Robíte tieto 4 veci, keď píšete PREDAJNÝ EMAIL? Mali by ste a ja vám ukážem prečo

Skôr, než sa rozhodnete napísať predajný email
“Najťažšie je pre mňa napísať predajný email.” Tak túto vetu počujem naozaj často. Ľudia mi ju hovoria na stretnutiach, píšu do e-mailov a žiadajú ma o pomoc.

Rozhodol som sa teda, že vám ukážem ako napísať predajný email, ktorý zarába. Ukážem vám to na konkrétnom príklade z praxe a na psychológii predaja vám vysvetlím, prečo to funguje.

Jedna z vecí, ktoré učím v kurze Predaj Naruby Premium, teda okrem toho ako si vytvoriť úspešnú web stránku, je aj ako napísať predajný email. Časť tohto know-how, ktoré učím v kurze, som vytiahol a prezradím vám v tomto článku.

 

Skôr, než napíšete prvý predajný email

Viem, že skôr, než napíšete predajný email (a skôr, než ho pošlete), vám budú v hlave víriť myšlienky, ktoré často majú začínajúci obchodníci:

 

– “Čo povedia moji známi (alebo klienti), keď dostanú predajný email?”

– “Nebudú si myslieť, že chcem na nich zarobiť?”

– “Ako zareagujú na túto ponuku?”

 

Takéto myšlienky sú úplne bežné. V živote to chodí tak, že ak máte urobiť niečo nové a neznáme, tak sa vždy objaví “malý škriatok”, ktorý vám hovorí: “Nie, nechoď do toho” a pomôže vám nájsť 1000 dôvodov, prečo danú vec neurobiť. Jeden z týchto dôvodov pri odoslaní prvého predajného emailu je: “Ja by som ho aj poslal, len neviem ako ho mám napísať”. Teraz buďte k sebe úprimný. Nie je to tak?

Mať pochybnosti nie je nič nezvyčajné. Práve naopak. To, že máte pochybnosti je dobré. Svedčí to o tom, že ste človek, ktorému záleží na svojich známych, priateľoch a klientoch. A to je správne. Lebo len vtedy, ak klient bude na prvom mieste, môžete byť úspešný.

Aby ste zarobili a boli skutočne úspešný, musíte tieto pochybnosti prekonať, napísať email a poslať ho svojim potenciálnym klientom. Verte, mnohí klienti vám budú vďační.

Prvá obchodníčka, ktorá si túto moju radu vzala k srdcu, napísala svoj prvý predajný email a dosiahla úspech. Síce nevedela ako na to (a ten email bol skutočne hrozný), ale napísala ho a ozvali sa 3 klienti.

Email marketing (tak sa odborne hovorí predaju cez email) jednoducho funguje. Pochopil som to v marci 2011, keď som napísal svoj prvý predajný email a poslal ho na celú databázu potenciálnych klientov (v tom čase 300 emailových adries).  Z tých 300 ľudí kúpili štyria a urobil som obrat cca 40 000 Kč (presné číslo si už nepamätám).

Dnes, keď už viem ako napísať predajný email a mám väčšiu databázu kontaktov, mi každý predajný email zarába viac (niekedy používam aj sériu predajných emailov). Keď som odoslal svoj posledný predajný email, tak som zarobil 9020 €. V nasledujúcich odstavcov sa dozviete, ako napísať účinný predajný email.

 

Ako napísať predajný email

Najlepšie sa učí na príkladoch, a preto aj štruktúru písania predajných emailov vám odhalím na konkrétnom príklade. Jedná sa o list, ktorý posiela jedna z poisťovní svojim klientom, aby ich presvedčila ku kúpe. List nie je úplne dokonalý – je tam niekoľko múch, ale presviedčacia štruktúra listu je dobre zvládnutá.

Skôr než si list rozoberieme, tak si ho prečítajte.

predajný email

 

Z akých častí sa skladá účinný predajný email

Existuje viac štruktúr ako písať predajné emaily. Vy sa v tomto článku naučíte tú základnú, ktorá je ľahko použiteľná a vďaka ktorej hravo napíšte svoj prvý predajný email.

Keď píšete predajný email, tak je dobré, aby sa skladal z týchto 4 krokov:

 

1 # Definujte problém

Na začiatku vášho emailu nastoľte problém. Je to podobné ako na osobnom stretnutí pri analýze potrieb, pomocou ktorej zisťujete, kde má klient problém. Vtedy sa problém odhaľujete formou otázok.

V liste alebo v predajnom emaile to nie je možné, preto musíte problém nastoliť vy. Môžete na to využiť jednoduché tvrdenie alebo to urobiť šikovne – ako to urobili v tomto liste – v ktorom sa opreli o oficiálnu štatistiku polície. Oficiálna štatistika väčšinou predstavuje v očiach klienta “autoritu”, preto tvrdeniu skôr uverí.

 

Ako napisat predajny email - definícia problému

 

Vďaka tomu, že sa na začiatku listu ponoríte do problému, časti klientov sa problém dotkne a budú ochotní predajný email čítať ďalej. Je to spôsobené tým, ako funguje ľudský mozog.

Vždy keď mozog rozpozná problém, reflexívne hľadá riešenie. To je napríklad dôvod, prečo keď šoférujete a zbadáte stáť policajné auto, tak jemne stúpite na brzdu. Dokonca aj keď neprekračujete rýchlosť. Robíte to aj vy? 🙂

Za to môže náš mozog, ktorý citlivo reaguje na rozpoznané problémy. A to je dôvod, prečo by ste sa v úvode predajných emailov (ale aj osobných stretnutí) mali zamerať na opis problému klienta.

 

2 # Ukážte, že máte riešenie

Keď poukážete na klientov problém, je pripravený prijať riešenie. Preto hneď za definovaním problému nasleduje návrh riešenia. Všimnite si ako to urobili vo vzorovom emaile. Pokiaľ máte viac priestoru, tak sa môžete viac rozpísať (v liste toho priestoru veľa nemali).

 

predajný email a riešenie problému

 

V emaile okrem výhod poukážte hlavne na úžitok, t. j. ako sa život človeka zmení potom, čo využije vaše produkty alebo služby.

 

 3 # Vyvolajte v klientovi pocit akútnosti

V momente, kedy ste poukázali na potrebu a zaujali klienta riešením, tak mu dajte dôvod, aby kúpil ihneď. Ukážte, že vaša ponuka neplatí stále. Určite to poznáte z letákov, ktoré dostávate z hypermarektov. VŽDY, jednoducho VŽDY je tam hláška “do vypredania zásob” alebo “akcia platí do”.  Ja túto hlášku nazývam psychologický štartér, lebo štartuje v mysli zákazníka túžbu vymeniť jeho peniaze za váš produkt.

Keď sa zahľadíte na list, tak v ňom nájdete tiež psychologický štartér. Je to zľava 10 % resp. zvýhodnená ponuka, ktorá platí len do určitého času.

 

ako napísať predajný email s vyvolaním akútnosti

Používanie psychologických štartérov v predajnom emaile (ale aj pri každom predaji) je nevyhnutné. Môže za to obmedzený rozpočet klientov. Pokiaľ psychologický štartér nepoužijete, tak je vysoko pravdepodobné, že klient minie peniaze u iného obchodníka a vy vyjdete naprázdno. Je to len malá vec, ktorá dokáže zázraky.

 

4 # Povedzte, čo má klient spraviť

V ďalšej časti predajného emailu ukážte klientovi, čo má spraviť ako prvý krok, napr. kliknite na odkaz a vyplňte objednávkový formulár. V ukážkovom liste je to: “Uhraďte XY  € do dd.mm.2014 priloženým ePoukazom…”. Podobne to spravte aj vy, klientovmu mozgu musíte dať jasne vedieť, čo má spraviť. Ľudský mozog zväčša plní príkazy doslovne (ak sa rozhodne ich splniť).

Toto boli 4 kroky ako napísať predajný email.

Ak vás trápi nedostatok klientov a už nechcete mať stres, koľko budúci mesiac zarobíte, začnite využívať email marketing vo svojej praxi a pošlite svoj prvý predajný email. Pomôže vám to jednoduchším spôsobom získať klienta bez toho, aby ste museli zdvihnúť telefón a robiť napríklad studené telefonáty.

Ak ste doteraz ešte nevyužívali email marketing pre svoj biznis, tak vám pomôže článok Ako docieliť, aby niekto predával za vás a vy ste inkasovali provízie (článok je o email marketingu).

Všetky veci zo psychológie predaja, ktoré som popísal v článku sa dajú využiť aj pri bežnom predaji, napr. na osobných stretnutiach. Potešilo by ma (a aj by to pomohlo ostatným čitateľom tejto stránky), ak by ste napísali svoje skúsenosti s využívaním psychológie predaja v praxi.

Ak sa vám článok páčil alebo si myslíte, že by pomohol aj vašim známym, zdieľajte ho s nimi prostredníctvom tlačidiel, ktoré nájdete nižšie. Ďakujem za zdieľanie a prajem veľa úspechov.

 

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn

fb-follow