Návod ako NAPÍSAŤ ČLÁNOK, ktorý buduje vaše meno experta a získava zákazníkov

optimalizacia_clanku

Viem, že napísať účinný článok nie je jednoduché. Mnoho ľudí sa snaží písať články, aby v očiach ľudí vyzerali ako experti a ľudia im volali sami.

Výsledky vo forme nových klientov však nemá každý. Nie každý vie napísať článok tak, aby článok zaujal, vzbudil dôveru a predal.

Pre väčšinú ľudí je písanie článkov STRATA ČASU.

Štatistika hovorí, že 81 % web stránok, ktoré tvoria obsah (teda píšu aj články) nezarobí viac ako 81 euro mesačne.

Prečo??? Lebo nepoznajú techniku písania článkov.

Keďže posledné týždne mi viac ľudí píše emaily, kde ma žiadajú o radu ako písať články, vytiahol som z členskej sekcie kurzu FB NARUBY PREMIUM bonusový materiál, v ktorom učím ako napísať článok, ktorý zaujme, pomôže vybudovať meno experta a tiež pomôže, aby sa vám v budúcnosti ozývalo viac klientov.

(Kurz FB NARUBY PREMIUM síce nie je o písaní článkov, ale o tom ako si vybudovať meno odborníka pomocou osobného profilu na Facebooku. Napriek tomu tam v bonusoch učím aj takéto fičuroviny :), keby niekto z účastníkov kurzu  mal záujem si písať vlastné články.)

Takže poďme na to 🙂

 

Je úplne prirodzené …

Je úplne prirodzené, keď neviete písať články. Ani veľký spisovatelia ako Karel Čapek, Božena Nemcová alebo Pavol Orságh Hviezdoslav nevedeli na začiatku úžasne písať. U mňa to bolo obdobné. Moje prvé články boli hrozné a dnes sa za ne hanbím.

Ale nevadí mi to. Nikto totiž učený z neba nespadol. Ja dokonca nemám žiaden talent na písanie. To som pochopil už na základnej škole, kde som mal takmer vždy zo slohu trojku! (bol som viac matematicky nadaný).

Dnes však píšem pravidelne. Buduje mi to meno experta a navyše ľuďom sa môj písaný prejav páči (teda okrem pravopisných chýb:). Vďaka tomu mám tisícky čitateľov mesačne a stovky klientov.

Ale nestalo sa to zo dňa na deň, lebo som nemal žiadneho učiteľa, ktorý by mi povedal, tak takto sa to robí. Musel som sa to všetko sám naučiť – testovať, čo funguje a čo nie.

Na začiatku som písal ako som vedel – nešlo mi to až tak. Preto, ak si aj vy dnes hovoríte, že to neviete, tak si z toho nič nerobte. Nikto učený z neba nespadol. Je úplne bežné, že pokiaľ ste články ešte nepísali, že si neveríte a neviete ako na to.

Len malé percento ľudí vie niečo takéto bez toho, aby sa museli učiť písať. Aj napriek tomu, že tento talent v sebe necítite, si myslím, že to zvládnete.

Mám však pre vás pripravený návod, kde vám krok za krokom ukážem ako napísať zaujímavý článok, ktorý vám pomôže budovať status odborníka v očiach vašich známych.

 

3 kroky ako napísať článok

Každý dobrý článok sa skladá z troch základných častí. Tou prvou časťou je úvod. Cieľom úvodu je vtiahnuť čitateľa do čítania článku. Je to jedna z najdôležitejších častí každého článku, lebo pokiaľ ho nezaujmete tu, tak si článok neprečíta a odíde preč.

Hovorí sa, že na internete je konkurencia na jeden klik.

Na to, aby ste v úvode zaujali potenciálneho klienta, musíte mu trocha vidieť do hlavy. Dá sa to urobiť veľmi jednoducho, že si položíte otázku: “Prečo si chce človek prečítať tento článok?”

Keďže sa jedná o článok typu “Ako” napr. “Ako jednoducho napísať profesionálny článok”, tak odpoveď je veľmi jednoduchá. Pokiaľ človek hľadá odpoveď na to, ako niečo robiť, tak to znamená, že má nejaký problém, ktorý potrebuje riešiť.

Napr. Ak na Facebooku kliknete na odkaz na článok “Ako jednoducho napísať profesionálny článok”, tak pravdepodobne cítite, že vaše články nie sú až také profesionálne alebo máte rezervy v písaní článkov.

Teraz, keď viem, aký je váš problém, tak vás veľmi ľahko v úvode článku zaujmem. Stačí, keď v úvode článku človeku pripomeniete jeho problém.

Tu je príklad z môjho článku: “Ako o 100 % zvýšiť úspešnosť telefonovania.

 

Ak človek klikne na takýto článok, tak viem, že bojuje s telefonovaním – nemá to rád a pravdepodobne má nízku úspešnosť telefonovia.

Všimnite si, že v prvých 4 odstavcoch som som len zopakoval ich problém. Pár vetami som povedal, že nemajú radi telefonovanie a že ho odkladajú. Vďaka tomu sa so mnou stotožnia a vtiahnem ich do čítania článku.

Aby som ich posunul o krôčik ďalej v čítaní, tak je na rade teraz zopakovať prísľub z nadpisu článku. V článku o telefonovaní som na to použil jednu jedinú vetu:

“V tomto článku vám ukážem ako môžete aj vy zvýšiť úspešnosť svojho telefonovania.”

Takže nie je to žiadna veda.

V tejto chvíli máme už čitateľa pripraveného na to, aby ste ho posunuli do ďalšej časti článku – do jadra článku. Tu sa však neponáhľajte a trocha pribrzdite! Ak to urobíte správne, môžete klienta doslova pripútať k sebe.

 

Ako elegantne premostiť na druhú časť článku

Predstavte si situáciu: “Ste na prednáške, kde je stovka ľudí a niečo vám nie je jasné. Zdvihnete ruku a spýtate sa, že tomu nerozumiete?”

Vy možno áno, ale 99 percent ľudí nie, lebo sa boja, že by vyzerali ako hlupáci. Pričom to tak vôbec nie je!

Ľudia majú asi túto vlastnosť od prírody alebo za to môže výchova, že ak niečo nevedia a nedajbože kvôli tomu robili niečo nesprávne, tak sa cítia hlúpo. Presne tak sa môže cítiť aj čitateľ vášho článku.

Preto, pokiaľ chcete s čitateľom nadviazať vzťah a zaujať ho, tak ho neobviňujte, že robil niečo zle. Ukážte mu, že nie je hlupák a že to skutočne nie je jeho chyba. Čitateľa si tak doslova pripútate k sebe a bude mať pocit, že mu absolútne rozumiete.

A to chcete dosiahnuť. Lebo keď má potenciálny klient pocit, že mu rozumiete, zvyšujete si šance, že dočíta váš článok a následne u vás nakúpi.

Vrátim sa teraz k ukážkovému článku o telefonovaní. Všimnite si, ako som tam premostil na druhú časť článku.

 

Nepovedal som, že sú hlúpi alebo nešikovní, ale vinu som zvalil na niekoho iného – na “teoretických” školiteľov, ktorí učia telefonovať a sami v telefonovaní neboli úspešní.

(Skutočne si myslím, že toto je hlavný dôvod prečo veľa obchodníkov nevie telefonovať. Pritom telefonovanie je pomerne jednoduché).

Ani vy, keď budete písať svoj článok, neobviňujte svojich klientov z toho, že robili niečo zle alebo že robili chyby. Často za to nemôžu. A pokiaľ je to skutočne tak, že za to nemôžu, tak to do článku napíšte a využite toto MEGA účinné premostenie.

Pokiaľ to tak nie je, tak tento typ premostenia radšej vynechajte. Základom v obchode je byť čestný, nemanipulovať a nezavádzať.

Ak chcete druhý príklad ako použiť premostenie v praxi, tak sa opäť začítajte do úvodu tohto článku 🙂

 

Ako napísať jadro článku

Keď už ste v úvode zaujali klienta a pripútali ho k sebe, tak treba plynule prejsť na jadro článku. Jadro článku je tá najdôležitejšia vec, lebo tu sa človek jednak dozvie riešenie svojho problému a jednak si môže prvýkrát overiť, či naozaj splníte to, čo ste sľúbili v nadpise a zároveň aj v úvode vášho článku.

Preto si na tejto časti treba dať skutočne záležať. Dajte sem také informácie, ktoré bežne na internete človek nenájde. Tým zvýšite svoju kredibilitu v očiach čitateľa.

Pokiaľ máte jedno univerzálne riešenie na problém klientov, tak ho podrobne popíšte. Určite pridajte aj detaily, ktoré ostatní (vaši konkurenti) vynechali.

Pokiaľ existuje viac riešení, tak ich môžete popísať viac. Základ je, aby čitateľ získal návod na riešenie svojho problému. To je v podstate aj skutočný dôvod prečo si klikol na váš odkaz či už na Facebooku alebo v Google.

Ideálne je uviesť konkrétne príklady. Pokiaľ uvediete konkrétny príklad, tak zrazu sa z teórie stáva prax a v očiach klienta vyzeráte ako skutočný riešiteľ jeho problémov.

Mnohí zabúdajú na to, že základný dôvod, prečo klienti od obchodníkov nekupujú, je strata dôvery. Vaši potenciálni klienti si musia byť istí, že máte účinné riešenie na ich problémy. Ak si toho istí nebudú, tak od vás NIKDY nekúpia.

 

Ako napísať záver článku

Posledný, tretí krok je záver. Záver je dôležitejší, než si myslíte. Cieľom záveru je podnietiť čitateľa ku konaniu.

Pokiaľ váš potenciálny klient bude postupovať podľa vášho návodu a prinesie mu úspech, tak si môžete byť istý, že keď bude potrebovať vaše služby alebo vaše produkty, tak bude nakupovať u vás.

Je to podobné ako keď si odhryznete z chutného koláča. Dokážete odolať tomu, aby ste ho nezjedli celý?

A tak ako s vami je to aj s klientmi. Pokiaľ pocítia, že ste odborník a že vaše rady, návody a produkty sú funkčné a riešia problémy, tak v budúcnosti budú radi od vás nakupovať.

Preto na záver článku by ste mali spraviť maximum, aby ste presvedčili potenciálneho klienta, aby použil váš návod v praxi.

Môžete použiť na to techniku “Dotkni sa a predaj”. Podrobne sa jej venujem v kurze FB Naruby Premium. Tu pre krátkosť času ju len načrtnem.

Spočíva v tom, že na záver článku, čitateľovi pripomeniete jeho problém. V podstate sa dotknete jeho problému a ukážete mu, že riešenie má na dosah. Len ho musí použiť v praxi.

Tu je príklad z článku o telefonovaní.

Ako písať články

Toto bol návod ako napísať článok, ktorý buduje vaše meno experta. Pokiaľ už nechcete robiť studené telefonáty a stretávať sa s klientmi, ktorí nemajú záujem o vaše služby, začnite využívať osobný profil na Facebooku (FB Naruby) a písať odborné články, aby ste sa v očiach vašich známych a klientov stali odborníkom, ktorému klienti sami volajú.

Návod ako napísať účinný článok už máte. Teraz už je len na vás, či ho použijete v praxi. Držím vám palce. Keď napíšte svoj prvý článok podľa tejto štruktúry, tak sa ním v komentároch pochváľte a zanechajte tam odkaz na tento váš článok.

Pokiaľ máte nejaké otázky alebo pripomienky, tak budem rád, keď ich napíšte do komentárov pod článkom. Ak sa vám článok páčil, dajte mu páči sa mi a zdieľajte ho so svojimi priateľmi a kolegami.

Zdieľať na FacebookuZdieľať na FacebookuZdieľať na LinkedIn

stiahnutie

fb-follow