Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Ako napísať texty na stránku „O mne“, aby sa do vás ľudia zamilovali

Áno, presne na tú stránku, kde ste tesne pred spustením webu niečo len tak napísali, aby bolo.

Zopár faktov, osobných úspechov a ak ste mali kreatívnu chvíľku, možno aj nejaké vtipné zaujímavosti z vášho osobného života. Veď to aj tak nikto nečíta, nie?

Chyba!

Možno vás to prekvapí, ale stránka „O mne“, „O nás“ či „Náš príbeh“ býva jedna z najviac navštevovaných. Niekedy dokonca najviac navštevovaná hneď po domovskej stránke. (Schválne, pozrite si to niekde v štatistikách návštevnosti.)

A keď si to spočítate s tým, že býva aj najviac zanedbávaná a najťažšia na písanie, vyjde vám nepríjemný výsledok:

Pre väčšinu obchodníkov sa ich stránka „O mne“ = premrhaná príležitosť gigantických rozmerov.

Patríte aj vy medzi nich?

Potom určite čítajte ďalej. Čaká vás:

  • zopár aha! momentov (dúfam)
  • praktické nápady, ako vylepšiť vašu „O mne“ stránku a využiť jej potenciál na 100%
  • 6 ingrediencií, ktoré na nej nemôžu chýbať, aby ste si získali srdcia svojich návštevníkov

Vyzerá aj vaša stránka „o mne“ takto?

Pozrite sa na to z pohľadu vašich zákazníkov:

Nalákate ich na svoju webstránku a chcete im niečo predať. Ale oni ešte nevedia, kto vlastne ste a či vám môžu dôverovať. A prečo by mali dať svoje peniaze práve vám?

A tak, keď zahliadnu vpravo hore malý nápis „O mne“, klikajú, aby sa dozvedeli viac. Aby zistili, či ste pre nich ten pravý a ako im práve vy môžete pomôcť. 

Čo tam ale nájdu?

Často len suchý, korporátny opis:

„Peter Mak pracuje v oblasti poisťovníctva už 15 rokov. Snaží sa svojim klientom prinášať kvalitné služby a prvotriedne produkty vďaka neustálemu monitorovaniu požiadaviek trhu, a to pri uzatváraní poistenia, ale aj pri vybavovaní likvidácie poistnej udalosti.“ 

Prípadne to vyzerá ako rozprávanie od hrdej maminky:

„Peter je veľmi cieľavedomý. V škole mal vždy samé jednotky a bol predsedom debatného krúžku. Medzi jeho záľuby patrí florbal a zbieranie známok.“

 Alebo je to trochu… až príliš osobné:

„Peter miluje tráviť čas so svojou úžasnou manželkou, ich dvoma nádhernými deťmi, Ninkou a Jakubkom, psom Dunčom a chameleónom Leom. Tu je fotka z ich nedeľného obedu, keď sa chameleón Leo stratil medzi kuracími rezňami.“

Netvrdím, že tieto texty sú vyslovene zlé! Pre niektoré firmy je korporátny štýl vhodný. A ak napríklad píšete blog o chameleónoch, posledný príklad by bol na vašu stránku „O mne“ ako stvorený.

Ale pre väčšinu z nás platí, že sa to dá aj oveľa lepšie…

Dobrá stránka o vás je ako úspešné prvé rande

Ak chcete uspieť, musíte ich zaujať a očariť.

Neplatí to len na prvom rande, ale aj na vašej stránke „O mne“ či „O nás“. Keď je napísaná fakt dobre, jej návštevníci:

  • zistia, že ste to práve vy, kto im dokáže pomôcť
  • vám budú dôverovať takmer ako svojmu blízkemu priateľovi
  • zostanú na vašom webe dlhšie, aby sa dozvedeli ešte viac
  • začnú odoberať vaše e-maily a sťahovať každý e-book zadarmo, ktorý im ponúknete
  • sa oveľa ľahšie zmenia na platiacich zákazníkov (= viac zákazníkov bez väčšej investície do reklamy)
  • sa do vás proste zamilujú (v „obchodnom“ zmysle slova… ak taký existuje)

Takže áno, v podstate je to predajná stránka ako každá iná. Vlastne, s jediným rozdielom – že chcete predať seba.

Nenechajte si preto ujsť túto vzácnu príležitosť okúzliť ich svojim šarmom a začať s nimi dôverný vzťah.

Hm, ale ako sa to vlastne robí?

Prečo robíte chybu, ak je vaša stránka o vás naozaj o vás

„Akože, Martin, už som počul všelijaké marketingové teórie… Ale že by moja stránka „O mne“ nemala byť o mne? To myslíš vážne?“

Smrteľne.

A hneď vám aj prezradím, o čom by teda mala byť:

O nich. O vašich zákazníkoch a návštevníkoch.

Možno to raní vaše city, ale ľudia nie sú na vašej webstránke kvôli vám. Sú tam kvôli sebe. (Verní fanúšikovia môjho blogu si možno spomenú, že som o tom už raz hovoril v  jednom staršom článku.)

Majú nejaký problém a hľadajú spôsob, ako ho vyriešiť. Hľadajú niekoho, kto by im s tým vedel pomôcť.

Keď kliknú na vašu stránku „O mne“, nezaujíma ich vaša celoživotná biografia, oni len chcú len vedieť, čo im môžete ponúknuť.

Aby ste si získali ich srdcia, nemusíte byť úžasným spisovateľom ani svetovým odborníkom. Stačí, že im odpoviete na jednoduché otázky:

  • „Čo z toho budem mať ja?“ 
  • „Som na správnom mieste?“ 
  • „Vie mi tento človek pomôcť s mojimi problémami?“ 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Zamerajte sa na ich pocity, ich trápenia, ich sny. Tak, aby cítili, že presne viete, čo prežívajú. (Ako presne to spraviť? Tomu som na mojom blogu venoval jeden celý článok o tajomstve neodolateľných textov. Ešte stále nemôžem uveriť, že som vám v ňom všetky tie múdrosti prezradil zadarmo!)

Samozrejme, nemala by z toho byť vaša predajná stránka č.2. Hovorte o vašich hodnotách, nie produktoch a službách. A pokojne rozprávajte aj o sebe, ale nezabudnite, že to má byť vždy v kontexte toho, ako viete pomôcť im. 

Ale dosť bolo teórie. Zapínajte svoje textové editory, tu je návod, ako vašu stránku môžete vylepšiť ešte dnes:

6 ingrediencií pre očarujúcu stránku „O mne“

1.Nadpis pre ľudí

Vymeňte „Môj príbeh“ alebo „Naša spoločnosť“ za niečo, čo ľuďom ukáže, že sú na správnom mieste.

Ten správny nadpis by mal spĺňať 2 podmienky:

  1. Byť jasný a zrozumiteľný.
  2. Hovoriť o výhodách alebo benefitoch pre ľudí.

A vôbec nemusí byť vtipný, kreatívny ani strašne originálny (to často býva práve na škodu).

Príklad:

„Pomáham ľuďom vybrať si finančné produkty tak, aby platili čo najmenej a získali čo najviac.“ (finančný poradca)

„Hľadáme pre vás tie najkrajšie miesta na relax.“ (cestovná kancelária)

„Pomáham ženám získať postavu, po akej vždy túžili.“ (osobný tréner)

„Mojou prácou je urobiť vaše najkrajšie chvíle večné“ (svadobný fotograf)

„Našim cieľom je predať vašu nehnuteľnosť čo najvýhodnejšie.“ (realitná kancelária)

2. Príbeh, ktorý ich dostane

Čím viac sa s vašim príbehom ľudia vedia stotožniť, tým viac vám budú dôverovať.

Veľa obchodníkov si myslí, že musia o sebe napísať len to najlepšie. Aký sú úžasní a čo všetko dokázali. A neúspechy? O tých ani muk!

A to je presne to, ako by ste to robiť nemali …

Sú to práve vaše chyby, ktoré ste spravili, ktoré vás robia skutočnými. Vaša zraniteľnosť vás s ľuďmi dokáže zblížiť najviac.

Zdieľajte s nimi váš osobný, intímny príbeh. Nebojte sa odhaliť neúspechy, ktoré vás stretli cestou tam, kde ste teraz. A aj keď si myslíte, že váš príbeh nie je napínavý ako z amerického filmu, určite máte čo porozprávať:

Ako ste sa dostali k vášmu podnikaniu? Čím všetkým ste si museli prejsť? Aké chyby ste cestou urobili? Koľkokrát ste padli na nos? Ako im vďaka tomu viete pomôcť?

Nemusíte o sebe povedať úplne všetko, zamerajte sa na tie najdôležitejšie okamihy.

A keď budete písať prirodzene, ako keby ste ten príbeh rozprávali nahlas, tak máte srdcia zákazníkov vyhraté.

3. Vaša fotografia

Skúšali ste už niekedy zoznamku cez internet?

Možno nie, ale určite viete, že potenciálnych partnerov si tam vyberáte podľa dvoch vecí – fotografie a toho, čo o sebe napíšu.

Podobné to je aj s vašimi zákazníkmi. Už ste ich síce dostali svojim príbehom, ale vaša autentická fotografia vás spraví naozaj nezabudnuteľným.

Zabudnite preto na obrázky z internetu alebo kreslených avatarov a zalovte radšej vo vašom fotoalbume. Ukážte, že ste naozajstný človek z mäsa a kostí, nielen ďalšia firma.

Vďaka skutočnej fotografií si vás lepšie zapamätajú (najmä tí s vizuálnou pamäťou) a budú mať pocit, že vás aj lepšie poznajú.

4. USP… alebo prečo ste lepší ako konkurencia?

Takže vy predávate prírodnú kozmetiku? Alebo ste finančný poradca, freelancer, máte e-shop…?

A čo?

Našiel by som snáď desiatky ďalších, ktorí ponúkajú rovnaké služby. Prečo by som si mal vybrať práve vás?

Nie, nesnažím sa vás od podnikania odhovoriť 🙂 Ale vaša stránka „O mne“ by mala (okrem iného) odpovedať práve na túto otázku.

USP (unique selling proposition) vám v tom pomôže. Do slovenčiny sa prekladá ako „jedinečný predajný argument“ a je to vlastne dôvod, prečo by si mal zákazník kúpiť produkt práve od vás. Hovorí o tom, kto ste, čo robíte inak ako ostatní a najmä, čo robíte lepšie.

Pri vymýšľaní toho vášho USP môžete použiť aj túto čarovnú formulku:

Pomáham X (komu) dosiahnuť Y (riešenie problému), tým že Z (čo robím inak).

Možno vám to pripomína tie príklady nadpisov, ktoré ste čítali vyššie. Ale to vôbec nevadí. Vaše USP môžete pokojne dať do nadpisu a potom o ňom povedať v texte.

Príklad (svadobný fotograf):

Mojou prácou je urobiť vaše najkrajšie chvíle večné 

….

Pomáham novomanželom uchovať si tie najdojemnejšie spomienky z ich výnimočného dňa navždy. Tým, že používam techniky žurnalistickej fotografie, vyzerajú moje snímky prirodzene a autenticky. Vždy, keď si ich pozriete, budete mať pocit, ako by ste sa tam ocitli znova.

Ak ste stále bezradní, skúste si odpovedať na túto otázku:

Čo vás na vašej konkurencii fakt štve?

Tak presne to je to, čo robíte inak ako oni. Už to len hodiť na papier. Teda, na web.

5. Sociálne dôkazy

Keď si hľadáme nového lekára alebo kaderníčku, často sa najskôr povypytujeme svojich známych, kolegov, či kamarátok. Ich rady majú pre nás veľkú váhu. Sú to silné „sociálne dôkazy“, podľa ktorých sa ďalej rozhodujeme.

Ale čo v online svete?

Vaši návštevníci hľadajú dôkazy o tom, že vám môžu dôverovať. Ale je ťažké ich presvedčiť len na základe toho, čo poviete sami o sebe.

Pomôžte si preto silou „sociálnych dôkazov“. Tie môžu vyzerať rôzne, napríklad:

  • Referencie od spokojných zákazníkov (pre ešte väčšiu silu nezabudnite pridať celé meno a fotografiu)
  • Počet ľudí, ktorý si už kúpili vaše produkty
  • Vyjadrenie celebrít, influencerov a známych ľudí
  • Ocenenia a certifikáty od uznávaných odborníkov

6. Výzva k akcii

Už ste im svojim príbehom ukázali, že im rozumiete. Vysvetlili ste im, prečo by nemali ísť ku konkurencii. A celé ste to spečatili silným sociálnym dôkazom.

Váš potenciálny zákazník je z vás paf. Ale čo teraz?

Nenechajte ich rozmýšľať, čo by mali spraviť ďalej. Ak na to neprídu, často kliknú na červený krížik a odchádzajú preč.

Využite túto chvíľu, keď máte ich pozornosť (a srdce) a jasne im na konci stránky povedzte, čo by mali urobiť.

Mali by sa prihlásiť na odoberanie noviniek? Sledovať vás na sociálnych sieťach? Alebo si stiahnuť e-book zadarmo?

Pozvite ich k tomu teraz. Lepšia chvíľa už možno nebude!

Pozrite sa do zrkadla

Teraz si otvorte vašu stránku „O mne“. Na chvíľu si predstavte, že ste svoj cieľový zákazník.

Ako na vás táto stránka pôsobí? Dôverovali by ste tomuto človeku? Chceli by ste mu dať svoje peniaze? A čo by ste urobili na konci?

Ak by vás náhodou odpovede na tieto otázky nepríjemne prekvapili, asi bude treba niečo zmeniť. Verím, že s týmto návodom budete mať novú stránku o vás hotovú raz-dva. A nie hocijakú, ale takú, vďaka ktorej sa do vás zákazníci zamilujú na prvé čítanie.

P.S.: Potrebuje aj vaša stránka „O mne“ zmenu? Použijete pri nej aj niektoré radu z článku? Ktoré? Napíšte mi o tom do komentárov, som zvedavý 🙂

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Milada Burianová píše:

    Maťo perfektný článok a rady.

  2. Lenka Vlčková píše:

    Martine, děkuju Vám za prima článek. Většina věcí, o kterých tu píšete, pro mě nebyla ničím novým, ale moc se mi líbí, že jsem si je mohla připomenout ve chvíli, kdy dávám dokupy nový web, a navíc v takovéto přehledné a stručné formě. Skvělý článek od skvělého odborníka 🙂

    • Martin Mažár píše:

      Tak to som veľmi rád 🙂 Držím palce nech „vymazlíte“ svoj web. Ja tiež pracujem na zmene tohto webu. Čoskoro bude v novom šate a tiež v novom šate bude aj stránka o mne. Budúci týždeň ju idem písať na novo.

  3. Lenka píše:

    Úplne presne si trafil, že napísať „O mne“ je tá najťažšia časť. Som rada, že mi Ťa Google vygooglil, pretože si mi dal dokonalý návod ako na to. Ďakujem 🙂

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů