instagrame a osobný účet na Instagrame sa ovládajú rovnako. akurát tén firemný ma niekoľko funkcii navyše, ktoré stoja za to.

      Prajem krásny deň a veľa úspechov

  2. Peter píše:

    Priznám sa som na Instagrame úplný zelenáč a chcel by som ho použiť na propagáciu mojej knihy o košikárstve a prípadných ďalších menších publikácií na tému ako si niečo konkrétne z prútia upliesť.
    Zaujímajú ma teda princípy fungovania Instagramu vôbec, načo vôbec vznikol, na čo prioritne je určený a ako to šikovne použiť pre biznis.
    Predpokladám, že treba postovať zaujímavé a prínosné fotky a tým získavať pozornosť a dôveru ľudí.

    • Martin Mažár píše:

      Peter presne tak. Instagram je vizuálna sieť a preto treba pridávať zaujímavé fotky, ktoré sa páčia vašim potenciálnym klientom. Čo sa týka stratégie, ktorú je dobré použiť, tak tej sa budeme venovať v ďalších článkoch alebo detailne školení Instagramu.

  3. maroš chamula píše:

    mám instagram, začínam od bodu 6, kliknem na 3 bodky, ale text s prepnutím na firemný profil tam nemám, preklikal som všetko a nič…

  4. maroš chamula píše:

    už to mám, je to nastavené, dík

  5. Adriana píše:

    ahoj Martin, prepla som sa na firemný účet, ale nejde mi prepojiť na stránku netuším prečo

    • Martin Mažár píše:

      Najčastejšia chyba, prečo to nejde je, že ľudia si prepoja Instagram nie s fanpage (facebookovou stránkou) ale s osobným profilom na Facebooku. Pozri sa do nastavení na Instagrame, následné na „Nastavenie Zdieľania“ a tam či máš uvedenú fanpage. Ak tam máš osobný profil, tak treba zrušiť prepojenie a spraviť ho nanovo, ale tak, že sa prepojí s fanpage, nie s osobným účtom.

      Daj potom vedieť, ako si dopadla.

  6. Tina píše:

    Martin vdaka, ja som mala prepojeny Insta s osobnym profilom a som sa cudovala, preco mi nevie najst fanpage. Tvoj tipo pomohol!

  7. Zuzana píše:

    Martin, pozeram na ipade Instagram, ale netusim ako zistim, ci je to osobny alebo firemny. Ako to zistim ?

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň Zuzana, ak máte vo svoom profile štatistiky Instagramu, tak je to firemný profil (biznisp profil), ak ich tam nemáte, tak je to osobný profil. Každý profil je na začiatku osobný a keď ho prepojíte so svojou FB stránkou, tak sa z neho stáva firemný profil. Ak ste to ešte nerobili, tak určite váš profil je osobný.

      Ďalšie znaky, že sa jedná o firemný profil:
      – pod názvom profilu máte typ profilu (pozrite môj Instagram, pod svojim menom Martin Mažár, mám „obchodný poradca“
      – ďalej tlačítka „Zavolať“ alebo „Poslať email“ – ak sú tam tam, sa jedná o firemný profil

      To je tak v skratke.

    • David píše:

      zdravim, chcem sa opytat ci firemny ucet nieco stoji ci si nepyta akykolvek poplatok mesacny, rocny? Dakujem

  8. Vierka Brieniková píše:

    Ahoj Martin, pokúšam sa prepnúť na firemný účet. Keďže mi to nejde, prečítala som si aj tieto komentáre, že mám zrušiť prepojenie osobného profilu a aj tak mi to nejde. Napísalo mi, že stránku s názvom mojej fp ste už spravovali a vyberte si iný názov. Chce odo mňa vytvoriť novú stránku na fb. Ďakujem za radu a odpoveď.

  9. Ivana píše:

    Dobry den moja otazka je takato : mam moj osobny profil na instagrame a chcem si zalozit novy profil business bez toho aby som musela menit oj osobny profil na profil business.. takze chcem mat dva profili osobny a profesionalny. Da sa to? A ked ano tak ako?

    PS: Zatial nemam moju vebovu stranku iba fan page na FB.

  10. Dena píše:

    A ked som si deaktivovala fb a chcem na ig biznis profil?bez fb sa to neda? 🙁

  11. simona oravcova píše:

    Ahoj,
    mám problém a nerozumiem ako sa to stalo
    mám stránu na fb ,mam aj firemny profil aj sukromny na instagrame
    netusim co som postlacala ale fotky ktore som nahadzala na firemnu stranku fb dostavaju like na instagrame ,ale ja som ich na insta nepopridávala
    ked kliknem tu fotku tak mi hodi moj sukromny insta profil
    vystrie ma z toho

  12. Dominika Kráľová píše:

    Zdravím, prepla som nas instagram na firmeny ucet cez fanpage no nieco sa stalo odhlasilo nas to a neviem sa znova prihlasit zas ma to posiela sa pripoit na fanpage. Co s tym? uz na dvoch fanpage-och to bolo pripojene a ani na jeden to nejde

  13. Janka píše:

    Dobry vecer mne nejde Prepnut spat na osobny ucet ako to urobiť

    • Martin Mažár píše:

      Neexistuje dôvod prečo to prepínať späť. Biznis účet má len funkcie navyše, ktoré osobnú čet nemá. To či tam budete dávať príspevky, ktoré súvisia s podnikaním závisí na vás. Takže nie je dôvod to prepínať späť. Len ste si aktivovala funkcie navyše, ktoré bežné účty nemajú.

  14. Anežka píše:

    Dobrý den, mám dotaz keď sa prepnem z osobného profilu na firemný profil prečo mi ukazuje na firemnom profile všetky fotky, ktoré mám na osobnom profile? ja to chcem mať všetko separátne, chcem aby ludia na mojom osobnom profile videli moje fotky a na firemnom profile aby videli moje business fotky a ked som skusilla z firmeneho profilu vymazat nejake fotky automaticky mi tie fotky vymazalo aj z osobného profilu, dá sa to nejako nastaviť alebo nejako upraviť,aby som tie fotky mala oddelené ? Moc ďakujem za radu 🙂

    • Martin Mažár píše:

      Anežka, je to kvôli tomu, že firemý profil sa robí z osobného profilu. Ak tam nechceš mať tie fotky, tak si založ nový instagramový účet a potom postupuj podľa návodu v článku. Takto budeš mať v podstate 2 profily – jeden osobný a jeden firemný (ten druhý, ktorý si vytvoriť a prepneš na biznis profil).

  15. Robo píše:

    Ahoj Martin. A co je presne ten fanpage. Dakujem

  16. Matej píše:

    Ahoj. Ako teda reálne zarobím ?

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů